Gå til innhold

E30 "Bigblock" turbo.


Rogern
 Share

Anbefalte innlegg

Driver å bygger tårnstag bak,lagde det justerbart så man får det så stivt som mulig og for lettere montering.

kjøpte stål hos et sveisefirma 36mm rør og 5mm platebit.

CIMG0683.jpg

Første tårnfeste ferdig. Kuttet det halveis av og bøyde det til det tok i tårnet og helsveiset det.

CIMG0685.jpg

Ferdigsveiset.

CIMG0687.jpg

Prøvemontert.

CIMG0688.jpg

CIMG0689.jpg

CIMG0690.jpg

Har også sveiset igjen hullet der originaleksosen kom ut.

CIMG0686.jpg

More to come :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at dere liker staget,synes selv også at det ble meget bra. Ble så jeg skrudde "føttene" fast med 2 hull på hver fot med 10x80mm bolter gjennom bjelken som går tvers over.

Tenkte jeg skulle legge en bit med burpolstring rundt staget mellom føttene med tøy med en eller annen logo på. Bmw Motorsport kansje :wink:

Flere som har spurt hva det koster å for alle deler som trengs for å bygge om til 5-bolts bak med m3 deler. Ble ganske dyrt. Husk det finnes billigere varianter.

Dette kostet det altså meg.

e30/e36 lager til abs 290 pr stk 580,-

m3-nav 1500,. 3000,-

m3 bremseskjold 230,. 460,-

m3 skiver 300,- 600,-

e30 brekklaver 150,- 300,-

Klosser E23 200,- 400,-

m3e30 fjærsett/repsett 100,- 200,-

5540,- Ble dyrere enn jeg trodde

Mulig prisene har steget for jeg mener jeg betalte 900 pr stk for navene for ca 2 år siden.

Dette er koed priser unntatt navene som er gs pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ups jo burde vell det. Jeg hadde liggende som passet etter litt modifisering. selve bremsekaliptern er lik på e30 325i,m3e30, 735e23.

Det er bare den klaven som skrues fast i broen som er ulik, men de koster også 1700 per stk til m3...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Da har jeg 3 uker fri og tenkte å prøve å få gjort noe. Kjøpte dtm speil ifra www.maxam-tuning.no for en stund tilbake og har nå prøvd dem og de har selfølgelig elendig passform (sånn er det når man skal handle billig) Så nå driver jeg å skjærer pusser og spakler og mener det skal bli bra til slutt.

Har også bestillt intercooler i målene 460x300x76mm

114815960_o.jpg

Har klippt til en papplate med målen og ser ut til å passe perfekt forran radiator uten og kappe. Rørene kommer i konflikt med luftekanalene til bremsene i originalfront(som jeg skal beholde) men finner nok en løsning.

Kjøpte på ebay og prisen blir 1375 med frakt og toll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...