Gå til innhold

Senking av e36?


tobben!
 Share

Anbefalte innlegg

Hvor mye kan jeg senke e36, og slippe å bytte støtdempere? Jeg vil fortsatt ha den såpass høy at den kan brukes utenom asfaltvei og på vinteren. Orginalfjærene må ha seget litt, spesielt bak, da den er mye lavere bak enn foran, og dette ser ikke spesielt fint ut. Hvilke fjærer er ok, og er dette en grei operasjon å gjøre selv? Understreker at jeg ønsker en økonomiutgave av denne operasjonen grunnet studenttilværelsen :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å skifte fjører alene, kan vel sammenlignes med å montere felger på bilen uten dekk. Skal du først gjøre jobben, skift alt og gjør det skikkelig. Koster ikke så mye mer for et komplett sett. For de som absolutt bare vil skifte fjørene, er vel 40mm satt som nedre grense.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjørklemmer får du kjøpt på biltema for en billig penge.

Enkelt å bytte selv.

Jeg har Apex 60/40 på min bil og er godt fornøyd med det. Om dette er et brukbart merke i forhold til andre er jeg usikker på.

Ville gått for 30/15 eller 40/20 senk viss du ikke skal bytte dempere.

På E36 så er hjulbuene mye høyere foran enn bak sånn at et bil som er like høy fremme og bak vil se ut som den er høyere foran selv om det ikke er tilfellet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å skifte fjører alene, kan vel sammenlignes med å montere felger på bilen uten dekk. Skal du først gjøre jobben, skift alt og gjør det skikkelig. Koster ikke så mye mer for et komplett sett. For de som absolutt bare vil skifte fjørene, er vel 40mm satt som nedre grense.

Er det virkelig så "jalla" å bare skifte fjærene da? Virker som en ok løsning for meg for å få bilen litt stivere og penere å se på. Tar jeg helt feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originale dempere er ikke bygget for å jobbe samme med senkefjører som er stivere enn originale. Selv om ikke demperen går i stykker så vil den gjøre jobben sin mye dårligere enn en demper som er beregnet til stive fjører.

Det er bedre å ha skikkelige gode dempere samme med dårlige fjører enn gode fjører samme med dårlige dempere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...