bmw328ci Skrevet Oktober 23, 2006 Share Skrevet Oktober 23, 2006 Da jeg drog på litt med bimmern i dag så begynte det plutselig å riste noe inne i ..... fra fram hjula når jeg kom opp i ca 130-140km/t, bremset ned til 90-100 og da ble ristingen borte! noen som vet hva dette kan vere?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr_Sunde Skrevet Oktober 23, 2006 Share Skrevet Oktober 23, 2006 Det kan ver: -Ubalanse i hjul(Ofte vibrasjon i et visst hastighetsområde) -Kast i bremseskiver(Merkes mest under bremsing) -Slitte endeledd(Kuleledd) og foringer på bærearmene(Holder en knapp på denne) eller en kombinasjon av punktene ovenfor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw328ci Skrevet Oktober 23, 2006 Forfatter Share Skrevet Oktober 23, 2006 okay, takk for hjelp.. får ta den opp på bukk å skjekke om det er slark i foringer og bærekuler/endeledd.. er nok ikke bremseskiver nei for de er nye, slissa og bora sportstskiver har heller ikke tro på ubalanse i hjul, for det rista noe vanvittig, på grensa til skummelt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Platepratar Skrevet Oktober 23, 2006 Share Skrevet Oktober 23, 2006 Hvis ikke hjulboltene sitter skikkelig så kan du også få en ganske kraftig vibrasjon, har eg kjent Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ropa Skrevet Oktober 23, 2006 Share Skrevet Oktober 23, 2006 Hadde å det problemet, men det var kun ved nedbremsing. Men bilen kjentes nervøs v hastigheter på over 120km/t. Skifta framskivene(trommel bak) men det hjalp aldri, skifta å foringer bak og forran, men ble aldri bedre, solgte bilen som den sto da. Sikkert ikke bremsan dine, da du har nylig skiftet, men forringer eller noe annet er det sikkert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerdude Skrevet Oktober 23, 2006 Share Skrevet Oktober 23, 2006 hvis det kom plutselig så tyder det på at det er bremsene faktisk.. eller at en avbalanseringskloss plutselig datt av. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alkj Skrevet Oktober 23, 2006 Share Skrevet Oktober 23, 2006 Hadde å det problemet, men det var kun ved nedbremsing. Men bilen kjentes nervøs v hastigheter på over 120km/t.Skifta framskivene(trommel bak) men det hjalp aldri, skifta å foringer bak og forran, men ble aldri bedre, solgte bilen som den sto da. Sikkert ikke bremsan dine, da du har nylig skiftet, men forringer eller noe annet er det sikkert. Jammen bra fartsgrensen ikke overstiger 120km/t på norske veier da! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw328ci Skrevet Oktober 23, 2006 Forfatter Share Skrevet Oktober 23, 2006 hvis det kom plutselig så tyder det på at det er bremsene faktisk.. eller at en avbalanseringskloss plutselig datt av. tviler på at det er bremsene da jeg ikke kjenner noen form for vibrasjon under bremsing.. viss det var et avbalanseringslodd som forsvant så ville det vell også riste ved lavere hastigheter etter det falt av?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håvard ///M3 Skrevet Oktober 23, 2006 Share Skrevet Oktober 23, 2006 Billigste pekepinn på om det er felgene er å bytte det andre settet du har(Regner med du har to sett felger til vinterhjul og sommerhjul) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superbeetle Skrevet Oktober 23, 2006 Share Skrevet Oktober 23, 2006 Jeg hadde litt slik risting fra fronten for en tid tilbake. jeg hadde skrytt om hvor godt bilen holdt seg på veien i 130-140km/t, men så måtte jeg revurdere det hele litt.. Men det viste seg at det var lavt lufttrykk i forhjulene.... (140km/t har selvsagt ikke forekommet på norske veier ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå