Gå til innhold

Tikking M50?!


Søreng
 Share

Anbefalte innlegg

Er dette et kjent problem på bmwer eller bare på M50er?? Jeg har nemelig hatt det på min e36 nå i det siste. Skiftet olje for ikke så lenge siden og lurer på om jeg kanskje kan ha for tynn olje???!!

Når den har gått noen minutter og jeg så ruser den, forsvinner det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

på M50 motoren skal det brukes Castrol TXT Softec 0-30W.

har samme motoren selv, bare 2,5 litern av M50.

til meg tikker det i det første sekundet når motoren ruser når jeg starter den så slutter det helt.

men som sagt tidligere her i tråden også, om den tikker når den er varm så er det mest sannsynlig gammel olje.

tror motoren din skal ha 6,5 liter olje. oljefilter koster 90kr.

lykke til:)

Min motor begynner og tikke når den får varme i seg... kjører på casterol 5w-40. Den tikket føre jeg byttet oljen og den tikker fortsatt (kjørt 4000km). Kjøpte også et vidundermiddel som skulle rense motoren men kan ikke si at det hjalp noe i mitt tilfelle...(tappet seff ut den gamle olja og på med nyt filter og olje) tikkinga mi kan du kun høre vis du står på høyre side av bile (passasjersiden)

hvor på bilen du hører tikkingen best har vel med hvilken av av ventilløfterne dine som er slitt egentlig. hvis du fortsatt hører det når motoren er varm må du nok bytte ventilløfterne for å få det bort.

du har også hydrauliske ventilløftere som koster 3-400kr stykket tror jeg. kan bli ganske dyrt å få byttet alle. siden det er en 24V.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...