docgil Skrevet Desember 27, 2006 Forfatter Skrevet Desember 27, 2006 For å si det sånn, så kommer jeg ikke til å modifisere min nye e61..... verkstedet hevder her også at trimmingen medførte for høyt trykk i dieselpumpa og det etterhvert medførte tilsig av diesel gjennom simringer og andre pakninger, som igjen førte til at elektronikken i pumpa fikk gjennomtregning av diesel og "døde" av den grunn. Høres plausibelt ut det.....ja, ny bmw vil nok gjøre susen...det er faen meg dyrt å ha gammel driiiiiiiiit...... så det å finne gode argumenter for enn selv om å skifte til nybil var jo ikke akkurat vanskelig....
Laurits William Fredriksen Skrevet Juni 11, 2014 Skrevet Juni 11, 2014 Har en 2000-mod 320d touring som for 10 dager siden bare stoppet. Skulle kjøre ut på motorveien og gav full gass. Plutselig nøkket motoren 1 gang for så å kutte tvert (som om man slo av tenningen). Alle lys og instrumenter fungerer som det skal, ingen varsler. Forsøkte å starte en rekke ganger, men motoren vil ikke tenne. Ble tauet til merkeverksted og de fortalte med følgende: Diagnoseverktøyet indikerer følgende feil: - dieselpumpa har feil i elektronikken (må skiftes) - man fant spor av metall i dieselfilter, men filter ikke tett - hevder så at følgende må gjøres: - Diesel tappes, tank og slanger renses og gjennomspyles - diselpumpe må skiftes - merkeverkstedet hevdet så, i følge BMW Norge, at standard prosedyre var da å skifte samtlige dieseldyser i samme slengen. Man snakket da om deler for 40 000,- pluss jobb... Tok bilen til nytt verksted (annerkjent uoffisielt BMW-verksted) som sier de har funnet feil på dieselpumpen i diagnoseprogrammet, videre har de funnet følgende feil: glødeplugger og gløderele, samt turtallssensoren. De hevder også at det bare er tull å skifte alle dyser pga rusk i dieselfilteret. Har aldri vært noe tull med den og den har gått 130 000 km. Hva skal man gjøre? Jeg synes det var plutselig mange feil på en gang og jeg har lest om mange andre på forumet som har skiftet ut både dieselpumper o.l uten at det har vært feilen. Vil nødig gjøre samme tabbe. Kan gløderele, plugge og turtallsensor være årsaken til min feil, eller skal jeg gå for "skift alt som dere mener"-holdningen? Noen skarpe hoder her? Hei ser det er en stund siden dere har skrivd inne her, men jeg har nettopp fått samme problemet på min 320d 2000mod, ga full gass 1 gir og litt 2 gir tok en svak fartsdomp åsså 100m etter stoppa bil å fikk ikke start etter dettte. og samme diagnose som først skrivd her. bmw Ålesund ga meg diagnosen pompa i tanken har for laft trykk 0,2 bar, skal ha 3,0 bar. anbefalte å skifte pompe i tank og rense tanken samt bytte filter. skiftet så pompe og filter men starter fortsatt ikke.rensing av tank var ikke nødvendig, alt for lite rusk i tanken for at det skulle vere nødvendig å rense den. var heller ikke noe spesielt i filteret. kan det være turtallsensor ?
Laurits William Fredriksen Skrevet Juni 11, 2014 Skrevet Juni 11, 2014 Hei ser det er en stund siden dere har skrivd inne her, men jeg har nettopp fått samme problemet på min 320d 2000mod, ga full gass 1 gir og litt 2 gir tok en svak fartsdomp åsså 100m etter stoppa bil å fikk ikke start etter dettte. og samme diagnose som først skrivd her.bmw Ålesund ga meg diagnosen pompa i tanken har for laft trykk 0,2 bar, skal ha 3,0 bar. anbefalte å skifte pompe i tank og rense tanken samt bytte filter. skiftet så pompe og filter men starter fortsatt ikke.rensing av tank var ikke nødvendig, alt for literusk i tanken for at det skulle vere nødvendig å rense den. var heller ikke noe spesielt i filteret.kan det være turtallsensor ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå