bimmerdude Skrevet November 5, 2006 Skrevet November 5, 2006 Er 225 for breit for vinterdekk på østlandet? Noen med erfaringer med breie kontra smalere vinterdekk? Sitter de mye dårligere i snø og slaps?
Arnefles Skrevet November 5, 2006 Skrevet November 5, 2006 Altfor bredt,jeg har 195 contivikingcontact og de er bra.Men jeg ville ikke anbefalt bredere på en 95.mod. som jeg har i allefall,u.antispin
hagenisse Skrevet November 5, 2006 Skrevet November 5, 2006 Tja, spør meg om noen uker. Blir 225/45/17 på meg denne vinteren Ser ikke problemet med det, er jo stort sett bart eller snøføre her, og der fungerer jo brede dekk helt fint. Slaps er vel greiere med smale, men er jo bare å ta det litt mer med ro.
Nautiluz Skrevet November 5, 2006 Skrevet November 5, 2006 Jeg hadde 235/35 17" på e34 funket greit det. Helt til jeg kom på is med vann ned en bakke. Det er det værste jeg har vært med på. Var rundkjøring i enden av bakken og..
B.E.E. Skrevet November 5, 2006 Skrevet November 5, 2006 Jeg har 15" vinterdekk med 185 bredde på min 328. Bilen føles både vinglete og ustabil. Kommer nok til å satse på noen bredere dekk neste gang.
Arnefles Skrevet November 5, 2006 Skrevet November 5, 2006 Jeg har 15" vinterdekk med 185 bredde på min 328. Bilen føles både vinglete og ustabil. Kommer nok til å satse på noen bredere dekk neste gang. Her er det nok andre ting som spiller inn,feil innpress,type dekk,pigg/u.pigg,forstilling og div.
bimmerdude Skrevet November 5, 2006 Forfatter Skrevet November 5, 2006 Jeg har 15" vinterdekk med 185 bredde på min 328. Bilen føles både vinglete og ustabil. Kommer nok til å satse på noen bredere dekk neste gang. Her er det nok andre ting som spiller inn,feil innpress,type dekk,pigg/u.pigg,forstilling og div. Det kommer nok av profilen! Er vel 65 profil på de og da det er ikke det samme som 225/45-17 akkurat.
bimmerdude Skrevet November 5, 2006 Forfatter Skrevet November 5, 2006 Tja, spør meg om noen uker. Blir 225/45/17 på meg denne vinteren Ser ikke problemet med det, er jo stort sett bart eller snøføre her, og der fungerer jo brede dekk helt fint. Slaps er vel greiere med smale, men er jo bare å ta det litt mer med ro. Problemet er at det er endel bakker der jeg bor som ikke brøytes så ofte så det er utfordring nok å komme opp og ned med smale dekk.
MR.H Skrevet November 5, 2006 Skrevet November 5, 2006 Jeg bruker 195-65-15 Nokian RSI(piggfritt), og dem er helt knall. Meget fornøyd. Kjører østlandet mye selv Er det pigg eller piggfritt du skal ha, jeg tror at du vil slite mer i bakker med breie dekk på grunn av økt friksjon en med smale. Når man ser rally så er det flaue tynne lisser dem kjører med innover i marka på grunn av å få nettop lavest mulig motstand i terrenget. Vil tro at det gjelder ved valg av vinter dekk. Så vil nok godt for mindre dimmensjon.
TJ Skrevet November 5, 2006 Skrevet November 5, 2006 Har kjørt med 215 piggfrie vinterdekk i 3 vintere, og nå 235 piggfrie forrige og kommende vinter. Så sant du vet hvordan du er "skodd" og kjører deretter, så ser jeg ingen problemer med dette. Smalere dekk er jo selvfølgelig å foretrekke på vinteren, men jeg har per dags dato aldri hatt problemer vinterstid med breie dekk (bank i bordet). Og jeg kjører på dårlig vedlikeholdte veier vinterstid, bare så det er sagt...
cubetito Skrevet November 5, 2006 Skrevet November 5, 2006 har kjørt med 195.50.15 i flere vintrer nå. det funker helt ypperlig men det var på en forhjulstrekker da. kjøpt ny bil nå med bakhjulstrekk og da er det 235.45.17 men tror ikke det blir no verre. får vi håpe da.
Ellingsen B. Skrevet November 5, 2006 Skrevet November 5, 2006 Det er vel også en smaksak og hvor man kjører mest. Jeg har benyttet 225 og 235 på e36 to-tre vintere samt 205 på 16..Jeg foretrakk 225 på 17" mye mer fremfor smalere dekk. Spesielt her på østlandet hvor det er så mye salting og lite is.
iverseo Skrevet November 6, 2006 Skrevet November 6, 2006 Jeg kjørte 225/45-17 på M5`en uten antispinn, å det fungerte utmerket selv på Mørekysten med mye varierende vintrføre. Bare ta det litt roligere til tider.
-AmunD- Skrevet November 6, 2006 Skrevet November 6, 2006 215/45-17 nokian RSI piggfritt. Aldri hatt bedre vinter dekk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå