Gå til innhold

Lappen røyk i kveld:(

Toro
 Share

Anbefalte innlegg

Det du skulle ha gjort i denna situasjonen er at du skulle bedt de om kalibreringspapirene på denne radaren de målte hastigheten på bilen din med... hvis de ikke hadde hadde disse papirene å vist frem så kan de ikke bevise med sikkerhet at bilen din faktisk hadde en hastighet på 117km/h.... dette er fakta da faren til en kompis av meg har bygget slike radarer i mange år... noe å tenke på? :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 96
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Vet du om hva sjangsen for å få den igjen pga et sånt brev er? har sendt et sånt selv etter at jeg mista lappen for ca 1 mnd siden.

og kalibreringspapirer har jeg ikke sett med de sa uten at jeg spurte at utstyret hadde verdt mellom det den skulle at skjekker og daglig kontroll, så er vel ikke vits å mase om å se de papirene da det helt sikkert er i orden dette skrev de også i rapporten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med at du kan søke fordi du er avhengigav sertifikatet ditt er bare tull.... Jeg er TOTALT avhengig av sertifikatet mitt for å få opprettholdt min inntekt, men jeg fikk avslag fordi jeg "ikke hadde gode nok økonomiske og/eller personlige grunner som tilsier formildende omstendigheter". Så jeg måtte gå i 6mnd etter en trafikkulykke. Når det er sagt så var det min feil, og det talte nok ikke til min fordel, men hvis ikke jeg hadde gode nok økonomiske grunner, så er det VELDIG få andre i Norge som har det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med at du kan søke fordi du er avhengigav sertifikatet ditt er bare tull.... Jeg er TOTALT avhengig av sertifikatet mitt for å få opprettholdt min inntekt, men jeg fikk avslag fordi jeg "ikke hadde gode nok økonomiske og/eller personlige grunner som tilsier formildende omstendigheter". Så jeg måtte gå i 6mnd etter en trafikkulykke. Når det er sagt så var det min feil, og det talte nok ikke til min fordel, men hvis ikke jeg hadde gode nok økonomiske grunner, så er det VELDIG få andre i Norge som har det ;)

de som sitter i regjeringen har sikkert gode nokk økonomiske grunner, selv om de har privatsjåfør :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En på jobben misten lappen vel 3år siden, han kjørt vel litt for fort i 60sona, han søkte om å få lappen tilbake siden han var totalt avhengig av bil for å komme seg fram/tilbake til jobb. Det skal nevnes han må kjøre 1time 10min fra bosted til jobb og det går ikke buss i fornutige tidspunkter som samsvarer med jobben.

han fikk lappen tilbake etter en uke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var med e30, den var ganske tydelig, men enste grunnen til at det så så ille ut var at jeg snurra da jeg traff en utrolig stor vann-dam etter rundkjøringen.

Jeg samtykket ikke på inndragelse, men samtykket på boten, de ga meg ingen info om hva samtykke hadde og si for meg, ikke hvor lenge lappen blir borte, ikke hvor stor bot jeg kan få og heller ikke skrev jeg nder noen som helst papirer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor høy er straffen hvis du blir stoppet uten førerkort? Fengsel?

Neppe. Det er det ikke plass til i norske fengsler. Måtte vært betinget i så fall. Man får 4000,- for å kjøre for tung henger på kl. B. Det kalles "kjøring uten gyldig førerkort". Godt mulig det er samme boten. Ordlyden høres nå ut for å dekke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor høy er straffen hvis du blir stoppet uten førerkort? Fengsel?

jeg fikk beskjed av UP at om jeg ble stoppet uten førerkort nå så ble det ofte straffet med dobbling av straffen jeg allerede hadde fått. om det ble sagt for å skremme, eller om det stemmer det vet jeg ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er jo hvis man har gjort noe ulovlig som er utgangspunktet for at man blir stoppa.

Blir man bare stoppa for å kjøre uten lappen blir det nok noe annet. Det gjelder å holde seg innenfor lovlighetens grenser om man ikke har papirene i orden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjip historie..

Hva gjør politiet hvis man blir tatt og du sier du har glemt lommeboka/lappen hjemme da? Ryker fortsatt lappen?

Henta nybilen forrige fredag på gardermoen, 10 min ut på E6 på vei til Tr.heim traff jeg en fotoboks i 93 i 80sonen... Lå bak en lastebil og fikk masse steinsprang. Alle andre hadde akkurat lagt seg ut å dratt forbi han, så jeg gjorde det samme.. Akkurat idet jeg kom forbi ble jeg flasha av den forbanna boksen... Tok meg 10 min å fikse meg en bot på 2600,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...