Gå til innhold

E30 "Bigblock" turbo.


Rogern
 Share

Anbefalte innlegg

Hvor lang tid brukte du på å sette på powerflex foringene? :lol:

Jeg vet dette er et reint h@lv¤tte. Men kanskje du hadde noen triks?

som larsinnj sier lett å sette sammen ,men noe værre å få di gammle ut.

varmet di gammle godt opp med brenner så gummin ble myk igjen for så å slå di ut siden jeg ikke har noen presse.

var overraskende lett å presse di nye inn.

da er trommelbremsene av bilen

rog034.jpg

bytter alle bremsrør med d samme jeg er nede med bakstellet grunnet rustangrep på rør. slanger blir også byttet+brekkwirer

rog032.jpg

rog035.jpg

har også kjøpt nytt senkesett. eller fjærene er nye (apex 60-40) og demperne er brukt og sto på delebilen ,men virker ok.

rog036.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

d er motor tatt ut og m30´en satt inn. har brukt en hel dag på å få kobblet ledningene på motorkontakten. viste seg å være manglende styrestrøm på bensinpumpereleet.men nå starter den :)

er fortsatt mye igjen. komplettere eksos,mellomaksel,radiator+slanger og div.

S3010012.jpg

S3010017.jpg

S3010022.jpg

S3010023.jpg

S3010025.jpg

beklager bildene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Ja da er bilen faktisk "færdig" blir vell aldri helt færdig med ett sånt prosjekt,men færdi for bruk i sommer.. '

var på lånke 20 mai og fikk testet den :D bilen drar godt og ikke no problem å kjøre sladd...

Ble litt skuffa på førermøte da di sa d var forbudt me breisladd, men greide å styre meg till d begynte å regne da ble jeg flagga av banen etter 2 runder.

e30 med 200 gamp, sperre og vått underlag= Garantert brei i hver sving!!

Utrolig lett å kontrollere sladder på denne bilen!!

meg med Røde felger.. bmw_029.jpg

er for tiden på jobb (reising) og har ikke tatt no my bilder men d kommer..

her er noen jeg fant på mobilen

DSC00090.jpg

DSC00091.jpg

var litt uheldig med panseret mitt i vinter.. d fløy opp og brettet seg ned langs skjermen som vises på bildene... (lang historie) Rieger leppa har jeg tatt av så jeg faktisk kan kjøre med bilen :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er noen bilder ifra byggingen

Mellomakselen måtte kortes. dreide en hylse som gikk akkurat utenpå en 325 aksling og akkurat inni en 7,er aksling. husker ikke målene,men hylsen ble 3,5 mm mener jeg

DSC00095.jpg

hammret d sammen og la en pen sveis irundt.

DSC00096.jpg

DSC00097.jpg

motoren

DSC00134.jpg

DSC00135-1.jpg

med radiator ifra e28 535i er d faktisk plass till vifta :shock:

cdzxgt3c0knef5h6g54c.jpg

og her er første prøvetur

t2og2a6nf40peqejai4d.jpg

Kikkelig gøy med M30 i e30, skikkelig drag ifra bunnen!!

med 745 motor må d bare bli helt sykt 8)

kan takke larsinnj for at d blir bilder,er litt gira når jeg skrur :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

fikk ikke sove no mer inatt så fant ut jeg skulle dra ut til den lokale flystripa og sjekke aksen på bilen...

resultat: 0-100km/t 6.9sek

0-200km/t 29.9sek

ble bare ett forsøk og er ganske fornøyd med resultatet!

Iflg. Performance bmw bladets tabeller:

e30m3 ) 200hk 0-100km/t 6.9sek

e30 325i 170hk 0-100km/t 8.3sek

e30 323i 139hk 0-100km/t 8.1sek

e30 m3 evo sport 0-100km/t 6.2sek

(visste ikke 323 aksa fortere enn 325...)

vill si at bilen går som en m3 da, å d er ikke verst :D

bilen blir mest sannsynelig solgt i helga og d er jo litt trist...

men nye prosjekter i sikte, må snuse litt på e36 nå...

bilder er alltid gøy!!

DSC00120.jpg

DSC00121.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har vært på biltillsynet å godkjent felger og senkesett! har gått og vært litt nervøs før timen for bilen høres ikke ut som en 320i no mere... :lol:

før jeg kom inn gikk jeg inn i hallen og snakket med inspektøren, jeg mente at bukken var litt vell høy till og sjekke senkede biler med... kommer du deg ikke opp på bukken blir bilen ikke godkjent sa han. GULP!!!

kjørte inn bilen, kom meg opp,men dro med meg den ene jekken på bukken.. han sjekket fjærer og felger og spurte hvor mange hester jeg hadde..Da bilen høres noe grom ut.. svarte nervøst 93 kw (var så nervøs at kom ikke på 129hk) ja vell sa han va har du gjort med motor? d er montert et effektanlegg ifra 325i sa jeg. han så bare domt på meg...

Bilen ble godkjent med apex 60-40mm senkesett og 7x16" felger med et20 og 205-45-16" dekk

jeg er en lykkelig mann!! :D

da jeg skulle ned fra bukken kjørte jeg meg fast på bukken (hallen var slik at du kjørte inn på den ene siden og ut på den andre) du får bare prøve å rygge ut sa han, som sagt så gjort,gikk bra d.

må si d var lite stress med å godkjenne senkesettet på biltillsynet så anbefaler alle som kjører (ulovelig) å gjøre d da di ikke begynner å gå over alt annet på bilen,han var ikke opp med panseret en gang..

ha forklarte meg d var nye lover nå. 8cm bakkeklaring på gummilepper og 11 cm på faste lepper (stål/glassfiber ol.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaja da har registerkjeden hoppet over 2 hakk (30 mil hjemmefra selfølgelig)

måtte dra bilen på bilhenger hjem..

blokk og topp har berget da stemplene ikke butta i toppen før jeg sto og kjima til d sa stopp..

er usikker på om d er verdt å overhale motorn eller om jeg heller burde få tak i en 3.5 og overhale den.. er jo bare å bytte registeret og kjøre igjen men, tror motor trenger en overhaling for å kunne stole på den..

noen som vet forskjellene på en 3.2 og 3.5? 21 hk er jo ikke den helt store forskjellen..

er toppene likens?

samme borr/slaglengde?

uansett nå blir bilen i mitt eie og tenker på å lakke den opp igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...