bimmerdude Skrevet November 7, 2006 Skrevet November 7, 2006 12 000 går fint med så moderat effektuttak hvis man er tolmodig og leter litt rundt for å finne rimelige deler og bygger datasprut selv.(megasquirt)... ikke nødvending å skifte noe innmat i motoren for 250 HK hvis man ikke kjører den konstant med gassen i bånn.
ehrnst Skrevet November 7, 2006 Skrevet November 7, 2006 burde gå greit å få bygget dette uten cossie syndrom
Rotty Skrevet November 7, 2006 Skrevet November 7, 2006 12 000 går fint med så moderat effektuttak hvis man er tolmodig og leter litt rundt for å finne rimelige deler og bygger datasprut selv.(megasquirt)... ikke nødvending å skifte noe innmat i motoren for 250 HK hvis man ikke kjører den konstant med gassen i bånn. Hva koster ett slikt byggesett? megasq..
ehrnst Skrevet November 7, 2006 Skrevet November 7, 2006 byggesettet får du billig! diyautotune.com selger pakker med alt du trenger så vidt jeg veit. hvis ikke ligger det handleliste på nettet også
SteffenM2 Skrevet November 7, 2006 Forfatter Skrevet November 7, 2006 Høres bra ut gutta.. MEN det ser litt ut som, vis jeg skal satse innen drifting, at jeg faktisk tar inn en Nissan 200sx, s13. Men, dette setter ikke demper på 02'en! Den blir prioritert først
SteffenM2 Skrevet Januar 15, 2007 Forfatter Skrevet Januar 15, 2007 I dag fikk jeg min andre M10B18, og denne starta på første forsøk, så da håper jeg vi får bygd litt på denne.. Så da gir jeg en liten bump på denna!
E30 ex Skrevet Januar 16, 2007 Skrevet Januar 16, 2007 Det er innlysende at du bør sette deg inn i hva det innebærer å over doble effekten i en sugemotor ved å overlade! 12t !!! Da må du nok på dynga å plokke deler! -Turbo -grenrør -prog bens reg -rør -eksos -intercooler -oljekjøler -o-ringa blokk -forsterka cluch -datasprut/tillegssprut -tenningsforskyver ved tillegssput -ladetrykksmåler -mapping/innjust -luftfilter -dumpvent -toppakn -ARP Skulle jeg bygget en ny ordentlig turbomotor i BMW`n i dag, hadde jeg ikke giddet å begynt uten et budsjett på minst 85t. Og selv da hadde jeg måttet snudd hver krone. Det er underlig å se alle som tror at det bare er å slenge sammen noe rask og tro at de får ubegrenset effekt og levetid.
SteffenM2 Skrevet Januar 16, 2007 Forfatter Skrevet Januar 16, 2007 85tusen, for å få 300hk? For 85tusen, får jeg godt over 450hk i den tror jeg .. Men noe rundt 30 da?
oddis Skrevet Januar 16, 2007 Skrevet Januar 16, 2007 Skulle jeg bygget en ny ordentlig turbomotor i BMW`n i dag, hadde jeg ikke giddet å begynt uten et budsjett på minst 85t. Og selv da hadde jeg måttet snudd hver krone. Det er underlig å se alle som tror at det bare er å slenge sammen noe rask og tro at de får ubegrenset effekt og levetid. Kan ikke si meg mer enig. Men at det er MORRO å få billige hk er sant. Så lenge de varer isåfall.. Driftsikkerhet i tospann med høy effekt på orgiale deler er kun kjøring på lånt tid. Personlig ville jeg lagt "mye" penger i å få motorkonstruksjonen 110% bra, freshe simringer, oljepumpe, vannpumpe, stempelringer og veiv og råde lager, muligens en avbalansering av bunndel også. Det er det som legger grunnlaget for levetiden.
haavard Skrevet Januar 16, 2007 Skrevet Januar 16, 2007 Jeg har en M10b18, som jeg kan selge. Med E28 bunnpanne, er med orginal manifold som du snur på huet så får du turbo opp. tillegssprut med ei dyse. Stempla er nedreide og satt i, blokka er honet. Elring topp-pakning (motor Nord). Og en passelig Ic. Kan sende bilder og komplett liste, om du er interssert. Kan også få med girkasse 5t. Fra 518 E28. Dette er ikke en 300 hk-motor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå