Steffan C Skrevet November 2, 2006 Skrevet November 2, 2006 tar vel ikke lange tiden før det dukker opp en e36 316, med lexuslykter, thorshov vinge, rustne bremsetromler og slike felger nå Ha ha, sier noe der Mr .
Håvard ///M3 Skrevet November 2, 2006 Skrevet November 2, 2006 Hehe,det kommert helt SIKKERT til å komme en too fast tu latterlig inspirert e36 med slike felger ja
Anni85 Skrevet November 3, 2006 Skrevet November 3, 2006 Noe spesielle felger ja Må vel nesten invistere i super store bremseskiver for å kunne kjøre rundt med noe slikt
Paul Sau Skrevet November 3, 2006 Skrevet November 3, 2006 Hmm.. Hva skjer med skikkelig sidekrefter i disse da? Har for meg at plasten blir litt vel myk. Er kanskje en max 50km/t på disse?? skikkelig gateslicks på disse og en heftig sving i 130. hehe.. knas! BANG! Oj....
mhane Skrevet November 3, 2006 Skrevet November 3, 2006 Tja det finnes jo mye forskjellig plast ute på markedet. Men det hadde vært morro å visst om de faktisk kan kjøres "skikkelig" med. Ikke det at jeg er interessert i å putte noe sånt på bilen, bare sånn at det er sakt
Trotto Skrevet November 3, 2006 Skrevet November 3, 2006 Hmm.. Hva skjer med skikkelig sidekrefter i disse da? Har for meg at plasten blir litt vel myk. Er kanskje en max 50km/t på disse?? skikkelig gateslicks på disse og en heftig sving i 130. hehe.. knas! BANG! Oj.... Du får prøve å knuse polykarbonat, spesielt 4 cm tykk. Dette er vel av samme stoff som PET-flaskene, er det ikke? Utfordringen er jo å få polykarbonaten til å holde i skjøten mot senterplaten, og felgringen uten at den glipper ved aks/ret. Sideveis holder det nok masse. Dette er jo en foreløpig en gimmick, og på linje med motorsykkelfelger i carbon, er nok produktet noe begrenset i bruksnytte. Felgene er ikke nevnt på D'Vinci's hjemmeside. Støtter teorien med bremsestøv. Hvor rene er felgene deres innvendig, folkens? Mine var temmelig skitne da jeg skiftet i forrige uke...
mhane Skrevet November 3, 2006 Skrevet November 3, 2006 Mine felger så ikke ut i helv... er nok ikke speielt enkelt å vaske baksiden heller.
Odd-M Skrevet November 3, 2006 Skrevet November 3, 2006 Motorsykkelfelger i karbon er ikke en gimmick. Det fungerer! Mindre masse og mindre gyrokrefter => lettere jobb for dempere, raskere akselerasjon, bedre brems og ikke minst mye mer lettstyrt. Studer Newtons treghetslov: F = m x a, kraft = masse x akselerasjon. Teknisk sett er det vel ingen umulighet å konstruere slike felger. Det er bare en dimensjoneringssak.
Odd-M Skrevet November 3, 2006 Skrevet November 3, 2006 Førøvrig: PET (polyetylentereftalat) er ikke samme som polykarbonat. Sitat: "Polykarbonat (PC) er et højmolekylært termoplastmateriale med en meget høj slagsstyrke sammenlignet med andre plastmaterialer"
|Andreas| Skrevet November 3, 2006 Skrevet November 3, 2006 sikkert lette og holde rene også Spesielt bremsestøvet på baksiden Tenkte det samme selv
Sunspec Skrevet November 3, 2006 Skrevet November 3, 2006 Morro med nye typer felger Polykarbonat blir også brukt som "glass" på fly. Hele canopyen/"glassbollen" på F-16 består av polykarbonat.
Kenny_ Skrevet November 3, 2006 Skrevet November 3, 2006 Må ha masse penger for å kjøpe slike felger. Å da tenker jeg ikke bare på felg prisen. Må ha garasje med løftebukk og en kar som kan ta av felgene og vaske de ren og pen hver gang du har vært ute på tur
///MoePower Skrevet November 4, 2006 Skrevet November 4, 2006 Disse egner seg nok best til show-cars.. Ikke noe å bruke til vanlig i allefall!
Trotto Skrevet November 5, 2006 Skrevet November 5, 2006 Motorsykkelfelger i karbon er ikke en gimmick. Skrev jeg det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå