Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Sinnsyk fet bmw nokk en gang :D

Lurer bare på en ting. Med det samme du er under bilen, hadde det ikke vært lurt å tectylbehandle eller galvanisere (eller hva det heter)bilen under?

Driver å lærer om slikt på skolen nå for tiden :)

Karroseriet er galvanisert, og techtyl (eller annen rustbehandlin) er helt unødvendig, så lenge bilen ikke skal brukes på vinterstid. Å hvis den skulle hatt techtylbehandling, så hadde alle timene mine med lakkering vert helt bortkastet. Du kan jo vise bildene til læreren din, å høre hva han synes :lol:

Men jeg går ut ifra den m3`n dær er importert å det ble stor diskusjon om at i tyskland trenger de ikke så my rustbehandling som i Norge og derfor lønner seg å gjøre slikt når man importer en bil fra utlandet til Norge.

Men husk jeg er under opplæring :D Spør jo bare slik at jeg kan lære enda mer.

Bilen ble solgt ny til Italia, og deretter eksportert til Frankrike.

Det at biler som importeres, bør ha techtyl behandlig, er sikkert greit nok, ettersom denne behandlingen er for å beskytte mot rust, og som kjent, så framkaller salt rust, og ettersom min bil ikke blir brukt i vinterhalvåret, så trenger den ikke denne beskyttelsen.

  • Svar 748
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
[

Men jeg går ut ifra den m3`n dær er importert .

BTW: Det er ALDRI blitt solgt noen nye M3 GT´er i norge :wink:

Autozentrum har forøvrig solgt en, men den var brukt.

Det er vel også såvidt jeg har hørt kun solgt 2 eller 3 E36 M3 NYE i norge den gang de kom.

Skrevet
[

Men jeg går ut ifra den m3`n dær er importert .

BTW: Det er ALDRI blitt solgt noen nye M3 GT´er i norge :wink:

Autozentrum har forøvrig solgt en, men den var brukt.

Det er vel også såvidt jeg har hørt kun solgt 2 eller 3 E36 M3 NYE i norge den gang de kom.

Da lærte jeg noe nytt idag også :D

Skrevet

I dag stakk GT'en nesen utenfor garasjen, for en motorvask

tn_Motorvask.JPG

Litt småting ble demontert for å komme bedre til. Det ble brukt avfetting, sprøyte med varmt vann tilkoblet kompressor.

tn_Motorvask%20(1).JPG

Og høyttrykkspyler.

tn_Motorvask%20(2).JPG

Etter motorvasken ble deksel over coilene demontert, og coilene tatt ut, og det ble blåst tørt nedi plugghullene, ettersom det altid kommer vann nedi der ved motorvask.

tn_Motorvask%20(3).JPG

Skrevet
Dette blir strøkent 8) Men hærregud, ikke bruk sånn avfetting. Den suger!

Kjøp wurt, den er mye bedre.

Er det egentlig vits å bruke avfetting i det hele tatt i det motorrommet der???? kunne jo bare ha brukt trykkluft og blåst den ren. :D

Peeeeen bil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...