Hr.smith Skrevet Oktober 26, 2006 Skrevet Oktober 26, 2006 Nå blei jeg nettopp ferdig med å ta ut gulvteppe i bilen, fjerne rust, legge på karroseribeskyttelse og få alt på plass igjen. Men nå ere faen meg pissvått på gulvet igjen...! Noen som har noe idè om hvor den vannet kan komme fra?? Tetta igjen alle sprekker jeg kunne finne osv. med sica men det er vann baki bilen og på teppet inni bilen. Taket er så og si nytt, ikke noe rust eller hull, har kikka under bilen og det ser strøken ut under der også! Blir jo gal...var jo ikke akkuratt jævli morro å få på plass det gulvteppe...og nå må jeg vel ut med det igjen!
Bimmerfanatic Skrevet Oktober 26, 2006 Skrevet Oktober 26, 2006 Sjekk etter om dreneringa til frontruta di funker som den skal. Ta en hageslange og spyl frontruta skikkelig, sjekk etter om det er noe som kommer inn i bilen...
Bones Skrevet Oktober 26, 2006 Skrevet Oktober 26, 2006 Som Bimmerfanatic sier så kan det være dreneringa fra frontruta. Om du har batteriet fremme i motorrommet kan det også være rusthull hvor dette står plassert. Er det vått inne i hanskerommet også? Fukt i bagasjerommet skyldes ofte rust/feil på luftekanalene som er skjult av støtfangeren. Det er en ventil på hver side av bagasjerommet og den beste måten å få sjekket disse på er å ta av støtfangeren.
Hr.smith Skrevet Oktober 26, 2006 Forfatter Skrevet Oktober 26, 2006 Trur frontruta skal være tett, har aldrig kommet noe vann på innsiden av den etter jeg har vasket bilen, eller når det regner. Ikke vann i hanskerommet heller. Samler seg mest vann bak førerstolen. Der er det pissvått. Ellers samler deg seg opp vann på sidene baki i kofferten
Hr.smith Skrevet Oktober 26, 2006 Forfatter Skrevet Oktober 26, 2006 den orginale bakfangeren er ikke der, sitter en glassfilber fanger der bare!
Bones Skrevet Oktober 26, 2006 Skrevet Oktober 26, 2006 Om det er vann i brønnene bak i bagasjerommet så vil jeg tro at det lekker inn ved lufteventilene som sitter der. Dette kan lett trekke frem i coupéen. Se om du får av fangeren så du får tatt ut lufteventilene og rengjør og fest de igjen med silikon så de ikke lekker. En annen plass som ofte lekker på E30 er baklyktene. Skru de av å se om pakningen er gjennombløte.
Hr.smith Skrevet Oktober 26, 2006 Forfatter Skrevet Oktober 26, 2006 ok takk skal sjekke baklyktene imorra, fangeren er av men er ikke helt sikker på hvem lufteriller du mener? Er de avlange med sånne gummiflaps på?
p1mp Skrevet Oktober 27, 2006 Skrevet Oktober 27, 2006 jeg har også e30 cab og det er evig med vann i bagasjerommet, det kommer gjennom baklyktene og antenna, det virker også som om det kommer litt vann inn gjennom rommet der cab-trekket skal ligge, hører at det skvalper når jeg bremser etter vask
Bones Skrevet Oktober 27, 2006 Skrevet Oktober 27, 2006 er ikke helt sikker på hvem lufteriller du mener? Er de avlange med sånne gummiflaps på? Jepp, det er de jeg mener. Kan være lurt å ta de av å sjekke om det er rust. Fest de igjen med silikon etter at du har gjort skikkelig rent.
Hr.smith Skrevet November 19, 2006 Forfatter Skrevet November 19, 2006 har hatt lufteventilene ute, de satt ganske så bra fast. Ikke noe rust og lite dritt rundt der. Har hvertfall rensa de men er fortsatt vann der. Har et mye større problem inni bilen derimot. Der samler det seg opp vann hele tiden. Masse vann bak setene og foran også. Har sjekket overalt for rust men finner ingenting. Har stappet skrutrekker i dreneringshulla og renset de, og det virker som om ting bare blei verre egentlig. Gir opp snart...! Taket er så og si nytt, har byttet noen gummilister på bakvinduene, har hatt ut den runde plata bak setene og sica den fast. Varmer snart opp det vannet i bilen og bruker det som fotbad mens jeg kjører Noen som kan ha noen flere tips??
Endre87 Skrevet Desember 12, 2006 Skrevet Desember 12, 2006 Sjekk om det er ett rust hull på støtdempertårnet bak i bilen, bak de pyntedekslene. Bruker å vere rust hull der på E30'er. Mvh
bård Skrevet Desember 12, 2006 Skrevet Desember 12, 2006 sjekk også innerskjermene foran, mot torpedoveggen, der er det ogte sprekker/rusthull..
Hr.smith Skrevet Desember 12, 2006 Forfatter Skrevet Desember 12, 2006 Ok, takk skal få sjekket det opp! Har kikka litt på støtdempertårna men kan ikke huske det var noe der, har ikke funnet noe rust på bilen annet enn det som var på golvet under teppet ved skurefestene til setene. Det er så å si tørt foran, men det er mest vann under baksete og på golvet bak setene. Når jeg har helt vann nedi det rommet der kalesja ligger når taket er av, renner det vann ned under baksete og ned på gulvet bak. Men vet ikke hva mer jeg skal gjøre...har bytta den pakningslista te cab lokket, teipa over det til og med..men likevell ere vann der etter et regnvær! Ender vel med at jeg må sette den inn på verksted
Endre87 Skrevet Desember 13, 2006 Skrevet Desember 13, 2006 Er jo veldig rart da :\, men sjekk om de lokka i dørkenen er helt tette, de derre som er satt fast med sikaflex, kan være att det har gått hull irundt den, men vet ikke. Mvh
-Roger- Skrevet Desember 13, 2006 Skrevet Desember 13, 2006 Ta av dørpanelet og bakpanelet og få en anne til å spyle på utsida av bilen mens du ser inne i bilen om det kommer vann...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå