Gå til innhold

M3GT i "vinterdvale"


Tommy
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 748
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kan jeg spørre hva du vasker med? Er vel ikke vanlig avfetting eller motorvask?

Litt forskjellig, men det går mye i 3M Sitrusrens, å så bruker jeg lampeolje og vanlig såpe. Alt som skal lakkes, blir vasket med PPG silikonfjerner først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helt rå bil og bra du er nøye, men å polere varmeskjold er vel å ta litt av. er det ikke heller bedre å trimme eller sette på noen nye arrtige deler da?.

Og ha lexuslykter og kromfelger?hehe...har man en slik bil, gjør man vel ikke så mye som hindrer den fra å være orginal..

Men over til noe annet, hvilke dekk/felg dim har du? Jeg skal kanskje bytte til meg like felger;)

Blir ikke noe trimming her nei, bilen skal holdes så orifinal som mulig. Jeg har strukket meg til å montere uoriginale bremser på den (EBC), å det kommer ikke til å bli noe mere en det.

Felger / dekk, er originale M3GT felger, 7,5x17" foran, og 8,5x17" bak, med 235/40x17" dekk foran og bak. Dette er std dim.

Hvorfor har du montert dårligere bremser enn orginalbremsene? EBC er jo litt jalla (som mye av det GS selger er).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helt rå bil og bra du er nøye, men å polere varmeskjold er vel å ta litt av. er det ikke heller bedre å trimme eller sette på noen nye arrtige deler da?.

Og ha lexuslykter og kromfelger?hehe...har man en slik bil, gjør man vel ikke så mye som hindrer den fra å være orginal..

Men over til noe annet, hvilke dekk/felg dim har du? Jeg skal kanskje bytte til meg like felger;)

Blir ikke noe trimming her nei, bilen skal holdes så orifinal som mulig. Jeg har strukket meg til å montere uoriginale bremser på den (EBC), å det kommer ikke til å bli noe mere en det.

Felger / dekk, er originale M3GT felger, 7,5x17" foran, og 8,5x17" bak, med 235/40x17" dekk foran og bak. Dette er std dim.

Hvorfor har du montert dårligere bremser enn orginalbremsene? EBC er jo litt jalla (som mye av det GS selger er).

Jeg vet ikke hvorfor du blander GS inn i dette her, for bremsene er ikke kjøpt der, og jeg har bra erfaringer med EBC fra tidligere, og fikk en bra pris på disse, contra originale. Så derfor har jeg montert disse, å så får vi se hva resultatet blir etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner nesten å le når jeg ser bildene og leser det du skriver. det å faktisk legge seg under bilen og vaske girkassa med tannbørste er det ikke mange som gjør :lol: Ihvertfall ikke når girkassa faktisk ikke er no spesielt skitten :lol: (Vil ikke kalle den ren heller da. Vasken forbedret det selvsagt;)) Synes det du gjør er helt konge og det vedlikeholdet du utfører gjør jo bilen mer strøken enn mange av 2006 modellene som ruller på norske veier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt rått hvilken tålmodighet du har Tommy! Understellsbehandling med tectyl er vell å banne i kirka for deg? :)

Nei, det er ikke å banne i kirka, men helt unødvendig, på en bil som ikke skal kjøres i salt og snøslaps. Da ser det bedre ut med lakkerte flater, som vedlikeholdes ved vasking, dessuten er det mye mere tilfredstillende å skru/mekke på en bil som er ren, og ikke full av rusthemmende masse og skitt. Alt dette, gjør jeg kun for min egen glede, og bildene som blir lagt ut her er bare ment som underholdning for dere som leser, men hvis dette smitter over på noen av dere, så er jeg bare glad for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...