sondre Skrevet Oktober 25, 2006 Share Skrevet Oktober 25, 2006 Hepps! Er litt i tvil om hvilken dimensjon på dekk og felger jeg skal kjøpe til våren på familiebilen '02 525 dat (e39) - skal være behagelig å kjøre med både i by og land (madamen og knøttet bruker den daglig til og fra Oslo). Valget står i utgangspunktet mellom 235/45-17 og 235/40-18. 19'' er uaktuelt - blir for ekstremt. Jeg hadde 235/45-17 på 520 d jeg hadde før og det var en ok dim. Jeg har blitt anbefalt 18'', men er usikker på om det vil gå for mye utover komforten Er det noen som har noen erfaringer å dele på dette? Knalltilbud på dekk og felger mottas også.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
525 DAT Skrevet Oktober 26, 2006 Share Skrevet Oktober 26, 2006 Har samme bil men m sportsunderstell. Kjører på 235/265 18" Tok en 4-hjulskontroll da dekkene ble satt på.Fungerer utmerket. Fruen bruker bilen mest og har ikke sagt noe negativt. Sporer ubetydelig, men det er det verdt!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JoeNasty Skrevet Oktober 26, 2006 Share Skrevet Oktober 26, 2006 235/40/18 ville jeg gått for,nok gummi og sporer ikke så mye ville jeg tro. Kjører selv med 245/35/19 og med dunlop sportmaxx er det deilig å cruise motorvei,by litt annerledes med hull og dumper og dritt. MVH JoeNasty PS:Dunlop Sportmaxx er ett dekk å anbefale,med tanke på vannplaning og sånn... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sondre Skrevet Oktober 27, 2006 Forfatter Share Skrevet Oktober 27, 2006 Takk for tips, blir nok 18'' til sommeren - Har forresten en bekjent som har ødelagt 3 stk. 19'' (35 profil) på dårlige veier i Oslo og fikk klar beskjed at 19'' burde jeg holde meg langt unna... Nå gjenstår det bare å finne ut hvilke felger som passer best... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå