Gå til innhold

Bilpriser opp??

ropa
 Share

Anbefalte innlegg

Er det sant det jeg hører og leser noen plasser, at bilprisene skal gå ytterlige opp ved nyttår, stemmer dette??? Og hvor mye er det snakk om??

Da kan jeg angre kraftig at jeg ikke kjøpte bil i oktober som planlagt, har utsatt det til mars-april, når snøen smelter..

Faen å, vis dette er sant! Skal :angry::stupid::gunfire: jævla politikerne vis det er sant!!

Neida, dem gjør jo en kjempe jobb :clap: alt blir jo bare billigere!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, la oss si at jeg skal handle meg en bmw 320ci 2003mod til 300.000kr, går vi opp eller ned her?

Var nettopp inne på finn, og det var det en annonse, riktignok av en golf gti som kosta 299.000kr. Og sto enda i annonsen, at her lønner det seg å handle fort, fordi bilprisene vil gå opp fra nyttår av.

Nekter å tro at dette skjer, er ikke vi bileiere straffet nok her i norge??? Med dyre årsavg , forsikringer og bilpriser..

I svergie demonstrete det svenske folk da årsavg(eller bilskatt heter det vel i svergie) skulle gå opp fra 150kr til 190kr, dette høres jo helt på trynet ut spør du meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, la oss si at jeg skal handle meg en bmw 320ci 2003mod til 300.000kr, går vi opp eller ned her?

Det er jo nybilpriser vi snakker om her. Men, bruktbiler av nyere dato vil jo bli påvirket av prisen på tilsvarende ny bil.

Biler (eller motorer) med lavt utslipp vil bli favorisert, med den konsekvens at biler med store, helst bensinmotorer, får økt avgift. Volum blir ikke lenger med i beregningen av bilavgiften. Men derimot blir vekt- og effektavgift mer progressiv enn før (mener jeg på), som igjen fører til at store tunge biler som Cayenne får en real smekk.

Miljøvennelige dieselmotorer vil i stor grad bli favorisert. Fordi automatgir og 4WD ofte gir økt forbruk og utslipp, vil dette føre til at biler som har en av delene eller en kombinasjon komme ugunstig ut av det nye bilavgiftsustemet (forslaget?). Unntakene er automatgirkasser som Multitronic og DSG som ikke gir økt forbruk, og derfor kommer likt ut med manuellgir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, har vel bare lest litt og hørt mye kan man si, muligens det blir billigere da, men er dumt vis man blir straffet får å kjøpe splitter ny bil da.

Skulle jo heller vært at man får ytterlige rabatt da.

Men et stort spørsmål, hvor finner jeg oversikten til co-2 utslipp til bmw modelene??

Så jeg kan kalkulere meg fram og se om man taper eller faktisk tjener noe små slanter :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som det blir sagt over så vil dette også påvirke bruktbiler. En 118 d bli fk

eks 31000 billigere over nyttår, for meg kommer det til å si at bilen min vil synke 15000-20000 i følge selger/kompisen min...

Så det er jo helt fantastisk!! Ble ganske så sinna, men får trøste meg med at jeg fikk en god pris da jeg kjøpte den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg så vil vel de nye avgiftene også gjelde ved bruktimport?

Da vil jo det kunne ha en betydelig innvirkning på bruktbilprisene på f.eks. 320d som jeg ser etter hvis det igjen kan lønne seg å importere selv og blir vanskeligere å selge biler som allerede er i landet.

Ser enkelte forhandlere nå tilbyr å selge biler uten avgift (som akkurat er importert) slik at man selv kan registrer den over nyttår og spare 20-25.000,- (ifølge forhandlerene)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, har vel bare lest litt og hørt mye kan man si, muligens det blir billigere da, men er dumt vis man blir straffet får å kjøpe splitter ny bil da.

Skulle jo heller vært at man får ytterlige rabatt da.

Du får ytterligare rabatt... viss du kjøper ein liten og miljøvennlig spirrevipp ;)

Eller f.eks 325d, som blir redusert med 76000 :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...