tobben! Skrevet November 10, 2006 Skrevet November 10, 2006 Hei folkens, har etter en del diskusjoner med diverse bekjente kommet fram til at en del "bileksperter" synes at BMW har laber kvalitet, dyre deler og verkstedpriser, samt ligger altfor høyt i pris. Jeg kjøpte nå nylig min første BMW, en 320i 92 modell, og er foreløpig godt fornøyd. Bilen har gått ca 245000, så da er det klart at man må regne med noen småreparasjoner i ny og ne. Har ikke hatt noen store problemer så langt, men en del jeg snakker med sier at: "BMW- motorer tåler ikke å gå langt, og det koster skjorta hvis noe går i stykker osv...". Jeg er på ingen måte enig i dette, så lurer derfor på hva folk her inne på forumet generelt synes om kvaliteten på BMW? Jeg personlig kjøper ikke bil kun basert på driftsikkerhet og kvalitet, og er villig til å betale litt ekstra for en god kjøreopplevelse og lyden av en nydelig sekser. Hva synes dere?
318 Touring 04 Skrevet November 10, 2006 Skrevet November 10, 2006 har hatt 4 bmwer til nå og ingen uventet utgifter....
Mr_Sunde Skrevet November 10, 2006 Skrevet November 10, 2006 Mitt inntrykk er at det generelt er bra kvalitet på BMW, men at det er en del feil og mangler på grunn av manglende vedlikehold. Har selv en BMW 318i 1992 som har gått 315.000km. Det eneste problemet jeg har hatt på den i løpet av 122.000km er bytte av LMM. Selvsagt byttet slitedeler som bremser, plugger, pluggkabler og foringer. Viss vi skal snakke om delepriser så er ikke BMW på langt de dyreste. Så i Motor for noen år siden. Der hadde de sammenlignet priser på et utvalg deler til 10 forskjellige biler i klasse med BMW 3 serie. Toyota vart nummer 1(Dyrest) og BMW vart nummer 7, så tror nok ikke BMW har så veldig dyre deler. Folk elsker jo å prate drit om BMW Enig med tobben. Jeg har BMW fordi den er fantastisk god å kjøre. Enkelt og greit. Om jeg må skru litt innimellom så er det ingen problem.
Glenno Skrevet November 10, 2006 Skrevet November 10, 2006 For min del har jeg hatt mange japser noe som var driftssikkre bortsett fra rust, lydsvakhet, ford scorpio som var god å kjøre men var skru meg ihjel, volvo som faktisk var en god bil men litt for stiv etter min kjøre stil. Så er det bmw som har vært både driftssiker, ikke minst god kjørekomfort (kjøre glede), greie dele priser om enn sjekker litt rundt. Men som jeg har merket vil mange hakke litt ned på bmw men kan gjerne spørre om den kan brukes i bryllup he he Ellers så finnes dette fantastiske forumet her da (bimmers)som jeg sikkert ikke hadde vært innom hadde jeg hatt et annet bilmerke
bmwrasaren Skrevet November 10, 2006 Skrevet November 10, 2006 Jeg har drevet med skamkjøring av BMW de 3 siste årene på bane, og jeg har aldri hatt noe tull med de 2 BMWène som jeg har hatt/har. Eneste gangen jeg har vært nødt til å kjøpe nye deler er når jeg har vært borti et autovern eller noe lignende, og jeg syns ikke prisen har vært så galen. Så jeg mener at BMW er mye bedre en hva folk flest tror og mener!
Fredrik Skrevet November 10, 2006 Skrevet November 10, 2006 Jeg har litt blandete erfaringer med BMW og opplevd kvalitet/driftsikkerhet. Min første BMW var en 1987 E30 320i som jeg hadde i årene 1988-89 og den var uten problemer. Min neste BMW var en 1997 E36 323i, men den var dessverre alt annet enn fri for problemer. Jeg hadde et hat-kjærlighetsforhold til den bilen... motoren var imidlertid en av de beste jeg noen gang har hatt i en bil. Min nåværende 2003 E46 318d Touring har så langt kjørt nesten 100000 Km uten alvorlige problemer. Alt virker i bilen, intet er synlig slitt og et bilhold kan neppe være mer tilfredstillende enn det når alt kommer til alt. Billig i drift er den også... spesielt når BMW´s reservedelsprisindex er blandt de laveste på markedet...
tobben! Skrevet November 10, 2006 Forfatter Skrevet November 10, 2006 Jeg har som sagt ikke fått noen oversikt over delepriser enda, da jeg ikke har hatt bilen så lenge, men hvis det dere sier om deleprisene stemmer(noe det sikkert gjør )er det jo ingen grunn til å klage. Skal sjekke dette for å finne noe dokumentasjon for å stappe det ned i halsen på de jeg kjenner som er så glad i Toyotaene og MBene sine . Jeg har faktisk hatt en Toyota, og den hadde helt hårreisende delepriser. Takk for svar!
B.E.E. Skrevet November 10, 2006 Skrevet November 10, 2006 Jeg har bare positive ting å si jeg også. Bilen hadde gått knappe 150 tusen kilometer. I løpet av de 50 tusen kilometerene jeg har hatt bilen, har jeg måtte skifte fjører, dempere, bakre bærearmsforinger, 2 styrekuler, støttestag til stab-stag forran og bak, nye bærebroer forran to ganger, alle foringene i traversen, 4 hjullagre, radiator, eksosanlegg++++ I tillegg tok vanosen og reg kjedet kvelden, slik at jeg måtte kjøpe en ny motor. Og der tok jammen vanosen på den nye motoren kvelden også. Nevnte jeg foresten at det også var problemer med det dobbeltmassede svinghjulet på m52 motoren , eller at sportstolen på førersiden knakk sammen (og ikke er mulig å kjøpe enkelt, slik at nytt interiør må bestilles), at dørpakningene var utslitte og måtte skiftes, at ny styresnekke måtte anskaffes, ny vannpume, sirkulasjonspumpe, ny servopumpe og nye remmer også måtte byttes!!!!!!!!! Og dette på en 97 modell. Joda, bare å kjøpe BMW for et problemfritt bilhold.
NSS Skrevet November 10, 2006 Skrevet November 10, 2006 Hei folkens, har etter en del diskusjoner med diverse bekjente kommet fram til at en del "bileksperter" synes at BMW har laber kvalitet, dyre deler og verkstedpriser, samt ligger altfor høyt i pris. Jeg kjøpte nå nylig min første BMW, en 320i 92 modell, og er foreløpig godt fornøyd. Bilen har gått ca 245000, så da er det klart at man må regne med noen småreparasjoner i ny og ne. Har ikke hatt noen store problemer så langt, men en del jeg snakker med sier at: "BMW- motorer tåler ikke å gå langt, og det koster skjorta hvis noe går i stykker osv...". Jeg er på ingen måte enig i dette, så lurer derfor på hva folk her inne på forumet generelt synes om kvaliteten på BMW? Jeg personlig kjøper ikke bil kun basert på driftsikkerhet og kvalitet, og er villig til å betale litt ekstra for en god kjøreopplevelse og lyden av en nydelig sekser. Hva synes dere? Jeg kjøpte min E34 når den hadde gått 275k km, nå har den gått 330k km og det eneste som har gått galt med motoren var en lite vannlekkasje... BMW sine motorer tåler å gå langt, men om du kjører den hardt når den er kald, så tar de fort kvelden
Mr_Sunde Skrevet November 10, 2006 Skrevet November 10, 2006 Jeg har bare positive ting å si jeg også. Bilen hadde gått knappe 150 tusen kilometer. I løpet av de 50 tusen kilometerene jeg har hatt bilen, har jeg måtte skifte fjører, dempere, bakre bærearmsforinger, 2 styrekuler, støttestag til stab-stag forran og bak, nye bærebroer forran to ganger, alle foringene i traversen, 4 hjullagre, radiator, eksosanlegg++++ I tillegg tok vanosen og reg kjedet kvelden, slik at jeg måtte kjøpe en ny motor. Og der tok jammen vanosen på den nye motoren kvelden også. Nevnte jeg foresten at det også var problemer med det dobbeltmassede svinghjulet på m52 motoren , eller at sportstolen på førersiden knakk sammen (og ikke er mulig å kjøpe enkelt, slik at nytt interiør må bestilles), at dørpakningene var utslitte og måtte skiftes, at ny styresnekke måtte anskaffes, ny vannpume, sirkulasjonspumpe, ny servopumpe og nye remmer også måtte byttes!!!!!!!!! Og dette på en 97 modell. Joda, bare å kjøpe BMW for et problemfritt bilhold. Høres ut som du har fått en skikelig mandagsbil. Tror nok ikke dette er standarden på BMW kvalitet, men er jo like kjipt fordi om
Fredrik Skrevet November 10, 2006 Skrevet November 10, 2006 BMW ligger forøvrig på toppen (noe de har gjort i flere år på rad) i forbrukerundersøkelser gjennomført av samtlige av de skandinaviske bilorganisasjonene (NAF, FDM, etc.). Det betyr nødvendigvis at hverken kvaliteten eller driftsikkerheten generelt i en BMW kan være helt råtten... iallefall ikke på nyere BMW´er...
B.E.E. Skrevet November 10, 2006 Skrevet November 10, 2006 BMW ligger forøvrig på toppen (noe de har gjort i flere år på rad) i forbrukerundersøkelser gjennomført av samtlige av de skandinaviske bilorganisasjonene (NAF, FDM, etc.). Det betyr nødvendigvis at hverken kvaliteten eller driftsikkerheten generelt i en BMW kan være helt råtten... iallefall ikke på nyere BMW´er... Nyere BMWer en nok stikkordet ja...
Patrick B Skrevet November 10, 2006 Skrevet November 10, 2006 Eneste grunn til at det kan være mye tullfeil med enkelte bmw`er spesiellt de litt eldre, er at det er fordet meste ungdommer som kjøper dem og det er lite hva service angår! Nei LEVE BMW!!!
kitta Skrevet November 10, 2006 Skrevet November 10, 2006 Mitt intrykk av bmw er at kvaliteten er god føles robuste.. og ordentlig skrudd sammen.. men er mange som disser bmw advarer mot og kjøpe bla.bla.bla volvo f.eks skrytes jo opp i skyene og det er faktisk gode biler har selv eid 2 stk men på enkelte områder er de elendige kjøredynamikk f.eks
tobben! Skrevet November 10, 2006 Forfatter Skrevet November 10, 2006 Eneste grunn til at det kan være mye tullfeil med enkelte bmw`er spesiellt de litt eldre, er at det er fordet meste ungdommer som kjøper dem og det er lite hva service angår! Nei LEVE BMW!!! Dette er nok en jævlig god grunn til en del problemer med eldre BMW`er ja. Å i tillegg lever de fleste sikkert et over normalt hardt liv med tanke på kjørestil også. Jeg kjøpte min av en eldre professor, å det er jeg glad for!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå