Gå til innhold

E30 "Bigblock" turbo.


Rogern
 Share

Anbefalte innlegg

  • 4 months later...

Ja vårens første tur ble gjennomført igår. Kjørte ca 10 mil med 0.4 bar, kjører med det fortsatt da jeg har litt problemer med kjølingen. Når jeg har litt fart på bilen er tempen normal, men straks det blir litt "råning" stiger tempen. Så nå er fronten av igjen for å flytte vifta på innsiden av radiatoren.

Er ikke så flink til å ta bilder,men skal bli flinkere.

På tur hjem igår kveld hørte jeg et smell i bagasjerommet og bilen ble veldig rar på rompa, stoppet å kikka i bagasjerommet:

qpn090ogz7ziffm7pkw6.jpg

Gummien slapp stålet.. Skal bestille forsterka topplager.

Nå skal jeg ut å sette sammen igjen så kansje det blir noen mil idag også :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei,er mektig inponert over hvordan du har fått dette til,ser veldi bra ut!

har et spørsmål anngående vakum klokka på fordeleren,hvordan fungerer denne med turbo trykk å hvor henn er vakum slangene koblet til da denne er dobbeltvirkende?

driver med lignende prosjekt på en m10 motor.

mvh. Stian Pettersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de festene som går ned i gulvet på tårn-avstiveren bak, hvor langt er de vekke fra de midtre stab.stag festene under bilen?

du ser, jeg og en kompis handla noen kraftigere stab.stag fra ireland engeneering, og da følgte det med forsterkninger til de midtre festene. og da må det borres hull i gulvet opp i bagasjerommet.

tengte da om det hadde vært en idè å skrue dette sammen med samme bolter som du har brukt på de du lagde ned til gulvet, om du sjønner :)

(var ikke så lett å forklare, men håper du forstår) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei,er mektig inponert over hvordan du har fått dette til,ser veldi bra ut!

har et spørsmål anngående vakum klokka på fordeleren,hvordan fungerer denne med turbo trykk å hvor henn er vakum slangene koblet til da denne er dobbeltvirkende?

driver med lignende prosjekt på en m10 motor.

mvh. Stian Pettersen

Dette er en original turbomotor og slangene går til spjeldet. En over og en på undersiden. Hva de gjør må en guru forklare :wink:

de festene som går ned i gulvet på tårn-avstiveren bak, hvor langt er de vekke fra de midtre stab.stag festene under bilen?

du ser, jeg og en kompis handla noen kraftigere stab.stag fra ireland engeneering, og da følgte det med forsterkninger til de midtre festene. og da må det borres hull i gulvet opp i bagasjerommet.

tengte da om det hadde vært en idè å skrue dette sammen med samme bolter som du har brukt på de du lagde ned til gulvet, om du sjønner :)

(var ikke så lett å forklare, men håper du forstår) :)

Hmm, skjønner ikke helt hvilke fester du snakker om på midten? Hvis du tenker på original-festene til stabbstaget så er de et stykke unna, men jeg har borret hull i bjelken som går tvers over gulvet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

låner noen bilder av en kompis (yngvejos)...

her ser du de orginale midtre stab.stagfestene

cb85a4c5.jpg

så blir de erstatta med disse forsterkningsklossene

6158e247.jpg

og her ender skruene i bagasjerommet. tenkte da og evt strekke ned røret og sveise det til en hjemmelaget plate der.

så slipper det å bli så mangen hull i gulvet baki der :) ser ikke ut som om det er så langt borte du er :)

c2e43b2f.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, nå er jeg med :wink: Ser ut som om det skal gå bra å bruke hullene som allerede er borret på ditt bilde ja. Boltene mine går gjennom bjelken stabbstagfestet er sveist i, så det er ikke langt unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

5x7wymnlmtfffnz6z9cm.jpg

"Trøbbel i tårnet" bokstavelig talt :wink: Har montert originale topplager igjen med en bred skive på undersiden så dette ikke skjer igjen. Larsinnj hadde et nytt sett liggende så da ble det det.

Fikk et spørsmål på pm om hvilke deler som brukes for å få batteriet bak, så legger de rett å slett ut her. Jeg har deler liggende fra en 325i m-tech 1 som jeg skal bruke. Jeg mangler noe småtteri enda... Skal få seg en vask før det skrues fast.

u0surl8rhj01v159cg8r.jpg

4yizaork1l2t5nocs1mk.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...