Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

tror faktisk du kan la være å¨ta 4hjulskontroll.. hvis bilen ikke sporer med vinterdekka så vet du jo egentli at det er dekkdimensjonens feil.. jeg antar du har "normale" vinterdekk.. kanskje ca 195-60-15 elns..

Skrevet
Jeg har også lagt merke til at under nedbremsing i hastigheter over 100km/t så rister det i rattet.

hmm.. ville tro at du har skakke skiver ja.. hadde det på en e30 en gang huff og huff.. hvis ikke har jeg også vært borti på en bil med trommel brems at hele bremsebelegget ble med rundt inni trommelen, hele bremsepedalen hoppet.. :wink:

Skrevet

Min bil sporet noe tidligere....før jeg skiftet ut alle understellsforingene til powerflex, og monterte E-36 bærearmer forran. Kjører nå med 225/35-18, og kjenner overhodet ingenting til sporingen.

Skrevet

Jeg kan hive meg på her.

På sommerfelg har jeg 235/45/17 foran og 255/45/17 bak. Når jeg kjører i tunneler og på "slitte" veier, så sporer bilen noe helt jævlig. Spesielt i tunneler er det et slit, og rimelig stressende. Er sikker på at bilene bak tror jeg kjører i fylla :D

Det er så ille at det kjennes ut som bilen blir slengt til siden, og som regel mot høyre.

Byttet til vinterhjul med 195/65/15 tidliere denne uka, og nå sporer ikke bilen i det hele tatt, og er egentlig en drøm å kjøre i forhold.

Er det bare dekkdimenjonene som gjør dette på slitne vestlandsveier, eller er det noe galt?

Merket for øvrig at bilen ristet litt da jeg lå i 110 på E6-en mellom Oslo og Gardermoen her om dagen, da på vinterhjula.

Skrevet
Er det bare dekkdimenjonene som gjør dette på slitne vestlandsveier, eller er det noe galt?

Noe vil det være uansett når man skal kjøre med svære brede dekk, men det avhenger mye av dekktypen og luft-trykk.

Skrevet

Det hender at jeg merker tendenser til "sporing" med vinter hjula også, eller det vil si bilen drar seg over til siden, å det tyder på feil spissing. gjør det ikke?

Skrevet

Høres ut som slitte foringer i forstillinga. Har du sjekket foringene som sitter i bærabrua? Som regel bytter man hele bærebrua med foringer. Vet du om det er gjort på bilen din tidligere?

Skrevet
Har du unormal dekkslitasje? Skjev slitt? Er bilen senket?

Forhjulene er veldig skjevt slitt.. bilen er ikke senket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...