Gå til innhold

ABS - Eu kontroll


bjeagle
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

For å si det sånn så er ABS overvudert. Du har faktsik dårligere bremser i enkelte tilfeller med ABS. Får faktisk lengere bremsestrektning med ABS enn uten. Jeg har kjørt uten før å klarer helt fint å kjøre uten enda lengere. Blir jo nessten livredd når ikke jeg får bestemme hva jeg vil gjøre, men at elektronikk skal bestemme hvor mye bremsene mine skal bremse.... ABS en slår jo inn med en gang du blåser på bremsa bare det er glatt nok....å da har du INGEN bremser..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ABS lampe som lyser er ikke 2`er feil...

bilen skal være i forskriftmessig stand, å bremsene fungerer bra. Kan også sjekke i boka til periodisk kjøretøyskontroll (pkk)

Siden da detter ikke er 2 er feil, vil bilen bli godkjent hvis dette er det eneste å utsette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte snapdrive på Storo. Virker utrolig sløve. Fikk alltid godkjent min ekstremt dårlig velikeholdte 323 der i studietiden :) Tenkt å sette komressor i 330-en jeg har nå ved G-power i tyskland, men orker ikke betale 150 000 til skatteetaten for det, så har tenkt å ta EU kontrollen på Snap drive igjen. Hvis han reagerer på kompressoren sier jeg det bare en er liten hybridmotor, og da går det sikkert greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ABS lampe som lyser er ikke 2`er feil...

bilen skal være i forskriftmessig stand, å bremsene fungerer bra. Kan også sjekke i boka til periodisk kjøretøyskontroll (pkk)

Siden da detter ikke er 2 er feil, vil bilen bli godkjent hvis dette er det eneste å utsette?

etter min mening ville bilen blitt godkjent, men er jo ikke jeg som skal ta kontrollen da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har vel kommet til samme konklusjon. Er faktisk billigst på mekonomen med kr. 534,- ink.mva

Eneste problemet er at jeg ikke helt hvor ledningen skal kobles yil i den ene enden. (ikke den som plugges inn i bremsecalipteren)

Hvis noen kan hjelpe meg med hvordan jeg kan legge ut bilde i en svartråd, kan jeg vise hva jeg mener..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen kan hjelpe meg med hvordan jeg kan legge ut bilde i en svartråd, kan jeg vise hva jeg mener..

Du må først legge bildet opp på nett. Det kan du gjøre ved å opprette et album på photobucket.com. Når du så har fått lasta opp bildet på nett, gjør du slik..

adressen%20til%20bildet

Eller enda enklere.

Kopier inn adressen, merk den og trykk på "Img-knappen". :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det sånn så er ABS overvudert. Du har faktsik dårligere bremser i enkelte tilfeller med ABS. Får faktisk lengere bremsestrektning med ABS enn uten. Jeg har kjørt uten før å klarer helt fint å kjøre uten enda lengere. Blir jo nessten livredd når ikke jeg får bestemme hva jeg vil gjøre, men at elektronikk skal bestemme hvor mye bremsene mine skal bremse.... ABS en slår jo inn med en gang du blåser på bremsa bare det er glatt nok....å da har du INGEN bremser..

Er med på den, men greit å ha valget mellom å slå av og på funksjonen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er venstre side framme.

På høyre side mangler jeg den blå... abs føleren..?

Og hvor skal denne "skøytes" på? altså den ene enden går i bremsecalipteren, men den andre enden?

Skal den inn på samme som går fra slitasjevarsleren og videre opp i motorrommet??

Bilde001.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...