Gå til innhold

Problemer med dører på vinterstid


gravity-
 Share

Anbefalte innlegg

Sikkert tatt opp før.....

Når kulda setter inn, sliter jeg med å ikke få lukket dørene.

Når jeg smeller de igjen, spretter de bare opp igjen.

De vil liksom ikke gå ilås..

Det hjelter faktisk å blåse etpar minutter inn i dørlåsen!!

Men hvem orker det ikulda forsinket til jobb... :x

Er det noe annet å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt samme problemet på min tidligere E34 520i og det løste seg hvis jeg fikk litt varme i bilen. De dørene jeg åpnet slet jeg med å lukke og det var spesielt bakdørene jeg hadde problemer med. Til slutt gjorde jeg sånn at jeg måtte ha med meg baksetepasasjerer som holdt igjen dørene. Ha på en vifteovn i garasjen, det hjelper nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel, burde vel være lettere å spraye dørene med silikon eller anti frost spary i stedet for å kjøpe seg en passasjer til å holde igjen døra , jeg bruker silikonspray og da spessielt etter jeg har vaska bilen , funker helt fint , pakningene fryser ikke , dørlåsene fryser ikke og dørene funker helt utmerket, før jeg begynte med silikonspray hadde jeg også disse problemene. bruk spray og gjør det enkelt i stedet for å bruke haugevis med penger i strøm for å varme opp garasjen eller å betale en for å sitte på med deg for å holde døra.

PS. det enkle er ofte det beste !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, nå vet ikke jeg hvordan strømutgifter og medpassasjerutgifter er hos han, men jeg betaler (fastpris) 100kr i strømutgifter hver måned og bruker så mye strøm jeg vil. Har oppvarmet garasje hele året rundt for 1200kr. Man trenger nødvendighvis ikke å varme opp hele garasjen, bare ha en liten varmeovn foran døra f.eks. Husk at dørene ville ikke lukke seg igjen med mindre man ÅPNET de. Er du alene i bilen og skal på jobb rekner jeg med at man ikke ÅPNER alle dørene.. Ergo, de som satt i baksetet måtte holde døra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge måtene fungerer utmerket og ovenen jeg snakker om er en liten vifteovn som bruker minimal plass... Det vil nok ikke fryse mens man er på jobb/skole, men en helg kan være værre. Jeg hadde hvertfall problemer med dette kun noen få ganger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke rør vinduene i regnvær vinterstid ellers får du garantert problem når det blir skikkelig kaldt.En vifteovn på full guffe i et par timer er nok til å få ut kondensen i dørene,så det er å anbefale når sentrallåsen begynner å bli treig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke rør vinduene i regnvær vinterstid ellers får du garantert problem når det blir skikkelig kaldt.En vifteovn på full guffe i et par timer er nok til å få ut kondensen i dørene,så det er å anbefale når sentrallåsen begynner å bli treig.

Jo takk, been there done that... Har to brytere som ikke klarer jobben sin og som forteller døren at den ikke er lukket og da vil heller ikke vinduet igjen.... Skikkelig irriterende... Og hvert fall siden jeg ikke får låst døren... Men det er bare på sjåførsiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme problem på min E39. Kondens fryser inne i låsen slik at den tappen som skal gå ned ikke går ned når den blir løftet opp. Prøvde alle typer sprayer men ingen ting hjalp. Til slutt smørte jeg tappen inn med fett (noe som lignet på grease). Brukte en q-tips slik at jeg fikk smørt godt inne i låsen. Etter det har jeg aldri hatt problemet igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er holdbart og løser problemet ditt i laaang tid fremover:

Ta av dørtrekkene på dørene.

Ta evt. ut låsemekanismen.

Vask heeelt rent og spray på litt crc og/eller fett/grease.

Så skal du se at det varer ;)

Har funket på E23`en min når jeg har hatt det problemet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...