David Skrevet November 7, 2006 Skrevet November 7, 2006 Kjøpte felger i tyskland, dei er no komt til norge.. må eg betale toll på dette?? fekk melding fra posten om ufortollet sending..
maxmix Skrevet November 7, 2006 Skrevet November 7, 2006 ja du må betale 25% moms på hele greia, frakt og felger.
David Skrevet November 7, 2006 Forfatter Skrevet November 7, 2006 jippi! sikker på d??? blir litt gryn d!
Kenny_ Skrevet November 7, 2006 Skrevet November 7, 2006 Legger ut dette som Chrzz har skrevet. Alle tror jo at det er toll på bil deler. http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=1 ... l&start=45 Ca midt på siden står det om toll/moms
Dralle Skrevet November 7, 2006 Skrevet November 7, 2006 Jeg kjøpte akkurat 3 BBS-spoilere med privatperson fra Tyskland. Sendinga var merket som "gave" og ingen verdi var oppgitt! Fikk toll på 867 kroner! lurer virkelig på hvordan de har kommet fram til et slikt tall!
David Skrevet November 7, 2006 Forfatter Skrevet November 7, 2006 men saken er at eg ikkje har betalt noke pengar til karen som sendte felgane! ka skal eg då gjere??? overførte pengane til en i sverige som deretter overførte til tyskeren..
maxmix Skrevet November 7, 2006 Skrevet November 7, 2006 har ingenting og si, du må betale moms på felgene.. det står i brevet fra posten hva du skal gjøre..
Widejuggao Skrevet Januar 20, 2011 Skrevet Januar 20, 2011 for alt i verden så kan disse felgene har blitt sendt som en gave fra en privat kjenning i tyskland. Hvordan skal de forlange at du stiller opp me kvittering og dokumenter på noe som er blitt kjøpt privat mellom 2 personer?
AndreasBr Skrevet Januar 20, 2011 Skrevet Januar 20, 2011 for alt i verden så kan disse felgene har blitt sendt som en gave fra en privat kjenning i tyskland.Hvordan skal de forlange at du stiller opp me kvittering og dokumenter på noe som er blitt kjøpt privat mellom 2 personer? Du står da helt fritt til å ha felgene i tyskland. Ønsker du det inn i landet er det myndighetene som stiller reglene, og de sier at du da må fremvise dette. Selv om ja, det er superlatterlig..
ingard Skrevet Januar 20, 2011 Skrevet Januar 20, 2011 men saken er at eg ikkje har betalt noke pengar til karen som sendte felgane! ka skal eg då gjere???overførte pengane til en i sverige som deretter overførte til tyskeren.. Du kan jo ringe dem og forklare hvordan du opprinnelig skulle lure tollvesenet
chipsenter1 Skrevet Januar 20, 2011 Skrevet Januar 20, 2011 moms fra innkjøps land skal du ha tillbake fra selger om du betaler moms for og få varen til norge....!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå