Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

tja er vel ikke akkurat noe triks nå som det er blitt vinter her nord nei.... Men får vel prøve et triks for å slippe så mye mas på kontrollen. Tar vel litt tid å finne feilen i allefall.....

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

For å si det sånn så er ABS overvudert. Du har faktsik dårligere bremser i enkelte tilfeller med ABS. Får faktisk lengere bremsestrektning med ABS enn uten. Jeg har kjørt uten før å klarer helt fint å kjøre uten enda lengere. Blir jo nessten livredd når ikke jeg får bestemme hva jeg vil gjøre, men at elektronikk skal bestemme hvor mye bremsene mine skal bremse.... ABS en slår jo inn med en gang du blåser på bremsa bare det er glatt nok....å da har du INGEN bremser..

Skrevet
ABS lampe som lyser er ikke 2`er feil...

bilen skal være i forskriftmessig stand, å bremsene fungerer bra. Kan også sjekke i boka til periodisk kjøretøyskontroll (pkk)

Siden da detter ikke er 2 er feil, vil bilen bli godkjent hvis dette er det eneste å utsette?

Skrevet

Brukte snapdrive på Storo. Virker utrolig sløve. Fikk alltid godkjent min ekstremt dårlig velikeholdte 323 der i studietiden :) Tenkt å sette komressor i 330-en jeg har nå ved G-power i tyskland, men orker ikke betale 150 000 til skatteetaten for det, så har tenkt å ta EU kontrollen på Snap drive igjen. Hvis han reagerer på kompressoren sier jeg det bare en er liten hybridmotor, og da går det sikkert greit.

Skrevet
Før eu kontrollen napper du bare ut sikkringene til abs`en, dette slukker lampa ;-)

MR......

Dette prøvde jeg.... da stoppet hele kjerra...

Den går også til drivstoffpumpa...

Skrevet
ABS lampe som lyser er ikke 2`er feil...

bilen skal være i forskriftmessig stand, å bremsene fungerer bra. Kan også sjekke i boka til periodisk kjøretøyskontroll (pkk)

Siden da detter ikke er 2 er feil, vil bilen bli godkjent hvis dette er det eneste å utsette?

etter min mening ville bilen blitt godkjent, men er jo ikke jeg som skal ta kontrollen da...

Skrevet

Istedetfor og jukse seg gjennom EU-kontrollen, så kan man jo gjøre et forsøk på å få ting i stand.

Prøv og børst sensorsporet til ABS-føleren rent. Dette funka på min Honda Accord da lampa begynte å lyse... :wink:

Skrevet

Ikke snakk om å jukse seg gjennom eu - kontrollen for min del.

Er vel endel av oss som er litt sent ute, og kunne tenke å fikse dette etter eu-kontrollen.....

Selv skulle min vært godkjent innen oktober, men har ikke fått bestilt time enda..

Skrevet

Ja, jeg har vel kommet til samme konklusjon. Er faktisk billigst på mekonomen med kr. 534,- ink.mva

Eneste problemet er at jeg ikke helt hvor ledningen skal kobles yil i den ene enden. (ikke den som plugges inn i bremsecalipteren)

Hvis noen kan hjelpe meg med hvordan jeg kan legge ut bilde i en svartråd, kan jeg vise hva jeg mener..

Skrevet

Hvis noen kan hjelpe meg med hvordan jeg kan legge ut bilde i en svartråd, kan jeg vise hva jeg mener..

Du må først legge bildet opp på nett. Det kan du gjøre ved å opprette et album på photobucket.com. Når du så har fått lasta opp bildet på nett, gjør du slik..

adressen%20til%20bildet

Eller enda enklere.

Kopier inn adressen, merk den og trykk på "Img-knappen". :wink:

Skrevet
For å si det sånn så er ABS overvudert. Du har faktsik dårligere bremser i enkelte tilfeller med ABS. Får faktisk lengere bremsestrektning med ABS enn uten. Jeg har kjørt uten før å klarer helt fint å kjøre uten enda lengere. Blir jo nessten livredd når ikke jeg får bestemme hva jeg vil gjøre, men at elektronikk skal bestemme hvor mye bremsene mine skal bremse.... ABS en slår jo inn med en gang du blåser på bremsa bare det er glatt nok....å da har du INGEN bremser..

Er med på den, men greit å ha valget mellom å slå av og på funksjonen :D

Skrevet

Dette er venstre side framme.

På høyre side mangler jeg den blå... abs føleren..?

Og hvor skal denne "skøytes" på? altså den ene enden går i bremsecalipteren, men den andre enden?

Skal den inn på samme som går fra slitasjevarsleren og videre opp i motorrommet??

Bilde001.jpg

Skrevet

Blå=utgang slitasjevarsler

Grønn=utgang abs føler

Rød=er det her de to overnevnte skal kobles sammen inn på lilla som går videre opp i motorrommet?

Lilla=kabel som begge er skjøtet på?

Bilde0021.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...