Gå til innhold

e30 325 m-tech 2 prosjekt | uppdate side 6

Anbefalte innlegg

Skrevet
om du skal helsveise så bruk god tid og sveis lite om gangen så det får kjøle seg ned. ellers vrir du bare alt stål i nærheten. eg pleie bare pungte tett og bruke sica\grunne\tectyl. 0,9 er platetykkelsen normalt.

Ja ska bruke go tid..men det går nokk bra:)

• Svar 103
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Åh.. er koselig og se flere som er glade i mtech 2'n sin..

hvordan går det videre nå? :D

Ja går ikkkje and å ikkje vær gla i e30:P Er for tiden på sjøen..Skal sveise inn nye plater når ej kjøme heim..So blir muligens diffen tatt ned å sandblåst..So blir det vell å tecktylere litt når diff å bakstilling er nede:)

Skrevet
uff..du har litt av en jobb..min ser helt lik ut bare noen har jukset det til med sika og poppnagler..

hvordan vil du gjøre sveisingen? skjærer du ut en plate lik hullet og punkter og så helsveiser?

sveiste noe rust i gulv for en stund siden på e30`En og det var lite som skulle til før en var igjennom(nå er ikke jeg noe god sveiser heller).

men da la jeg platen oppå(overlappa) og sveiste..

hvor tykk plate bruker du?

Hvis jobben med popnagler å sika/rutelim er bra gjort slipper man no mere rust i fremtiden,Men hvis du derimot sveiser kommer det uansett til å ruste i fremtiden pga av nettopp varme :) så skal du sveise så ikke bruk full varme og lange sveiser..punkt er mye bedre :)

skal du derimot bruke bilen til motorsport eller noe i den dur så SVEIS :D

Beklager off topic i tråden din og gleder meg til å se bilen din ferdig :D

Skrevet
uff..du har litt av en jobb..min ser helt lik ut bare noen har jukset det til med sika og poppnagler..

hvordan vil du gjøre sveisingen? skjærer du ut en plate lik hullet og punkter og så helsveiser?

sveiste noe rust i gulv for en stund siden på e30`En og det var lite som skulle til før en var igjennom(nå er ikke jeg noe god sveiser heller).

men da la jeg platen oppå(overlappa) og sveiste..

hvor tykk plate bruker du?

Hvis jobben med popnagler å sika/rutelim er bra gjort slipper man no mere rust i fremtiden,Men hvis du derimot sveiser kommer det uansett til å ruste i fremtiden pga av nettopp varme :) så skal du sveise så ikke bruk full varme og lange sveiser..punkt er mye bedre :)

skal du derimot bruke bilen til motorsport eller noe i den dur så SVEIS :D

Beklager off topic i tråden din og gleder meg til å se bilen din ferdig :D

Er litt jalla å poppe på plater,er vertfall min mening..har apparat som er berengnett på tynnplater,so det blir vertfall å sveise inn..Men noen her som kan komme me tips til ka eg skal smøre på etter eg har sveist inn?

Sinkspray er under vurdering..men komm gjærne me tips..:)

Skrevet

Du får jo en type grunning, som er strømførende, husker ikke i farta hva den heter.. den er hvertfall fin å ha på før du sveiser..

Når du er ferdig med å sveise bruker du ei ordentlig 2-komponent grunning, det som er under bilen har du på tectyl/understellsmasse( etter grunning selvfølgelig)

Sveiser du f.eks hjulbuer, er det bare å slipe sveisene, sparkle, 2-k grunning-fyller-slipe-lakk...

Men for all del, ikke kjøp no sprayboks(møkk)grunning, ettersom du allerede ser ut til å gjøre en god jobb mot faenskapen rust, vil jeg sterkt annbefalle deg å fortsett å gjøre det ordentlig. Dra på et lakkverksted å få de til å blande ordentlige saker til deg.

Bare husk: ikke få de til å blande før du er klar til å ha den på, 2-k herder fort, så tåler ikke stå lenge..

Skrevet
Du får jo en type grunning, som er strømførende, husker ikke i farta hva den heter.. den er hvertfall fin å ha på før du sveiser..

Når du er ferdig med å sveise bruker du ei ordentlig 2-komponent grunning, det som er under bilen har du på tectyl/understellsmasse( etter grunning selvfølgelig)

Sveiser du f.eks hjulbuer, er det bare å slipe sveisene, sparkle, 2-k grunning-fyller-slipe-lakk...

Men for all del, ikke kjøp no sprayboks(møkk)grunning, ettersom du allerede ser ut til å gjøre en god jobb mot faenskapen rust, vil jeg sterkt annbefalle deg å fortsett å gjøre det ordentlig. Dra på et lakkverksted å få de til å blande ordentlige saker til deg.

Bare husk: ikke få de til å blande før du er klar til å ha den på, 2-k herder fort, så tåler ikke stå lenge..

Grunning som er strømmførende ? vill ikke det bli brent vekk når du sveiser da?Takker for tipset;)

Skrevet

vi brukte det når vi punktet 2 plater sammen( hadde det på innsiden på begge delene, f.eks om du bytter hjulbuer, har du jo indre og ytre som ligger mot hverandre, da bruker du denne typen i mellom).

Vanskelig å forklare, men håper du skjønner..

Skrevet
vi brukte det når vi punktet 2 plater sammen( hadde det på innsiden på begge delene, f.eks om du bytter hjulbuer, har du jo indre og ytre som ligger mot hverandre, da bruker du denne typen i mellom).

Vanskelig å forklare, men håper du skjønner..

ja eg fostår.. :wink:

Skrevet

Bra :D

Fint å se du gjør en god jobb hvertfall, og at du spør etter råd om du er i tvil, i stede for å ta raske og ofte dårlige løsninger :wink:

Bare å spørre ivei om det er noe mer, så skal hvertfall jeg prøve å hjelpe deg så godt jeg kan...

Skrevet
Bra :D

Fint å se du gjør en god jobb hvertfall, og at du spør etter råd om du er i tvil, i stede for å ta raske og ofte dårlige løsninger :wink:

Bare å spørre ivei om det er noe mer, så skal hvertfall jeg prøve å hjelpe deg så godt jeg kan...

Takker:D ja skal si fra vist det er noe eg lurer på :wink:

• 3 weeks later...
Skrevet

Typiske rust plasser på E30, de helvettes taklukene lekker så jevlig når de blir tette og da ruster det som faen nede i dørken frame, og bak der kabelen til bateriet er skrudd fast sikkert, samme problemet var på min bil og :).

Noe misunnelig på den bilen din :), har så lyst på orginal M-Tech 2 bil, er veldig fin styling det, svin dyrt nytt :).

Lykke til med prosjektet ;).

Mvh

Skrevet
Typiske rust plasser på E30, de helvettes taklukene lekker så jevlig når de blir tette og da ruster det som faen nede i dørken frame, og bak der kabelen til bateriet er skrudd fast sikkert, samme problemet var på min bil og :).

Noe misunnelig på den bilen din :), har så lyst på orginal M-Tech 2 bil, er veldig fin styling det, svin dyrt nytt :).

Lykke til med prosjektet ;).

Mvh

Ja det er ganske utsatte plasser.Skal bli deili å bli ferdig med rust sveisingen..Ja m-tech2 er fin styling:D vekser ikke på tred :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...