Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Jeg kjøpte meg en E36 320i Sedan for akkurat en uke siden,

Jeg la fort merke til at bilen har tendens til å spore en del ved feltskifte på motorveg og på dårlig veg.

Dekkene på bilen er 205/45 -17

så de burde ikke være grunnen til sporinga. noen som kan ha peiling på hva det kan være?

Takk!

• Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Det er mange ting som kan gi sporing. T.o.m. velg av dekkprodusent og type er av betydning visstnok.

Men det kan vel også være forstillingen, så en 4-hjuls kontroll er vel ikke så dumt, spesiellt hvis du også ser at dekkene også blir ujevnt slitt. En annen ting jeg vil tro kan være medvirkende årsak er utslitte foringer i understellet.

Skrevet

Takk for svar..

Har vært på tanken av slitt understell. noen som har peiling på hvor, og hvor mye en slik 4-hjuls kontroll koster?

Skrevet
Takk for svar..

Har vært på tanken av slitt understell. noen som har peiling på hvor, og hvor mye en slik 4-hjuls kontroll koster?

En firehjulskontroll koster vel bort i mot 800-1000kr

Skrevet

2,2 bar foran og 3,0 bak på 45 profil? Men kommer jo an på hvor mange folk du skal frakte og slikt..

Jeg har 2,5 og 3,0 bar i mine dekk med 40-profil. Men driver å prøver litt forskjellig.. Er nok litt mye, men likte bedre å kjøre bilen enn før da jeg hadde 30-35psi eller ca 2bar..

Skrevet
Hva er egentlig riktig trykk? har ikke noe sted det står sånt...

Informasjon om dekktrykk finner du på dekkenes side sammen med mye annen informasjon! De fleste bensinstasjoner har også tabeller du kan bruke for å lete deg frem til resultatet (eller så ser jeg Superbeetle har gitt deg svaret)

Skrevet

Tror nok ikke feil dekktrykk er hovedårsaken til at bilen sporer i mitt tilfelle.

Men denne firehjulskontrollen, "sjekker" de bare understellet? Eller fikser de evt. avvik hvis det skulle vise seg?

Skrevet

jeg har samme problem i min E30...

jeg kjører med 205/45 17...

min sporer også noe veldig med dårlige veier....

har hørt at det er på grunn av dekk dimen.

en kammerat av meg har samme problem.

skift til viter dekka å se om det samme skjer;)

• 3 weeks later...
Skrevet

Med vinterdekka var det så å si ingen sporing! som natt og dag! men det hender jeg merker noen få ganger at spissinga ikke er helt som den skal. så 4-hjulskontroll blir det uansett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...