Gå til innhold

M3GT i "vinterdvale"


Tommy
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 748
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

men du, kor lenge skal gt'n være i "vinterdvale" egentlig? ;)

Egentlig så konne eg brukt an heila året, siden me ikkje har någe særligt me vinter her på vestlandet, men de e jo ute å salter, bare gradestokken synker under 5 grader :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Søreng, kan sikkert gi deg noen faste priser på polering/lakkforsegling.

Hehe, polerte selv på tirsdag, så får vel heller gi ein lyd neste om et par -tre/fire mnd når jeg skal polere neste gang. Så kan vi jo sikkert bli enige. Hadde vert morsomt å se hvordan du gjør og kanskje lært noen tips :)

Men, slik som når jeg skal til rudskogen nå neste mnd. Kan jeg bare legge på hardvoksen uten å gjøre det andre først? (Nr 3. Cannabera eller hva den het?) Eller må jeg ta hele sylamitten når jeg først er i gang? Er jo forsåvidt ok å polere, men gidder ikke ta hele dritten en gang til bare en knapp mnd etter jeg gjorde det nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da begynner jeg å få litt orden på poleringsutstyret mitt også. Ny maskin og en del "proff produkter" fra MEGUIARS er på plass..

Du er gal....

Neida, kansje du skulle booket en time i garasjen min, slik at du igjen kunne finne ut hvilken farge bilen din egentlig er :lol:

Tja, jeg mener å huske at den var hvit :)

Men jeg burde gi den en skikkelig vask igjen, spesielt felgene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Søreng, kan sikkert gi deg noen faste priser på polering/lakkforsegling.

Hehe, polerte selv på tirsdag, så får vel heller gi ein lyd neste om et par -tre/fire mnd når jeg skal polere neste gang. Så kan vi jo sikkert bli enige. Hadde vert morsomt å se hvordan du gjør og kanskje lært noen tips :)

Men, slik som når jeg skal til rudskogen nå neste mnd. Kan jeg bare legge på hardvoksen uten å gjøre det andre først? (Nr 3. Cannabera eller hva den het?) Eller må jeg ta hele sylamitten når jeg først er i gang? Er jo forsåvidt ok å polere, men gidder ikke ta hele dritten en gang til bare en knapp mnd etter jeg gjorde det nå!

Ja, du kan bare legge på hardvoksen, ettersom de andre 2 stegene er for lakk rensing og ripefjerning, så hvis du ikke har noen urenheter i lakken etter vask og tørk, så er det bare å kjøre på med NR. 3 (Carnauba) selv om det sikkert ikke er nødvendig etter så kort tid, men en bil kan aldri få for mangen lag med voks 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Har bilen stått i sommerdvale og? ;)

Nei, den er ute å triller litt, har vert 2 ganger på rudskogen i år, å den var en tur på gatebil i kristiansand i helgen, å skal en tur til våler i neste måned.

Jeg var en tur på Nürburgring i sommer, men siden vi skulle kjøre en del utenom det, så ble det til at vi kjørte 1-eren.

Her er et par bilder fra Nürburg

tn_roadtrip%202008%20023.jpg

tn_roadtrip%202008%20072.jpg

tn_roadtrip%202008%20074.jpg

tn_roadtrip%202008%20094.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med det ble en bra tur. Bare du som kjørte på ringen, eller fikk du kona også til å ta en runde?

Greit turtall på bilen til å ligge i 220 :wink:

Fikk bare kjørt 4 runder, ettersom banen bare var åpen litt over 1 time på ettermiddagen for "turistkjøring"

Måtte sette av kona etter 3 runder, da var hun for første gang i sitt liv blitt bilsyk :lol:

Var mere å gå på på turtallet, men bilen ville ikke mere en 221 km/t på speedoet, (212 km/t på GPS'en)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, 11 km/t misvisning? Mitt er helt likt GPS faktisk, den på TomTom'en altså.

For å være litt pirkete, så er det 9 km/t missvisning, som ikke er unormalt i slike hastigheter. Misvisningen blir normalt større dess høyere hastighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg testet min 118d opp mot en lånt Garmin Nuvi 200 i går. Fra før har jeg lagt merke til at det er ca 1 km/t misvisning mellom nåla i speedometeret og den digitale måleren til cruisecontrol. 80 km/t på CC = 79 på skiva. Med GPS så testet jeg ulike hastigheter fra 40 km/t og over 100 km/t og kom fram til en omtrentlig misvisning på 4-5%, altså ørlite mer enn det som er tilfelle på din bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...