Gå til innhold

E30 "Bigblock" turbo.


Rogern
 Share

Anbefalte innlegg

Kult prosjekt henger meg på her :)

Morro å høre! Lover masse bilder i desember da jeg har 1 måneds juleferie,må bare få skrapa sammen 5000 til clutch så jeg har den før jeg setter inn motorn.

Dyrt å ha ansvar over dette trollet :evillol:

jkywoz9zxigwg1vvvndi.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dreid meg exentriske bærearmsforinger foran i type hvit/blank plast som brukes som foringer, reimhjul, tannhjul i rullebånd o.l

Hva materialet heter må gudene vite :oops: Noen som vet?

De er med grisenippel i tilfelle det blir noen hørbar gnikking under der.

Har tatt bildene fra en kar på ppf da jeg er på jobb og ikke har kamera tilgjengelig.

i1amp90nnf989j5hn78y.jpg

tlmdk2fu98x85qphsls1.jpg

Jeg har også gjenget opp 2 hull i hver foring til 8mm bolter så foringen ikke skal få sjanse til å skli å forandre hjulvinkelen av seg selv.

Da er det bare m3 3.2 armene som mangler, men først blir det Sachs 765 plate som visst nok skal duge til 600nm med original lamell. Blir jo ruinert hvis man skal kjøpe alt med en gang. Heldigvis noen mnd til våren enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, her var det mye ros å få :D Morro det!

Satser på at bilen blir "frisk" med m102'n ja. Det som er litt kjedelig med disse motorene er jo at de sperrer på 5200 o/min. De slutter jo også å dra på 5000.

Er litt glad i turtall selv, men med diverse oppgraderinger burde jo dette kunne forandres.

Muligens en vassere kam hadde hjulpet på. Skal få bilen til å gå skikkelig uten noe feil før det blir trimming.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

annen turbo og manifold så blir det vell en helt annen motor.. gammel konstruksjon k27 treig turbo. annen kam hadde vel og gjort underverker:)

tøft prosjekt.. tysker stuk er tøft.. satser på det på e28en og bare ikke så ekstremt:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm har prøvd motorn i bil og mener den sperret på 5200, men håper jeg tar feil. 6200 får holde.

Får overhale toppen og montere en slik kam neste vinter da hvis jeg greier å vente. Nytt grenrør og turbo hadde vell også gjort seg ja. Regner med suget etter mer hk er der med en gang bilen funker greit :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...