dbsavage Skrevet Oktober 30, 2006 Skrevet Oktober 30, 2006 Er det flere som er plaget med at Airbag lampen lyser på E46? Har hatt den inne på verksted der de sa at det ikke va noe galt med airbagen, men det kunne ligge i sensoren. Så de resetta lampen, da skulle alt være fikset, men etter første kjøretur kom den tilbake igjen. Så jeg lurer på om det er noen av dere som kanskje kan ha en ide om hva som kan gjøres? Er velig irriterende å se denne lampen lyse Det må da kunne gå å få skiftet denne sensoren isåfall eller?
Eirik3 Skrevet Oktober 30, 2006 Skrevet Oktober 30, 2006 Hvis det er som på E39, noe det sikkert er, så er det en ledningskveil som ligger under førersetet. Denne er originalt stripset sammen slik at den får en tverr bøy i enden, etter noen år kan det bli brudd i denne kabelbunten noe som resulterer i lampen lyser. Koster ikke allverden å bytte!
BmMm3 Skrevet Oktober 30, 2006 Skrevet Oktober 30, 2006 Det stemmer nok det han sier over her at det er føleren under passasjersete.. noen sier man må bytte hele førerstolpute, mens andre sier det enkelt.. har lest at andre har betalt 3000 for jobben her.. personlig har jeg samme problemet, men gadd ikke stresse mer med det, så jeg tok bare ut pæra ;p hehe
Eirik3 Skrevet Oktober 30, 2006 Skrevet Oktober 30, 2006 Du må ikke bytte hele puta Det er en enkel sak, ledningsbunten er ca 25 cm lang og har en kontakt i hver ende, denne klipses lett av og på. Har byttet på begge mine E39 og mener det kosta meg en tusenlapp sånn ca alt inkludert.
sn|per Skrevet Oktober 30, 2006 Skrevet Oktober 30, 2006 Har akkurat samme problemet på min e46. Bilen har vært hos bmw-forhandler i oslo 2 ganger, men har kommet tilbake kort tid etter begge gangene. Så denne gangen skal den få lov til å lyse. Evt. få en på forumet til å fjerne den med diagnoseapperatet.
dbsavage Skrevet Oktober 31, 2006 Forfatter Skrevet Oktober 31, 2006 Har prøve å få fjernet det med et diagnoseapperat eller no slikt, men det fungerte bare til første kjøretur. Hvis det er så enkelt å fikse, hvorfor klarer ikke BMW forhandlerene å få fikset dette til e vittig penge?
Kjennern Skrevet Oktober 31, 2006 Skrevet Oktober 31, 2006 Tror E46 har et problem med airbag sensor under passasjersetet. Har hatt denne feilen 2 ganger på min. Autozentrum tar ca 3500 for å bytte ink del. Må ta fra hverandre setet da sensoren er inni selve sete trekket. Bare husk det at om airbag lampa lyser så virker vel ikke airbag systemet i det hele tatt? mener å ha hørt det er sånn.
Påsan Skrevet Desember 11, 2006 Skrevet Desember 11, 2006 Dette problemet har jeg på min e46 også... Men her får de ikke nullstilt lampa! Får dere også feilmelding om at det mangler kontakt på +pol for airbagen?? Får også feil på beltestrammer... er dette også samme kvelen med ledninger??
Påsan Skrevet Desember 11, 2006 Skrevet Desember 11, 2006 Dette problemet har jeg på min e46 også... Men her får de ikke nullstilt lampa! Får dere også feilmelding om at det mangler kontakt på +pol for airbagen?? Får også feil på beltestrammer... er dette også samme kvelen med ledninger??
Søreng Skrevet Desember 12, 2006 Skrevet Desember 12, 2006 lampen lyser på min e36 også.. Er det noen måte å fikse dette på?
Eide Skrevet Desember 12, 2006 Skrevet Desember 12, 2006 Har skifta eit par setetrykkfølere (matte under trekk på sittepute) på passasjer sete på e46/e39. Må ut med sete og av med trekket på sitteputa, trekket kan vera litt knotete å få på igjen. Har også vore borti beltestrammer på passasjer side på e46. Får feilene fram med hjelp av diagnose!
? Skrevet Desember 12, 2006 Skrevet Desember 12, 2006 hvis trådstarter hadde betalt masse penger, så hadde jeg nok reist på bilverkstedet og klaga jeg da men... de gjorde igrunn ingenting for pengene de "tok":P pappa hadde samme problemet på en 98 e39. en lokal verksted fyr fant dette ved og se på feilminne. så det var det den føleren i PASSASJER sete som var ødelagt. så hele puta på sete måtte av. hehe... vil virkelig si at det er verdt og koste på bilen 2-3000kr for og fikse dette, så lever du kanskje til neste år også
Daniel Hauer Skrevet Oktober 29, 2014 Skrevet Oktober 29, 2014 Det stemmer nok det han sier over her at det er føleren under passasjersete.. noen sier man må bytte hele førerstolpute, mens andre sier det enkelt.. har lest at andre har betalt 3000 for jobben her.. personlig har jeg samme problemet, men gadd ikke stresse mer med det, så jeg tok bare ut pæra ;p hehe har den samme feilen på min bmw e46. har tatt en diagnose test av det. feilkoden er (airbag passenger side stage 2)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå