Gå til innhold

E30 "Bigblock" turbo.


Rogern
 Share

Anbefalte innlegg

Noen bilder:

ba5cny9c15t9j60u051w.jpg

Originalt tenningsystem

2jffj26mu37e5onr1nz8.jpg

e28 528i tenningsystem usikker på årsmodell men på boksen står det 1981.

9qfzpbmv7szlvj0qr0tt.jpg

Trenger noe smådeler, men når du aldri kaster noe å garasjen er full av dritt så har man det som regel :wink: LMM manglet brakett da det er firkantete rør inn til luftfilterboks, men hadde en sånn liggende faktisk.

gvc26njf8kpz0z5626a8.jpg

Plassbesparelse.

Blir ikke til å åpne panseret på treff i sommer, pussing blir neste vinter (hvis jeg får kjørt noe i sommer, da problemene bare baller på seg) #-o

Har ikke tid til dette, men håper det hvertfall ordner seg med ett treff på frøya eller lånke til høsten

Er ikke så positiv nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen bilder:

ba5cny9c15t9j60u051w.jpg

Originalt tenningsystem

2jffj26mu37e5onr1nz8.jpg

e28 528i tenningsystem usikker på årsmodell men på boksen står det 1981.

9qfzpbmv7szlvj0qr0tt.jpg

Trenger noe smådeler, men når du aldri kaster noe å garasjen er full av dritt så har man det som regel :wink: LMM manglet brakett da det er firkantete rør inn til luftfilterboks, men hadde en sånn liggende faktisk.

gvc26njf8kpz0z5626a8.jpg

Plassbesparelse.

Blir ikke til å åpne panseret på treff i sommer, pussing blir neste vinter (hvis jeg får kjørt noe i sommer, da problemene bare baller på seg) #-o

Har ikke tid til dette, men håper det hvertfall ordner seg med ett treff på frøya eller lånke til høsten

Er ikke så positiv nå...

Alt for pessimistisk nå Rogern! Blir da dette skal du se, har da hele Påska på deg ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

se der ja ! ;) nå snakker vi :) si ifra når du skal på prøvetur, jeg vil se den i aksjon !

Du får nok se den nok i sommer tenker jeg :wink:

Tok av motorfestet på turbosiden idag og modifiserte det, da slangen fra turboen kom i klem.

p2kfozre1umlhwx5kgrc.jpg

47e34lw3w3ead29mcpty.jpg

Nå ser det ut til å gå greit. Har kappa å sveisa veldig mye på dette nå, skal bli godt å montere et "normalt" ett når det blir toppmontert turbo. (når jeg blir stor) :---)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

hallo rogern...du har skreve litt på innlegge på min bmw..har ennu ikje start på den...

lurte på den tennings boksen du har tatt fra 528en...

den store boksen du har ...kor i fan står den på e28 528en :P har leita som fan i motor romme men finn den ikje :P finn kun den motstandarn som står framme nede i motor romme på høyresia...

har sett på to bila:P men finn den ikje:P æ som e dårli å leite eller???:P

har mekti løst å få start på min nu:P

som du sei du hadde en svidd motstandar inni den tenningsboksen..

åpna min å så..å den rett innfør den hoved kontaktne koblest til var helt avsid :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan ikke bruke flensen fea 733 innsuge vist du skal lage innsug da vanlige dyser ikke passer. Dette blir en artig bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hallo rogern...du har skreve litt på innlegge på min bmw..har ennu ikje start på den...

lurte på den tennings boksen du har tatt fra 528en...

den store boksen du har ...kor i fan står den på e28 528en :P har leita som fan i motor romme men finn den ikje :P finn kun den motstandarn som står framme nede i motor romme på høyresia...

har sett på to bila:P men finn den ikje:P æ som e dårli å leite eller???:P

har mekti løst å få start på min nu:P

som du sei du hadde en svidd motstandar inni den tenningsboksen..

åpna min å så..å den rett innfør den hoved kontaktne koblest til var helt avsid :S

Boksen står under ett svart deksel ovenfor dempertårnet på pass. side.

Men hadde ikke du gnist da?

kan ikke bruke flensen fea 733 innsuge vist du skal lage innsug da vanlige dyser ikke passer. Dette blir en artig bil.

Har tro på at den kan bli artig ja.

Sånn står den nå (nesten klar til bruk)

001wc3zzaynap25qc1f6.jpg

Panser og skjermer må seriøst justeres, ååh som man skal plages med det...

Gjengene på oljekjølern er gåene så har bare en slange med slangeklemmer på nå så tørr ikke å prøvekjøre før jeg får tak i en ny kjøler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir djævelsk bra detta:D

næi fikk ikje gnist :S bære en liten gnist i pluggen akuratt nor æ slår på tenninga...

men vest æ ska bruk den tennings boksen må æ bruk den motstandarn som hør te?? har jo sån gamle motstandera som du har...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir djævelsk bra detta:D

næi fikk ikje gnist :S bære en liten gnist i pluggen akuratt nor æ slår på tenninga...

men vest æ ska bruk den tennings boksen må æ bruk den motstandarn som hør te?? har jo sån gamle motstandera som du har...

Du må bruke motstanden fra 528i. systemet fra e28 trenger bare + fra grønn og jord på brun. På 745i nettet går det en rød/sort til starter. Denne bruker ikke jeg da den ikke finnes på 528i, og min fungerer.

Jeg vil råde deg til å være 100% sikker på at alt er riktig koblet før du setter strøm på nettet, men det har vel du også lært den harde veien nå, som meg :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åaky:) har du el nette dett oppe der kontakten din står?? sån du kun ha fortalt meg ka som ska på ka...

vest du skjønna??? har kobla farga på farga på nesten alle ledingen...e jo nån som jeg er usikker på...hadde jo kobla den grønne som du så op bilde oss mæ på bensinpompa..men du sa den sku ha tenning..så e litt usekker...

så din bil går nu???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har mye fri på mai så jeg skal skrive opp hvilken farge som skal på hva til deg. Har fri torsdag og fredag nå så minn meg på det hvis jeg glemmer det. Her er oppstartvideoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...