Gå til innhold

E30 "Bigblock" turbo.


Rogern
 Share

Anbefalte innlegg

Her har det stoppet opp litt igjen, da jeg har bestemt meg for å vente med å sette inn motor til jeg har fått den nye clutsjen. Ser ut til at jeg har bestillt feil clutsj også :oops:

Jeg har bestillt en forsterket utgave som passer e28 m5, e24 m6 og e34 m5 3,6 og skal tåle 550nm

Noen sier det er forskjellige svinghjul på e28 m5 og 535i så får vente å se til den kommer hvis ingen av dere har peiling.

Trykkplaten til ppf skal jo passe m30 og s38b36 så får ikke helt dette til å gå opp.

Edit: Har nå funnet ut at e28 535i og e28m5 har samme svinghjul så clutsjen vill nok passe.

Her er ett bilde av den

x2e1mpz69pwiux9smzh6.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er flere deler bestillt.

Nye Høyre og venstre e36m3 3,2 bærearmer foran.

q7ytm6hun3mvckz93592.jpg

2.5" intercooler rørpakke med dump. (om dumpen er brukendes til noe gjenstår å se)

yns2dmby06zbu8d7cd1p.jpg

Walbro 255 bensinpumpe for montering i tank, skal klare 450-600hk.

j2fq85uxy3uc5voe6rk0_thumb.jpg

Er for tiden borte på jobb, men da ligger nok delene å venter på meg til jeg kommer hjem :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde aldri turt å kjøre me den walbro pumpa der hvis du tenker på 450-600 hester for det klarer ikke den å levere bra nok til, er fine pumper bruker de mye selv på biler med under 350 hk. bare et lite tips, bensin tilførselen er viktig vettu. :D

Jeg hadde håpet på 300hk på hjula så den burde vell holde til det?

Ser flere bruker en slik pumpe i tanken opp til en catch tank og 2 bosh 044? pumper derfra, men det blir vell litt overkill på min med ca 350hk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

absolutt, jeg blir leid inn mye hos bosch så jeg jobber mye med de pumpene. kjørte målinger på 044 pumpa med et simulert ladetrykk på 1,5 bar og den leverte sinnsykt bra, kjører selv med en 044 pumpe på en av nissanene mine med over 450 hk, uten problemer. det er ufattelig mange som har to 044 pumper uten å være i nærheten av å trenge det, du kunne sikkret brukt en 040 pumpe (in tank) også,men pluttselig vil du ha mer så det er greit med 044.

kjøpte forresten en pumpe på summit som skulle holde til 600 hk, den var sikkert beregnet på sugemotor,men kjørte test på den også og den leverte 25% av det 044 pumpa klarte, den klarte også bare litt under 300hk i bilen under bremsing av motoren.

lykke til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar, da skal jeg kjøre med walbropumpa i sommer. og ikke overstige 350hk.

(klarer jo ikke mere med originalt grenrør og turbo likevell.)

Angrer nesten på at jeg ikke kjøpte en bosch 044 pumpe nå, men får heller bruke walbro'en i tanken og bygge catchtank med bosch pumpa til sommeren 2010. For om sommeren skrur jeg minst mulig å kjører mest mulig :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøft :D Hvor i trøndelag kan jeg se denne på veien ettervært da?

Jeg bor på Kyrksæterøra, men blir nok å se på lånke ofte i sommer så lenge det ikke oppstår noen problemer.

Ser litt mørkt på å bli ferdig med det kosmetiske, men kan jo alltids sette bort lakkeringen av fronten hvis tiden kniper. Det viktigste er jo å få den til å gå uten problemer, men hadde vært konge å fått den til å se bra ut også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble en slik kjøpt:

mhn6ulsthf1wedogypy7.jpg

GReddy Profec B Spec II

Pris: kr 3 900.-

Med denne elektroniske boost controlleren kan du justere det meste! Den gir deg muligheten til å forhåndsinnstille to ulike turbotrykk som etterpå justeres bare ved et tastetrykk! Med denne boksen kan du også justere starttrykket og responsen på turboen slik at den spinner opp raskere enn før. Alt justeres individuelt på low/high setting. I standardmodus er den en turbotrykksmåler, også med vacuum. Innebygget varselfunksjon og begrensning på et forhåndsinnstilt turbotrykk slik at du ikke får høyere trykk enn motoren din kan tåle. Logger også det høyeste turbotrykket etter hvert pådrag.

Boost controlleren er liten i størrelse og derfor lett å montere. Alle nødvendige monteringsdetaljer følger med sammen med engelsk bruksanvisning. Kan justeres helt opp til 3 bar!

Fikk den for den nette sum av 1999,- med frakt på ebay. Spørs om jeg må betale moms da :roll:

Gleder meg til å komme meg hjem fra jobb å begynne å skru nå \:D/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Velberget hjem og klar for litt skruing :D

Alltid noe som må gjøres før motorn kan settes inn. Valgte å montere m3 3,2 armene først da det ble lettere å komme til uten motor i. Så nå står hjulet på riktig plass i skjermen :wink:

Før

CIMG0479.jpg

Etter

DSC00013.jpg

e36 m3 3,2 bærearm med hjemmelaget exentrisk foring

DSC00011.jpg

Foringen med grisenippel og 2stk 8mm bolter så den ikke kan vri seg og forandre hjulvinkelen.

DSC00012-1.jpg

Montert

DSC00015.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Komplett 89-mod 320i m-tech 2 delebil innkjøpt. Har akkurat kommet hjem etter 85 mil bak rattet.

Bilen er original med 168.000km på telleren, men det er nok heller 268.000 vill jeg tro

Bilen har komplett styling, m-tech innredning,svart innertak, innerspeil med kartlamper+++

Bilen har også gått 3 år i sverige med m5 motor og original 320i bakstilling så det uler godt baki der :wink: Det er også 2002 bremskraftforsterker så den er litt hard på bremsene.

Uansett denne blir da donorbil til min e30,litt rar følelse å hugge en original m-ech 2 men med avgiftene og standen den er i er det langt fra verdt det å betale avgift.

tok bare ett bilde da jeg var på McDonals :?

dblrrp9qpde2gwwa7n2e.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...