Gå til innhold

Funderer på E30 M3

Odd-M
 Share

Anbefalte innlegg

Ja, jeg har registrert at man gjerne må opp mot 200 store for å finne et bra eksemplar. Hoppet til E36 er kanskje ikke så stort men de bilene vil vel aldri få samme samleverdien og "status" som gamle E30. Samt at E30 virkelig skiller seg ut i mengden med de brede skjermene og et klassisk design.

En bil jeg hadde vurdert meget sterkt er Delta Integrale, hvis den bare hadde vært sånn rimelig driftssikker. Det virker som om M-serien gjerne tåler alder og bruk bedre enn andre biler i samme kategori.

Jeg har en tålig brukbar E30 325 på lur som jeg vurderer sterkt. Spørs om det ikke blir ombyggingsprosjekt på den isteden. Norges beste bane, ACR, ligger et par timers kjøring unna! :)

Heldiggris. Jeg bruker 260 liter bensin bare på å kjøre til/fra Mo i Rana hvert år. Om du ikke har handlet bil før neste år så kan jeg tilby deg noen runder som beifahrer på neste sommertreff, så får du kjenne hvordan M3`n oppfører seg på bane :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for tilbudet! Du skal ikke se bort i fra at jeg tar i på den.

Jeg har kjørt 700-800 runder på ACR med motorsykkel (pers. 1.40), men bare vært passasjer 3 runder i bil. Aner ikke hvor mye man må modde en bil for å komme ned i samme rundetider, men jeg tviler sterkt på at den holder med en vanlig 325.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for tilbudet! Du skal ikke se bort i fra at jeg tar i på den.

Jeg har kjørt 700-800 runder på ACR med motorsykkel (pers. 1.40), men bare vært passasjer 3 runder i bil. Aner ikke hvor mye man må modde en bil for å komme ned i samme rundetider, men jeg tviler sterkt på at den holder med en vanlig 325.. hehe

Jeg kjørte jevne runder under 1,50 nå på siste sommertreff med laveste ned på 1,47. Da med R-dekk. Med gatedekk har tidene ligget på 1,50-1,52. Bilen funker veldig greit, men sjåføren trenger definitivt mere oppgradering. Tommy Rustad kjørte jo 1,47 med en Celica T-sport.

En original 325i kan nok med "små" oppgraderinger komme godt ned under 1,50 men da må den ribbes for alt av dødvekt. M20B25 med litt småtrimm er hvass nok den bare den slipper å drasse på så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er klar over hvilke tider Rustad fikk med relativt "vanlige" biler. Klart som sjåfør er det alltid ting å jobbe med, men det er mye artigere når utgangspunktet er bra. Det er derfor jeg lurer på hvor mye bedre understell, bremser og oppsett på M3 er i forhold til de såkalte vanlige bilene. Holder de mål til slik kjøring?

For å dra en paralell til tohjulingene, så er en R-sykkel rett fra fabrikk kapabel til å kjøre kun sekunder fra rundetiden en fullkitet superbike gjør. Slik er det desverre ikke i bilverdenen, innenfor akseptable prisrammer i allefall... :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke veldig stor forskjell på understellet M3 vs 325i, men M3 har bare så utrolig mye bedre vektfordeling. Men jeg har sett hva bra preparerte og lettede E30 325i er kapable til på bane, så de er nok ikke så helt borte om man bare gjør de riktige grepene.

Det positive med 325i er jo at man kan få et litt shabby eksemplar for en 10-20K. Da kan man bruke en 30-40K på modifiseringer, og har plutselig et kjempeleketøy for en en relativt billig penge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...