Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

12 000 går fint med så moderat effektuttak hvis man er tolmodig og leter litt rundt for å finne rimelige deler og bygger datasprut selv.(megasquirt)... ikke nødvending å skifte noe innmat i motoren for 250 HK hvis man ikke kjører den konstant med gassen i bånn.

• Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
12 000 går fint med så moderat effektuttak hvis man er tolmodig og leter litt rundt for å finne rimelige deler og bygger datasprut selv.(megasquirt)... ikke nødvending å skifte noe innmat i motoren for 250 HK hvis man ikke kjører den konstant med gassen i bånn.

Hva koster ett slikt byggesett? megasq.. :P

Skrevet

byggesettet får du billig!

diyautotune.com selger pakker med alt du trenger så vidt jeg veit. hvis ikke ligger det handleliste på nettet også

Skrevet

Høres bra ut gutta.. MEN det ser litt ut som, vis jeg skal satse innen drifting, at jeg faktisk tar inn en Nissan 200sx, s13.

Men, dette setter ikke demper på 02'en! Den blir prioritert først :)

• 2 months later...
Skrevet

Det er innlysende at du bør sette deg inn i hva det innebærer å over doble effekten i en sugemotor ved å overlade!

12t !!! Da må du nok på dynga å plokke deler!

-Turbo

-grenrør

-prog bens reg

-rør

-eksos

-intercooler

-oljekjøler

-o-ringa blokk

-forsterka cluch

-datasprut/tillegssprut

-tenningsforskyver ved tillegssput

-ladetrykksmåler

-mapping/innjust

-luftfilter

-dumpvent

-toppakn

-ARP

Skulle jeg bygget en ny ordentlig turbomotor i BMW`n i dag, hadde jeg ikke giddet å begynt uten et budsjett på minst 85t. Og selv da hadde jeg måttet snudd hver krone.

Det er underlig å se alle som tror at det bare er å slenge sammen noe rask og tro at de får ubegrenset effekt og levetid.

Skrevet

Skulle jeg bygget en ny ordentlig turbomotor i BMW`n i dag, hadde jeg ikke giddet å begynt uten et budsjett på minst 85t. Og selv da hadde jeg måttet snudd hver krone.

Det er underlig å se alle som tror at det bare er å slenge sammen noe rask og tro at de får ubegrenset effekt og levetid.

Kan ikke si meg mer enig. Men at det er MORRO å få billige hk er sant. Så lenge de varer isåfall..

Driftsikkerhet i tospann med høy effekt på orgiale deler er kun kjøring på lånt tid. Personlig ville jeg lagt "mye" penger i å få motorkonstruksjonen 110% bra, freshe simringer, oljepumpe, vannpumpe, stempelringer og veiv og råde lager, muligens en avbalansering av bunndel også.

Det er det som legger grunnlaget for levetiden.

Skrevet

Jeg har en M10b18, som jeg kan selge. Med E28 bunnpanne, er med orginal manifold som du snur på huet så får du turbo opp. tillegssprut med ei dyse. Stempla er nedreide og satt i, blokka er honet. Elring topp-pakning (motor Nord). Og en passelig Ic. Kan sende bilder og komplett liste, om du er interssert. Kan også få med girkasse 5t. Fra 518 E28. Dette er ikke en 300 hk-motor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...