Gå til innhold

E30 "Bigblock" turbo.


Rogern
 Share

Anbefalte innlegg

Har flyttet spjeldet på innsuget så det blir lettere å dra intercoolerrørene.

Vill tro det er bedre å sette det i midten av innsugsrørene inni innsuget+ at det var den beste plasseringen pga gassvaieren.

Plate over original plassering.

CIMG1010.jpg

Ny plassering.

CIMG1011.jpg

Borra ett hull og synes gassvaieranordningen ble genial. (stolt) :bart:

CIMG1012.jpg

Har også makka fram (SNØ :uh: ) bilen med m102 motorn i nå og regner med å få dratt den inn i garasjen imorgen for demontering :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innsuget vill funke ja, flere som har gjort dette.

Da er 745'en kommet i hus! Den kom i hus ved egen maskin:D Den ser nesten litt trist ut.

CIMG1020.jpg

Har stått ute i 3 år og det vises. Har startet den ett par ganger i halvåret og har aldri hatt startvansker.

CIMG1021.jpg

CIMG1022.jpg

En kompis er ivrig :wink:

CIMG1023.jpg

Dårlig bilde, men motoren ser ut til å være i god stand. På telleren står det 153.000km. Godt gjort på en 1981 model.

CIMG1025.jpg

M3'n har fått vintersko på og må stå ute ett par dager til motorn er ute av 745'en.

CIMG1014.jpg

Imorgen skal motorn løftes ut da alt ble løsnet ikveld. Må si det er fryktelig trangt selv i 7'ern. Blir spennende å se hvor trangt det blir i 3'ern.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er motorn ute :moroklem: Er 8 minus ute idag så skruer litt og er inne og varmer meg imellom, Blir så sykt trangt med porten lukket.

CIMG1029.jpg

Min venn ved navn kkk27 som fortjener en god poleringsklem:wink:

CIMG1030.jpg

Da er det eksos og bremseservon igjen.

CIMG1031.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rått prosjekt Rogern 8)

blir den å se på treff til sommern da? :)

Takk for det. Skal teste den litt på lånkebanen før jeg drar lengre til treff. Har veldig lyst til å dra til mo i rana på artic circle.

Skal ikke se bort ifra at det blir en tur sørover også.

Dette blir bra. Men må bare si att det blir drit trangt irunt wg og turbo. Bør kappe av forsterkninga på dempertårnet desverre. Men det går!

Har en plan om å flytte wastegaten opp der batteriet sto. Lager 2 nye flenser og drar ett rør opp dit og forlenger røret ned til eksosen. Om det går har jeg ikke prøvd ennå. men bilder kommer.

Ikveld har jeg vasket litt motordeler, Bunnpanne fra e34 etc.

Imorgen skal jeg henge motorn opp i motorbokk og vaske den og flytte over litt deler så den passer i e30'en.

Bare sååååå mye likere å skru enn å pusse å sparkle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...