Gå til innhold

Bruker du tåkelys og nærlys?


NSS
 Share

Anbefalte innlegg

Riktig justerte tåkelys pleier ikke være så helt ille, men problemet er at halvparten av alle tåkelykter lyser i hytt og pine og blender som bare juling. Synes de er verre enn alt av xenon ol.

Kunne ikke vært mer enig i den! Å møte en bil med lys som peker i hytt og pine er ille uansett hvilke lys det er snakk om. Riktig justerte derimot, så går det meste greit...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Politiet burde kanskje få seg litt bedre prioriteringer...

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=138849

Det er mye værre å møte en bil med feilstilte lys, eller sterke xenon, eller fjernlys, enn en bil med grøftelys og nærlys synes jeg hvertfall

Tåpelysidioter kan brenne i helvete! Pleier å gi dem alle mine 4 fjernlys rett i trynet. Snuten burde prioritere dette mye mer. Kunne dratt inn mange millioner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye værre å møte en bil med feilstilte lys, eller sterke xenon, eller fjernlys, enn en bil med grøftelys og nærlys synes jeg hvertfall

Riktig justerte tåkelys pleier ikke være så helt ille, men problemet er at halvparten av alle tåkelykter lyser i hytt og pine og blender som bare juling. :? Synes de er verre enn alt av xenon ol.

Hjelper ikke stort at de er riktig justerte. Når veien er våt får de som kommer i mot masse reflekser fra veien i tillegg til alle lampene.

Når jeg kjører bmw i dagslys, så er det alltid med tåke + park, men når det blir mørkt, da er det over på nærlys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sagt det før, sier det igjen:

Parklys + Tåkelys = '90talls-fenomen...

Da hadde kun de litt mer "eksklusive" modellene tåkelys, nå har jo selv en Fiat Panda det.

Er det ikke litt småstilig med Angel Eyes og grøftelys da? 8)

Synes kombinasjonen generelt med park og grøftelys er langt bedre på nyere biler siden de har en vesentlig mer markant lysvinkel i forhold til de gamle som lyser i alle retninger og som det refereres til et par ganger her...

- Er iallefall glad det er slutt på de gamle gule, stygge ekstraklumpene som ble ettermontert på/under fangeren på "alle" gamle biler før i tiden da kjørelys ble påbudt i 1985 :shock: .

gulekjrelysvx9.jpg

Etter min mening er det estetisk stilig med park og grøftelys FORUTSATT at de er riktig innstilt.

(Og det er av en eller annen grunn usedvanlig få Panda-eiere som kjører med park/grøftelys så da er det fortsatt litt "prikken over i-en" :wink: ).

.

Edit; Bildefeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg kjører bmw i dagslys, så er det alltid med tåke + park, men når det blir mørkt, da er det over på nærlys.

Hvorfor gjøre det lett når man kan gjøre det enda lettere ? Kjør med kjørelys hele tiden, og fjernlys når det er mørkt. Eventuelt kurvlys den dagen været er helt ekstremt :wink:

det rareste av alt er drosje-sjoførene som ikke forstår reglene, de som kjører så vanvittig mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg kjører bmw i dagslys, så er det alltid med tåke + park, men når det blir mørkt, da er det over på nærlys.

Hvorfor gjøre det lett når man kan gjøre det enda lettere ? Kjør med kjørelys hele tiden, og fjernlys når det er mørkt. Eventuelt kurvlys den dagen været er helt ekstremt :wink:

neinei, kjører man bmw, så er man forpliktet til å bruke tåkelys :-) (akkurat som man er forpliktet til å bruke det bakre om man kjører Hyundai Accident)

På mercen skulle jeg gjerne hatt tåkelys/kjørelys, for å spare de dyre nærlysene litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På mercen skulle jeg gjerne hatt tåkelys/kjørelys, for å spare de dyre nærlysene litt.

Ja, det er klart. De fleste som bruker tåkelys som kjørelys gjør det nok ut i fra et økonomisk perspektiv..

Eller at det ser fett ut med AE og tåkelys på :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...