bjeagle Skrevet Oktober 30, 2006 Forfatter Share Skrevet Oktober 30, 2006 tja er vel ikke akkurat noe triks nå som det er blitt vinter her nord nei.... Men får vel prøve et triks for å slippe så mye mas på kontrollen. Tar vel litt tid å finne feilen i allefall..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW 2002 Fredrik Skrevet Oktober 30, 2006 Share Skrevet Oktober 30, 2006 For å si det sånn så er ABS overvudert. Du har faktsik dårligere bremser i enkelte tilfeller med ABS. Får faktisk lengere bremsestrektning med ABS enn uten. Jeg har kjørt uten før å klarer helt fint å kjøre uten enda lengere. Blir jo nessten livredd når ikke jeg får bestemme hva jeg vil gjøre, men at elektronikk skal bestemme hvor mye bremsene mine skal bremse.... ABS en slår jo inn med en gang du blåser på bremsa bare det er glatt nok....å da har du INGEN bremser.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gravity- Skrevet Oktober 30, 2006 Share Skrevet Oktober 30, 2006 ABS lampe som lyser er ikke 2`er feil... bilen skal være i forskriftmessig stand, å bremsene fungerer bra. Kan også sjekke i boka til periodisk kjøretøyskontroll (pkk) Siden da detter ikke er 2 er feil, vil bilen bli godkjent hvis dette er det eneste å utsette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattrokiller Skrevet Oktober 30, 2006 Share Skrevet Oktober 30, 2006 Brukte snapdrive på Storo. Virker utrolig sløve. Fikk alltid godkjent min ekstremt dårlig velikeholdte 323 der i studietiden Tenkt å sette komressor i 330-en jeg har nå ved G-power i tyskland, men orker ikke betale 150 000 til skatteetaten for det, så har tenkt å ta EU kontrollen på Snap drive igjen. Hvis han reagerer på kompressoren sier jeg det bare en er liten hybridmotor, og da går det sikkert greit. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.big Skrevet Oktober 30, 2006 Share Skrevet Oktober 30, 2006 Før eu kontrollen napper du bare ut sikkringene til abs`en, dette slukker lampa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gravity- Skrevet Oktober 30, 2006 Share Skrevet Oktober 30, 2006 Før eu kontrollen napper du bare ut sikkringene til abs`en, dette slukker lampa MR...... Dette prøvde jeg.... da stoppet hele kjerra... Den går også til drivstoffpumpa... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-Magne Skrevet Oktober 30, 2006 Share Skrevet Oktober 30, 2006 ABS lampe som lyser er ikke 2`er feil... bilen skal være i forskriftmessig stand, å bremsene fungerer bra. Kan også sjekke i boka til periodisk kjøretøyskontroll (pkk) Siden da detter ikke er 2 er feil, vil bilen bli godkjent hvis dette er det eneste å utsette? etter min mening ville bilen blitt godkjent, men er jo ikke jeg som skal ta kontrollen da... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerfanatic Skrevet Oktober 30, 2006 Share Skrevet Oktober 30, 2006 Istedetfor og jukse seg gjennom EU-kontrollen, så kan man jo gjøre et forsøk på å få ting i stand. Prøv og børst sensorsporet til ABS-føleren rent. Dette funka på min Honda Accord da lampa begynte å lyse... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gravity- Skrevet Oktober 31, 2006 Share Skrevet Oktober 31, 2006 Ikke snakk om å jukse seg gjennom eu - kontrollen for min del. Er vel endel av oss som er litt sent ute, og kunne tenke å fikse dette etter eu-kontrollen..... Selv skulle min vært godkjent innen oktober, men har ikke fått bestilt time enda.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn 320 Skrevet Oktober 31, 2006 Share Skrevet Oktober 31, 2006 Jeg har samme problemet, og lurer på det samme.Hos meg lyser både abs og antispinn lampa... henger vel sammen.. Du har nok ein ABS-sensor som er kaputt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gravity- Skrevet Oktober 31, 2006 Share Skrevet Oktober 31, 2006 Ja, jeg har vel kommet til samme konklusjon. Er faktisk billigst på mekonomen med kr. 534,- ink.mva Eneste problemet er at jeg ikke helt hvor ledningen skal kobles yil i den ene enden. (ikke den som plugges inn i bremsecalipteren) Hvis noen kan hjelpe meg med hvordan jeg kan legge ut bilde i en svartråd, kan jeg vise hva jeg mener.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerfanatic Skrevet November 1, 2006 Share Skrevet November 1, 2006 Hvis noen kan hjelpe meg med hvordan jeg kan legge ut bilde i en svartråd, kan jeg vise hva jeg mener.. Du må først legge bildet opp på nett. Det kan du gjøre ved å opprette et album på photobucket.com. Når du så har fått lasta opp bildet på nett, gjør du slik.. Eller enda enklere. Kopier inn adressen, merk den og trykk på "Img-knappen". Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gravity- Skrevet November 1, 2006 Share Skrevet November 1, 2006 For å si det sånn så er ABS overvudert. Du har faktsik dårligere bremser i enkelte tilfeller med ABS. Får faktisk lengere bremsestrektning med ABS enn uten. Jeg har kjørt uten før å klarer helt fint å kjøre uten enda lengere. Blir jo nessten livredd når ikke jeg får bestemme hva jeg vil gjøre, men at elektronikk skal bestemme hvor mye bremsene mine skal bremse.... ABS en slår jo inn med en gang du blåser på bremsa bare det er glatt nok....å da har du INGEN bremser.. Er med på den, men greit å ha valget mellom å slå av og på funksjonen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gravity- Skrevet November 1, 2006 Share Skrevet November 1, 2006 Dette er venstre side framme. På høyre side mangler jeg den blå... abs føleren..? Og hvor skal denne "skøytes" på? altså den ene enden går i bremsecalipteren, men den andre enden? Skal den inn på samme som går fra slitasjevarsleren og videre opp i motorrommet?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gravity- Skrevet November 1, 2006 Share Skrevet November 1, 2006 Blå=utgang slitasjevarsler Grønn=utgang abs føler Rød=er det her de to overnevnte skal kobles sammen inn på lilla som går videre opp i motorrommet? Lilla=kabel som begge er skjøtet på? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå