Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Noe spesielle felger ja :lol:

Må vel nesten invistere i super store bremseskiver for å kunne kjøre rundt med noe slikt 8)8)

Skrevet

Hmm.. Hva skjer med skikkelig sidekrefter i disse da? Har for meg at plasten blir litt vel myk. Er kanskje en max 50km/t på disse?? :? skikkelig gateslicks på disse og en heftig sving i 130. hehe.. knas! BANG! Oj.... :shock:

Skrevet

Tja det finnes jo mye forskjellig plast ute på markedet. Men det hadde vært morro å visst om de faktisk kan kjøres "skikkelig" med.

Ikke det at jeg er interessert i å putte noe sånt på bilen, bare sånn at det er sakt :)

Skrevet
Hmm.. Hva skjer med skikkelig sidekrefter i disse da? Har for meg at plasten blir litt vel myk. Er kanskje en max 50km/t på disse?? :? skikkelig gateslicks på disse og en heftig sving i 130. hehe.. knas! BANG! Oj.... :shock:

Du får prøve å knuse polykarbonat, spesielt 4 cm tykk. Dette er vel av samme stoff som PET-flaskene, er det ikke? Utfordringen er jo å få polykarbonaten til å holde i skjøten mot senterplaten, og felgringen uten at den glipper ved aks/ret. Sideveis holder det nok masse.

Dette er jo en foreløpig en gimmick, og på linje med motorsykkelfelger i carbon, er nok produktet noe begrenset i bruksnytte.

Felgene er ikke nevnt på D'Vinci's hjemmeside.

Støtter teorien med bremsestøv. Hvor rene er felgene deres innvendig, folkens? ;) Mine var temmelig skitne da jeg skiftet i forrige uke...

Skrevet

Motorsykkelfelger i karbon er ikke en gimmick. Det fungerer! Mindre masse og mindre gyrokrefter => lettere jobb for dempere, raskere akselerasjon, bedre brems og ikke minst mye mer lettstyrt.

Studer Newtons treghetslov: F = m x a, kraft = masse x akselerasjon.

Teknisk sett er det vel ingen umulighet å konstruere slike felger. Det er bare en dimensjoneringssak.

Skrevet

Førøvrig:

PET (polyetylentereftalat) er ikke samme som polykarbonat.

Sitat:

"Polykarbonat (PC) er et højmolekylært termoplastmateriale med en meget høj slagsstyrke sammenlignet med andre plastmaterialer"

Skrevet

Må ha masse penger for å kjøpe slike felger.

Å da tenker jeg ikke bare på felg prisen.

Må ha garasje med løftebukk og en kar som kan ta av felgene og vaske de ren og pen hver gang du har vært ute på tur :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...