325i Skrevet Oktober 24, 2006 Share Skrevet Oktober 24, 2006 hei jeg kunne tenke meg å impotere meg en e30 m3 fra sverige.. Noen som har noen erfaringer med dette?? åssen sider skal jeg søke på for å finne brukt bil i sverige??? hvor mye pleier engangsavgiften, registrering å momsen ligge på disse bilene?? trenger jeg å betale engangsavgift å moms for å kun kjøre på prøveskilter? takker for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Riefarn Skrevet Oktober 24, 2006 Share Skrevet Oktober 24, 2006 prøv blocket.se og autopower.se kan hende det ligger noe der... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cypher Skrevet Oktober 24, 2006 Share Skrevet Oktober 24, 2006 hei jeg kunne tenke meg å impotere meg en e30 m3 fra sverige.. Noen som har noen erfaringer med dette?? åssen sider skal jeg søke på for å finne brukt bil i sverige??? hvor mye pleier engangsavgiften, registrering å momsen ligge på disse bilene?? trenger jeg å betale engangsavgift å moms for å kun kjøre på prøveskilter? takker for svar! Du må betale moms, men du trenger ikke å betale engangsavgift for å kjøre på prøveskilt. Moms er vel 25% av kjøpesum! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325i Skrevet Oktober 24, 2006 Forfatter Share Skrevet Oktober 24, 2006 Okei takker for svar=) Og registering??? Er det det samme som å omregistere en bil i norge?? Åssen steder i sverige ligger nærme norskegrensa?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cypher Skrevet Oktober 24, 2006 Share Skrevet Oktober 24, 2006 Okei takker for svar=)Og registering??? Er det det samme som å omregistere en bil i norge?? Åssen steder i sverige ligger nærme norskegrensa?? Nei da må du vise bilen på biltilsynet, så vil de vurdere om du kan få registrert den.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325i Skrevet Oktober 24, 2006 Forfatter Share Skrevet Oktober 24, 2006 Okei men tenkte på å få registrert bilen i mitt navn, ikke ha skilter, i tilfelle tyveri osv... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325i Skrevet Oktober 24, 2006 Forfatter Share Skrevet Oktober 24, 2006 http://autopower.se/powerborsen/bmw.asp?id=66556 Så vist jeg kjøper denne bilen her så betaler jeg 100.000 og da kan ejg kjøre så mye jeg vil med prøve skilt?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenny_ Skrevet Oktober 24, 2006 Share Skrevet Oktober 24, 2006 Thja, ting du ikke får lov til med prøveskilter. F.eks ha folk i baksete. Å nei, hjelper ikke å si at de 2 bærtene i baksete er med på å prøvekjøre bilen. + at etter en stund så har du brukt like mye på prøveskilt som du har ville gjordt på å betale avgift.. er dyrt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325i Skrevet Oktober 24, 2006 Forfatter Share Skrevet Oktober 24, 2006 ja men tenk deg en forsikring på en m3.. er jo nesten billigere å kjøre med prøveskilt enn å ha forskring på den.. og er ikke tollavgiftene jekla dyre på en m3?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenny_ Skrevet Oktober 24, 2006 Share Skrevet Oktober 24, 2006 Har du ikke oppspart bonus og er under 24/25år koster det flesk ja. Sjekk www.if.no www.gjensidige.no Kan uansett ikke kjøpe prøveskilt for mer en 3 dager om gangen.. Å nå spør de visst hvorfor du trenger 3 dager og. Vi gjorde dette veldig mye før. fra fredag til søndag. Men da kostet det ingen ting. Koster sikker like mye for en dag nå som det gjorde for en helg før. Tror det er 270krpr dag. Men dette er jeg ikke sikker på. Blir nesten 100tusen kr på ett år det hvis du skal ha på hver dag (hvis du får det da) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orjan Skrevet Oktober 24, 2006 Share Skrevet Oktober 24, 2006 Importavgiften regner du ut her: Toll.no Bare skriv inn vekt, effekt, slagvolum, regdato og kjøpspri (=tollverdi) så regner den ut det du trenger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325i Skrevet Oktober 24, 2006 Forfatter Share Skrevet Oktober 24, 2006 Hm er det så ille?! Trodde det var 200per dag... Men uansett så skulle jeg jo bare hatt prøveskilter for hver helg:p Grunn til å ha det ?! :s Det kan vel ikke være vanskelig å finne på.. Og ja, jeg er under 24 å har ikke mye oppspart bonus.. Så dyrt er det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orjan Skrevet Oktober 24, 2006 Share Skrevet Oktober 24, 2006 Denne bilen http://www.autopower.se/?oppna=/powerborsen/bmw.asp?id=66158 vil koste deg ca 181 000,- ferdig reg... Engangsavgiften for dette kjøretøyet blir som følger: Avgift for egenvekt: 44 200,00 Avgift for motoreffekt: 108 408,68 Avgift for slagvolum: 62 833,62 Engangsavgift: 215 442,30 Bruksfradrag (80%): -172 353,84 Vrakpantavgift: 1 300,00 Totalt 44 388,00 MVA (regnes ut av tollverdien): 27 417,00 Engangsavgift + MVA: 71 805,00 Engangsavgift + MVA + Tollverdi: 181 473,00 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenny_ Skrevet Oktober 24, 2006 Share Skrevet Oktober 24, 2006 Blir dette din første bil? Hvis det er tilfelle kommer du bare til å smelle bilen bilen uansett. Evt kjøre deg ihel. Fin deg heller en helt vanlig bil som det ikke er så veldig farli med . Bygg opp bonus og når du har sluttet å kræsje så kan du kjøpe deg en dyr bil.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325i Skrevet Oktober 24, 2006 Forfatter Share Skrevet Oktober 24, 2006 Nei blir min tredje bil i såfall Har en 325 nå... Har hatt lappen i litt over ett år nå, men skal inn i militæret så blir ikke m3 før om 1 år til, bare lurer på åssen det er med regler og avgifter rundt dette:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå