bjeagle Skrevet Oktober 29, 2006 Share Skrevet Oktober 29, 2006 Skal på Eu kontroll snart, så jeg lurer på om de vil si noe hvis ABS lyset er på. Det har begynt å lyse konstant, så det er vel en føler som er ødelagt. Men har dette noe å si, for bremsene funker jo helt fint, bare uten ABS.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattrokiller Skrevet Oktober 29, 2006 Share Skrevet Oktober 29, 2006 hehe. Skulle på eu-kontroll et par år siden og selvfølgelig samme morgen lyste abs lampa. Klipte til litt svart isolasjons tape og dekket varselslampa så jeg kom meg gjennom kontrollen. Så for meg en 10000 kr reparasjon, men hadde kommet borti en ledning når jeg monterte stereoanlegg kvelden før. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gravity- Skrevet Oktober 29, 2006 Share Skrevet Oktober 29, 2006 Jeg har samme problemet, og lurer på det samme. Hos meg lyser både abs og antispinn lampa... henger vel sammen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fr4nk Skrevet Oktober 30, 2006 Share Skrevet Oktober 30, 2006 Er personen som tar kontrollen litt oppegående så ser han at lampa ikke lyser når tenningen blir skrudd på(skal lyse noen få sek og slukke), om du tar ut pæra eller teiper over den. En mulighet er da å lodde den på en av de andre lampene som måtte fungere. Da vil lampen lyse som om den virker. NB: dette er bare en mulig løsning, og ikke en oppfordring til juks Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr_Sunde Skrevet Oktober 30, 2006 Share Skrevet Oktober 30, 2006 Er det ABS på bilen så skal den fungere. Skal du ha den godkjent så må du enten fikse dette, eller bruke noen av forslagene over her. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sondre Skrevet Oktober 30, 2006 Share Skrevet Oktober 30, 2006 Kan jo være en ABS sensor som er gåen og som må byttes... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anni85 Skrevet Oktober 30, 2006 Share Skrevet Oktober 30, 2006 Tror vel ikke at det er noe sjakktrekk at ABS lampa lyser opp under en EU- kontroll. Er nok dømt til å få anmerkning Men kanskje tape-trikset fungererer? Uansett greit å få det reparert da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tiller Skrevet Oktober 30, 2006 Share Skrevet Oktober 30, 2006 Alt kommer litt ann på hvor du tar eu kontrollen, men som regel slipper du ikke gjennom når en varsellampe lyser, og da spesielt ikke når det har med bremser å gjøre. Ville uansett fikksa ABS'en før vinteren. Det er gull værdt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morbus Skrevet Oktober 30, 2006 Share Skrevet Oktober 30, 2006 Har fått godkjent en bil med lysende abs lampe, fikk ikke spørsmål om den en gang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tiller Skrevet Oktober 30, 2006 Share Skrevet Oktober 30, 2006 Har fått godkjent en bil med lysende abs lampe, fikk ikke spørsmål om den en gang. Viser da til det jeg skrev om at det kommer mye an på værksted til værksted. Kompisen min kom ikke gjennom med abs lampe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW 2002 Fredrik Skrevet Oktober 30, 2006 Share Skrevet Oktober 30, 2006 Mange av mine varselamper funker ikke. Inkludert ABS-en, fikk ikke noe anmerking på det. I tillegg funker ikke ABS-en av en eller annen merkelig grunn. Så må sikkert bytte pæra (eller sette inn om det mangler). Men hvorfor den ikke funker vet jeg ikke :S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr_Sunde Skrevet Oktober 30, 2006 Share Skrevet Oktober 30, 2006 Mange av mine varselamper funker ikke. Inkludert ABS-en, fikk ikke noe anmerking på det. I tillegg funker ikke ABS-en av en eller annen merkelig grunn. Så må sikkert bytte pæra (eller sette inn om det mangler). Men hvorfor den ikke funker vet jeg ikke :S Høres ut som et passe sløvt verksted Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tiller Skrevet Oktober 30, 2006 Share Skrevet Oktober 30, 2006 Ville ikke følt meg helt trygg om værkstedet ser alt for mye gjennom fingrene. Skal jo tross alt være en sjekk av bilen med tanke på sikkerhet! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-Magne Skrevet Oktober 30, 2006 Share Skrevet Oktober 30, 2006 ABS lampe som lyser er ikke 2`er feil... bilen skal være i forskriftmessig stand, å bremsene fungerer bra. Kan også sjekke i boka til periodisk kjøretøyskontroll (pkk) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mauro Skrevet Oktober 30, 2006 Share Skrevet Oktober 30, 2006 Min bil gikk også igjennom Eu med lysende abs lampe. Han nevnte det, å sa også at det ikke hadde noe å si, men han anbefalte meg å fikse det før vinteren for mitt eget beste Hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå