g4ndersen Skrevet Oktober 29, 2006 Skrevet Oktober 29, 2006 Jeg var ute og kjørte, så kom det er par smell og nesten alle lyspærene på bilen ble sprengt. Dessuten kom det stygg lukt fra batteriet og motoren fusket når jeg prøvde å kjøre. På tomgang gikk motoren normalt. Jeg fikk høre at det mest sannsynlig er regulatoren på dynamoen som er ødelagt. Pga dette kom det for mye spenning. Er det noe annet som kan være ødelagt bortsett fra regulatoren, pærene og batteriet?
Mr_Sunde Skrevet Oktober 30, 2006 Skrevet Oktober 30, 2006 Kan vel ha knertet litt forskjellig elektronikk muligens. Du får krysse fingrene for at ikke motorstyring og annet er gått dukken.
sigklep Skrevet Oktober 30, 2006 Skrevet Oktober 30, 2006 Synes nå egentlig det er rart at det skal være mulig å overstige 12V ved at regulatoren blir ødelagt? Ville nå egentlig tro at det skulle ligge en extrabeskyttelse for dette. Burde vært koblet en extra regulator etter den vanlige regulatoren. Litt synn at mye elektroniske komponenter blir ødelagt p.g.a en feil.
g4ndersen Skrevet Oktober 30, 2006 Forfatter Skrevet Oktober 30, 2006 Noen andre som har opplevd dette?
Evopower Skrevet Oktober 30, 2006 Skrevet Oktober 30, 2006 ja, regulatoren på min bil røyk. kjørte en kveld så gikk lysene på bilen, en etter en... så da var det bare å bytte alle lyspærene og dynamoen og batteriet og prøve igjen. det som var det sure var at kupèvifta ble også ødelagt og den er ikke akkurat enkel å bytte uten å rive bort halve dashbordet.. men motorelektronikken klarte seg, men så er min ikke så avansert som din da..
g4ndersen Skrevet Oktober 30, 2006 Forfatter Skrevet Oktober 30, 2006 Hvordan vet man at motorelektronikken er ødelagt?
Evopower Skrevet Oktober 30, 2006 Skrevet Oktober 30, 2006 du merker det jo på rykking og feiltenning sikkert, men det som er fint med din bil er at du kan levere den inn på verksted og koble til en feilsøker så finner du fort ut av det..
g4ndersen Skrevet Oktober 30, 2006 Forfatter Skrevet Oktober 30, 2006 Har levert bilen på verksted. Må si at jeg er ganske urolig nå... Er det dyrt å bytte komponenter? Kan ingen ting om akkurat dette.
Evopower Skrevet Oktober 30, 2006 Skrevet Oktober 30, 2006 hvilke komponenter snakker vi om? dynamo, batteri og lys er jo rimelige greier. kostnader på motorelektronikken har jeg ikke peiling på..
g4ndersen Skrevet Oktober 30, 2006 Forfatter Skrevet Oktober 30, 2006 Har ingen peiling på komponenter og sånt, så jeg vet ikke.
g4ndersen Skrevet Oktober 31, 2006 Forfatter Skrevet Oktober 31, 2006 Kan hjernen være ødelagt? Snakket med verkstedet og de sa at batteriet var ødelagt. Måtte vente på nytt batteri før de kunne ta feilsøking. Begynner å bli redd at dette blir dyrt.
g4ndersen Skrevet November 2, 2006 Forfatter Skrevet November 2, 2006 Nå er bilen i orden igjen. Var bare regulatoren på dynamoen og batteriet (+ nesten alle lyspærene) som var ødelagt.
Champ Skrevet November 3, 2006 Skrevet November 3, 2006 hva kom dette gildet på da ? hva koster foresten et bra batteri? og hva koster reguletor ?
g4ndersen Skrevet November 3, 2006 Forfatter Skrevet November 3, 2006 hva kom dette gildet på da ?hva koster foresten et bra batteri? og hva koster reguletor ? Betalte 1106 for batteri og 547 for regulator.
oveb Skrevet November 3, 2006 Skrevet November 3, 2006 kan fort bli dyrt hvis elektronikken tar kvelden.. var så dom at jeg ga noen starthjelå engang.. det kostet meg 24000.- i rep.. måtte bytte begge lambda sondene, lmm, disa enhet)lr nåkka) på innsug pluss å programmere opp hjerna igjen.. merka det på at bilen gikk på nødmodus, å brukte unormalt mye bensin
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå