-Martin- Skrevet Oktober 25, 2006 Skrevet Oktober 25, 2006 Heisann! Jeg kjøpte meg en E36 320i Sedan for akkurat en uke siden, Jeg la fort merke til at bilen har tendens til å spore en del ved feltskifte på motorveg og på dårlig veg. Dekkene på bilen er 205/45 -17 så de burde ikke være grunnen til sporinga. noen som kan ha peiling på hva det kan være? Takk!
NSS Skrevet Oktober 25, 2006 Skrevet Oktober 25, 2006 Sjekk dekktrykk. Riktig trykk står i dørstolpen på sjåfør siden
-Martin- Skrevet Oktober 25, 2006 Forfatter Skrevet Oktober 25, 2006 Ok, det skal jeg gjøre når jeg kommer hjem. Noen andre som har vært borti lignende?
cc300 Skrevet Oktober 25, 2006 Skrevet Oktober 25, 2006 Det er mange ting som kan gi sporing. T.o.m. velg av dekkprodusent og type er av betydning visstnok. Men det kan vel også være forstillingen, så en 4-hjuls kontroll er vel ikke så dumt, spesiellt hvis du også ser at dekkene også blir ujevnt slitt. En annen ting jeg vil tro kan være medvirkende årsak er utslitte foringer i understellet.
-Martin- Skrevet Oktober 25, 2006 Forfatter Skrevet Oktober 25, 2006 Takk for svar.. Har vært på tanken av slitt understell. noen som har peiling på hvor, og hvor mye en slik 4-hjuls kontroll koster?
Riefarn Skrevet Oktober 25, 2006 Skrevet Oktober 25, 2006 Sjekk dekktrykk. Riktig trykk står i dørstolpen på sjåfør siden Hva er egentlig riktig trykk? har ikke noe sted det står sånt...
Patrick B Skrevet Oktober 25, 2006 Skrevet Oktober 25, 2006 Takk for svar..Har vært på tanken av slitt understell. noen som har peiling på hvor, og hvor mye en slik 4-hjuls kontroll koster? En firehjulskontroll koster vel bort i mot 800-1000kr
Superbeetle Skrevet Oktober 25, 2006 Skrevet Oktober 25, 2006 2,2 bar foran og 3,0 bak på 45 profil? Men kommer jo an på hvor mange folk du skal frakte og slikt.. Jeg har 2,5 og 3,0 bar i mine dekk med 40-profil. Men driver å prøver litt forskjellig.. Er nok litt mye, men likte bedre å kjøre bilen enn før da jeg hadde 30-35psi eller ca 2bar..
rams Skrevet Oktober 25, 2006 Skrevet Oktober 25, 2006 Hva er egentlig riktig trykk? har ikke noe sted det står sånt... Informasjon om dekktrykk finner du på dekkenes side sammen med mye annen informasjon! De fleste bensinstasjoner har også tabeller du kan bruke for å lete deg frem til resultatet (eller så ser jeg Superbeetle har gitt deg svaret)
Riefarn Skrevet Oktober 25, 2006 Skrevet Oktober 25, 2006 vet det står på dekket.... bare lurte på hva folk brukte å ha i dekkene.. kom litt feil fram det spm.
-Martin- Skrevet Oktober 25, 2006 Forfatter Skrevet Oktober 25, 2006 Tror nok ikke feil dekktrykk er hovedårsaken til at bilen sporer i mitt tilfelle. Men denne firehjulskontrollen, "sjekker" de bare understellet? Eller fikser de evt. avvik hvis det skulle vise seg?
Riefarn Skrevet Oktober 25, 2006 Skrevet Oktober 25, 2006 de sjekker og stiller inn i prisen om det ikke er noe annet enn litt justering som skal til...
KalMar Skrevet Oktober 26, 2006 Skrevet Oktober 26, 2006 jeg har samme problem i min E30... jeg kjører med 205/45 17... min sporer også noe veldig med dårlige veier.... har hørt at det er på grunn av dekk dimen. en kammerat av meg har samme problem. skift til viter dekka å se om det samme skjer;)
-Martin- Skrevet November 16, 2006 Forfatter Skrevet November 16, 2006 Med vinterdekka var det så å si ingen sporing! som natt og dag! men det hender jeg merker noen få ganger at spissinga ikke er helt som den skal. så 4-hjulskontroll blir det uansett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå