Gå til innhold

M3GT i "vinterdvale"


Tommy
 Share

Anbefalte innlegg

" Dette er heller ikke en bil som blir brukt frem og tilbake til butikken, for å kjøpe melk og brød, men skal brukes for å ha det gøy. "

Kofføre ikkje ? med den vingen har du jo allerede handlevogn ;)

Tja, handlevogna mi er blå, å kan sees til høyre i det nederste bilde. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 748
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

:applause: Rett og slett nydelig, og sånn skal en samlebil behandles.

Send en e-post til gamle eier (Frankrike, var det ikke??), må jo være en sann fornøyelse for han å se at gamlebilen har kommet i RETTE hender.

Ihvertfall all honnør til deg Tommy, dette er en av de beste trådene på bimmers. (Gleder meg nesten til neste vintertråd allerede :lol: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:applause: Rett og slett nydelig, og sånn skal en samlebil behandles.

Send en e-post til gamle eier (Frankrike, var det ikke??), må jo være en sann fornøyelse for han å se at gamlebilen har kommet i RETTE hender.

Ihvertfall all honnør til deg Tommy, dette er en av de beste trådene på bimmers. (Gleder meg nesten til neste vintertråd allerede :lol: )

Jeg har litt kontakt med den gamle eieren i Frankrikr, og han er veldig fornøyd med at bilen blir godt tatt vare på. Skal muligens treffe han igjen, på Bilmesse i Geneve den 10 mars. Jeg skal ned, med jobben, å det var mye mulig han også skulle innom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da begynner det å nerme seg slutten på vinterdvalen, så jeg gikk en runde med vaskekluten i bagasjerommet.

Bagasjeromsteppet var litt skittent, og flekkete så det fikk en runde med såpe og høytrykkspyler, etterfulgt av en natt med tørking på varme fliser i dusjen på badet.

tn_Bagasjerom.JPG

Reservehjul ble tatt ut, og det ble vasket under i hjulbrønnen + reservehjulet ble vasket, og sjekket lufttrykk.

tn_Bagasjerom%20(1).JPG

Varselstrekant, førstehjelpsskrin, og refleksvest (ja jeg vet at reglene sier at den skal ligge i nærheten av føreren) er på plass.

tn_Bagasjerom%20(2).JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt rått Tommy!

Jeg har fått et tips for å holde hjulhusene rene. Det er å sette de inn med en silikonspray, da vil skitten forsvinne mye enklere når du vasker senere. husker ikke ifarten hva slags type silikonspray det er.

Mulig dette kun vil fungere på plasten.

Savner å stelle med bil selv, en vakker dag kan jeg også kjøpe meg en BMW igjen. må bare kjøpe bolig først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt rått Tommy!

Jeg har fått et tips for å holde hjulhusene rene. Det er å sette de inn med en silikonspray, da vil skitten forsvinne mye enklere når du vasker senere. husker ikke ifarten hva slags type silikonspray det er.

Mulig dette kun vil fungere på plasten.

Savner å stelle med bil selv, en vakker dag kan jeg også kjøpe meg en BMW igjen. må bare kjøpe bolig først.

Ikke noe problem å hode dem rene, det er bare å vaske ofte nok :wink:

Å et par lag med bonevoks er heller ikke å forakte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fikk GT'en sin første tur for i år (frem og tilbake til BMWCCN Rogalands lokallagstreff) å jeg sitter igjen med litt bladede følelser. Det var en kjempebra kjørefølelse, men jeg har en dårlig følelse ang. de norske fartsgrensene :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...