Gå til innhold

Bilen glipper taket når jeg kjører på kumlokk!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg kjører på kumlokk så virker det som om bilen glipper alt den har av feste til bakken..

Og så kommer det en "sleng" på bilen..

Det er ikke så voldsomt gale som det kanskje hører ut som..

Men det er ganske mye mere enn det som skal være normalt.

Dette skjer på begge sider av bilen.

Virker som det er bak.

Noen som vet hva dette kan være??

Foringer kanskje??

Men skulle ikke tro begge røk samtidig siden den gjør det på begge sider av bilen!?

Takker for tips!!

Arne

Skrevet

Spissingen er feil. Hadde dette fenomenet på E36en jeg hadde. Da var spissingen bak helt feil.

Kan hende foringene dine dårlige. Sjekk disse og ta en 4 hjuls kontroll.

Skrevet

det er 100% garantert at noen av foringene dine i understellet ditt bak er ødelagt. Foringer er gummiklosser som sitter rundt bevegelige stag/deler sog skal absorbere bevegelser og slag. når disse er morkne/ødelagt vil alt bløi løst og ubereinelig bak der, dereav glippen din når du kjører over..

Skrevet

Mye koster det og bytte foringene bak om jeg kjøper inn foringene selv sånn ca? Er vel ikke mere enn en hundre lapp eller to for polyeterhan foringer??

Skrevet

Jeg har ikke kjørt bil i mere en 2 år, og har aldri opplevd dette. Har heller ikke kjørt baktrekker i mere en et par måneder, så dette er nytt for meg. Hva er det som skjer egentlig, når dere sier at bilen "glipper"?

Hender det liksom når du kjører rett frem over et kumlokk, uten gasspådrag?

Eller er det at bilen spinner på kumlokket, og når den deretter får tak, at dette oppstår?

Skrevet
Begge deler.. Er vel værst når det er vått..

Men det kjennes ut som om du kjører over en levende trapoline.. :P

Merker at om det regner eller er veldig vått, å jeg kjører i en oppoverbakke, eller akselerer hardt å treffer et kumlokk med bakhjulet, så spinner den jo så klart, ergo, glipper taket, men det vil jo ikke si at det er ei foring som må byttes.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...