Gå til innhold

spilleren blinker når jeg spiller litt høyt


 Share

Anbefalte innlegg

Puss bort litt lakk og jord der.... ikke finn på å dra med en + og en - kabel fra batteriet, hvis det ikke er bake i bilen. ved eventuelle kortsluttinger så kan strømmene bli store og dermed vill eventuelle forsterker brenne opp.

Jordingen skal være så nerme forsterkeren som mulig. Tror det er max 1,5 meter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har batteriet bak... 30 cm fra forsterkeren...

bilradiospesialisten mente at batteriet er det dårligste punktet og jorde i bilen. det ødelegger forsterkeren. setebeltet er vist det beste i følge dem.

dette klinger ikke i mitt hode, da -på batteriet er direkte jordet i karosseriet 10cm unna. og den jorden som bmw har lagt opp orginalt må vel være den beste...

om dette er fakta eller ikke er jeg ikke sikker på, men jeg vet flere snarrådige ting dem har fortalt folk som er absurde. ingen av dem som jobber der har noen som helst bakgrunn fra el eller anlegg, snarlig heller hobby, han som anbefalte meg har gått 2 år på kokkelinjen...

litt offtopic men..;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, dette var spennede. Jeg fikk nemlig beskjed nå helt nylig at minusen på batteriet var et meget gunstig punkt å jorde på. De var ikke klar over at batteriet mitt satt bak da de forklarte meg hvor jeg skulle jorde, men da jeg sa at batteriet satt bak sa de at det var det beste. Dette var Bilradiospesialisten i Tr.heim. Ble mye bedre lyd å mindre susing til meg i hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg spiller litt høyt så blinker lyset på displayet, Da får den for lite jording eller strøm?

Dette er egentlig ganske vanlig siden det ikke er kraftige nok kabler til en cdspiller.

Den egener seg egentlig ikke til å bruke å drive høytalere med i hele tatt.

Noen som vet om noen bra steder og sette jordkablen på en bmw e36 cab?

Støtdemper tårnet eller ved beltespennene.

Hvor lenge skal man spille inn anlegget?

Bare å spille i vei det. Er ingen bevegelige deler som går i hverandre.

Eneste forskjellen er at elementene blir mykere og vil spille mere fyldig

etterhvert som dem spiller seg inn.

Det stemmer bra! Men det slutter nokk å blinke vist du bruker en kondensator!

Slutter kanskje blinke litt. Men det er en dårlig "nød" løsning. Finn feilen i steden!

Det kan lønne seg med kondensator om du har dårlig/for liten dynamo eller forsterker som trekker mye strøm.

Hjelper lite med kondensator så lenge du ikke har nok strøm inn på denne! Den generer ikke strøm den bare jevner ut den volten du har fra før.

Det en kondensator først og fremst gjør i denne sammenhengen er at den leverer store strømmer til forsterker når bass spilles.

Den levere ikke mye strøm den leverer strøm raskt! Prøv å bruk en kondensator til å holde lys i en pære. Se hvor lenge det varer.

jeg jordet i batteriet.

forsterkeren til 5k begynte og brenne og jeg fikk ikke noe igjen på garanti da jeg fortalte hvor jeg jorda...

bilradiospesialisten... skal aldri handle der mer...

Det funker å jorde på batteri. Men det kan lett bli støy da. At bilradiospesialisten selv tok valget med at det ikke var en garantisak

på forsterkeren din er rart. Dem kunne bare sendt den til sjekk.

At en kobler jordingen til batteri er i seg selv ikke noe grund til at den

skal brenne.

Puss bort litt lakk og jord der.... ikke finn på å dra med en + og en - kabel fra batteriet, hvis det ikke er bake i bilen. ved eventuelle kortsluttinger så kan strømmene bli store og dermed vill eventuelle forsterker brenne opp.

Sikring?

Jordingen skal være så nerme forsterkeren som mulig. Tror det er max 1,5 meter.
¨

Ingen maks. Men det kan være en grei regel at så den skal være kortere enn tilsvarende +kabel. Kan ha en jordings kabel som er lang bare den har en lav inderemotstand. Som gjør at den har ett lavt spenningsfall.

bilradiospesialisten mente at batteriet er det dårligste punktet og jorde i bilen. det ødelegger forsterkeren. setebeltet er vist det beste i følge dem.

dette klinger ikke i mitt hode, da -på batteriet er direkte jordet i karosseriet 10cm unna. og den jorden som bmw har lagt opp orginalt må vel være den beste...

Du skal ikke jorde i batteri av den grunn at det skal være lik spenning i hele bilen (karrosseri) kobler du forsterkeren rett på batteriet. Får den mindre motstand enn hva resterende elektronikk i bilen har. Dvs at du kanskje får feks 12.8v på cdspilleren og 13.1volt på forsterkeren. Da kan cdspilleren trekke strøm fra forsterkeren for å jevne ut spennings forskjellen noe som kan/gir støy. Eventuelt defekte utganger på cdspiller osv.

Tidenes Quote. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innspillingstid er 100 timer alt ettersom, en drøy uke dersom man kjører endel...

Kjører en del og da: 100/7 = 14,3! :wink:

Hehe, kimsa nok litt med innlegget...har HØRT to forskjellige meninger om dette, og den ene var 100 timer, og den andre var en drøy uke.

Så åssen jeg klarte legge de to sammen til en og samme ting er meg uforståelig. Er man aktiv en helg klarer man kanskje 10-15 timer en fredag og lørdag...

Men må legge meg flat for det første utsagnet :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innspillingstid er 100 timer alt ettersom, en drøy uke dersom man kjører endel...

Kjører en del og da: 100/7 = 14,3! :wink:

Hehe, kimsa nok litt med innlegget...har HØRT to forskjellige meninger om dette, og den ene var 100 timer, og den andre var en drøy uke.

Så åssen jeg klarte legge de to sammen til en og samme ting er meg uforståelig. Er man aktiv en helg klarer man kanskje 10-15 timer en fredag og lørdag...

Men må legge meg flat for det første utsagnet :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

leste igjennom innleggene her, en ting du må huske ved kobling av kondensator er at du bruker den motstanden som følger med.

etter du har koblet pluss ledningen og skal koble på minus ledningen så hold motstanden mellom ledning og pol.

Som flere skrev vil du merke en stor forskjell, bare sjekk at alle poler har skikkelig kontakt. når du fester minus pol er det best om kabelskoen ligger direkte mot tent metall. selv tok jeg av bagasjeroms låset og slipte vekk litt av lakken under den.

Kondensatoren bør stå så nærme som fosterkeren som mulig. ofte en fordel om du har en sikring som står så nærme batteriet som overhodet mulig.

Om du skulle oppleve summing i anlegget (støy som varierer med turtallet) er det mest sannsynlig en dårlig jordet dynamo.

En ting jeg ikke skjønner er at spilleren blinker, en kondensator vil kun hjelpe forsterkeren, spilleren vil ikke få mer strøm.

om mulig så koble alle høytalere til forsterkeren, dette vil nok sikkert fjerne blinkingen og du vil få bedre lyd!

1 farad skulle forresten være plenty nok til de fleste anlegg.

bare send en mail om du lurer på noe mer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...