Søreng Skrevet November 1, 2006 Skrevet November 1, 2006 Har en 92mod e36 320i med fjenstryt sentrallås og defa alarm hvis det har noe å si.. Problemet er at den fjenstyrte sentrallåsen funker ikke, når jeg trykker på åpne knappen på alarmtingen som henger på nøkkelknippet går bare alarmen av, bilen låser seg ikke opp, må gjør dette manuelt.. Samme med låsing av bilen, må låse manuelt og trykke på alarmen med på knappen på dingsen som henger på nøkkelknippet.. Er jo ikke det største problem i byen om dette ikke funker, men er jo litt kjekt når dette virker.. Noen som vet hva som kan være galt, og hvordan det eventuelt kan fikses? I så fall ca pris på dette? Takk for svar!
Andreas1 Skrevet November 1, 2006 Skrevet November 1, 2006 Høres ut som om Defa'n din ikke er tilkoblet styreenheten for sentrallåsen, evnt at denne er defekt. Jeg vil gjette på at du har kjøpt bilen med alarmen ferdig montert og at den ikke er tilkoblet av den enkle årsak at det er billigere å montere alarm uten å koble den til låsingen. Vil anbefale deg å kontakte et alarm-verksted / Defa-forhandler for å sjekke. Bør ikke koste så mange hundringsene. .
Søreng Skrevet November 1, 2006 Forfatter Skrevet November 1, 2006 ok, takk... skal se om jeg finner en forhandler i nærheten!
Søreng Skrevet November 13, 2006 Forfatter Skrevet November 13, 2006 Har nå vert hos bilradiospesialisten som er forhandler av defa-alarmene og de sendte meg videre til bavaria. Ringte så bavaria der de ikke hadde peiling, men kunne ta bilen inn til en "sjekk" der det kostet 1048kr timen Men de anbefalte at jeg skulle høre med bilradiospsialisten. Så nå er jeg litt oppgitt men har tenkt å gå tilbake og snakke med bilradiospesialisten og snakke med en av de som har peiling istedenfor en ungdom som er vikar eller nettop har begynt!! Har en jeg pleier å snakke med som har god peiling, men han var vekke sist jeg var der.. Regner med at probletet er at alarmen ikke er koblet til sentrallåsen. Noen som har noen andre forslag til hva det kan være eller om det går ann å fikse selv?
StigJ Skrevet November 13, 2006 Skrevet November 13, 2006 Hvis du bruker samme knappen til både låsing og åpning står det en sikring på selve alarmsentralen. Den finner du sikkert inni dashbordet ved rattat. 3 skruer så har du av dekslelet. Det sitter en blå sikring oppå sentralen. Denne går KUN til sentrallåsstyringen. KAn være denne som har røket. Eller så kan du ta av strømmen på alarmen i ca. 5 minutter. Prøv så igjen etterpå. Kan være den har hengt seg opp. Hvis du bruker en knapp til å låse og den andre til å åpne, tar du strømmen som jeg skrev lenger oppe. Hvis dette ikkje hjelper må det nok feilsøkes litt. Dumt at du har blitt kastet frem og tilbake slik. Vi har en som nettop har begynt der. Så han er ikke helt oppdatert mtp. alarmer. Hvis du går innom oss igjen kan du spørr etter Jan Erik (sjefen) eller Ove (montør). De kan nok hjelpe deg. Jeg har selv ferie denne uken så du finner meg ikke der nå
Aracna Skrevet November 13, 2006 Skrevet November 13, 2006 Hvis du har to fjenkontroller, prøv og bytt, det funket for meg.
Søreng Skrevet November 13, 2006 Forfatter Skrevet November 13, 2006 ok, takk for fint svar.. Jeg har mottakeren til alarmen inni hanskerommet tror jeg.. Har ikke sett nøye etter, men tror ikke det er noen sikring der.. Har bare to knapper på fjernkontrollen til alarmen og ingen på nøkkelen, så regner med det er samme! Har nettop hatt batteriet av i et par timer da jeg satte i annlegget, men ingen forskjell på låsen etterpå dette heller! Men tar nok en tur utom b.s en dag snart
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå