Astri Skrevet Juni 20, 2008 Share Skrevet Juni 20, 2008 men du, kor lenge skal gt'n være i "vinterdvale" egentlig? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Skrevet Juni 20, 2008 Forfatter Share Skrevet Juni 20, 2008 men du, kor lenge skal gt'n være i "vinterdvale" egentlig? Egentlig så konne eg brukt an heila året, siden me ikkje har någe særligt me vinter her på vestlandet, men de e jo ute å salter, bare gradestokken synker under 5 grader Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Astri Skrevet Juni 20, 2008 Share Skrevet Juni 20, 2008 Ja, kjenne te den saltingå. De salta jo for ingenting her... Men det va overskrifta di eg sikta te egentlig da... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Søreng Skrevet Juni 21, 2008 Share Skrevet Juni 21, 2008 @Søreng, kan sikkert gi deg noen faste priser på polering/lakkforsegling. Hehe, polerte selv på tirsdag, så får vel heller gi ein lyd neste om et par -tre/fire mnd når jeg skal polere neste gang. Så kan vi jo sikkert bli enige. Hadde vert morsomt å se hvordan du gjør og kanskje lært noen tips Men, slik som når jeg skal til rudskogen nå neste mnd. Kan jeg bare legge på hardvoksen uten å gjøre det andre først? (Nr 3. Cannabera eller hva den het?) Eller må jeg ta hele sylamitten når jeg først er i gang? Er jo forsåvidt ok å polere, men gidder ikke ta hele dritten en gang til bare en knapp mnd etter jeg gjorde det nå! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mortenam Skrevet Juni 22, 2008 Share Skrevet Juni 22, 2008 Da begynner jeg å få litt orden på poleringsutstyret mitt også. Ny maskin og en del "proff produkter" fra MEGUIARS er på plass.. Du er gal.... Neida, kansje du skulle booket en time i garasjen min, slik at du igjen kunne finne ut hvilken farge bilen din egentlig er Tja, jeg mener å huske at den var hvit Men jeg burde gi den en skikkelig vask igjen, spesielt felgene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Skrevet Juni 22, 2008 Forfatter Share Skrevet Juni 22, 2008 @Søreng, kan sikkert gi deg noen faste priser på polering/lakkforsegling. Hehe, polerte selv på tirsdag, så får vel heller gi ein lyd neste om et par -tre/fire mnd når jeg skal polere neste gang. Så kan vi jo sikkert bli enige. Hadde vert morsomt å se hvordan du gjør og kanskje lært noen tips Men, slik som når jeg skal til rudskogen nå neste mnd. Kan jeg bare legge på hardvoksen uten å gjøre det andre først? (Nr 3. Cannabera eller hva den het?) Eller må jeg ta hele sylamitten når jeg først er i gang? Er jo forsåvidt ok å polere, men gidder ikke ta hele dritten en gang til bare en knapp mnd etter jeg gjorde det nå! Ja, du kan bare legge på hardvoksen, ettersom de andre 2 stegene er for lakk rensing og ripefjerning, så hvis du ikke har noen urenheter i lakken etter vask og tørk, så er det bare å kjøre på med NR. 3 (Carnauba) selv om det sikkert ikke er nødvendig etter så kort tid, men en bil kan aldri få for mangen lag med voks Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mortenam Skrevet Juni 23, 2008 Share Skrevet Juni 23, 2008 Nå har jo min bil denne fantastiske Ditec-behandlingen, så jeg skal vel ikke bone eller vokse den.. ? Men en god vask som renser dypt hadde gjort seg. Ingen tvil om det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.C.V Skrevet August 19, 2008 Share Skrevet August 19, 2008 Har bilen stått i sommerdvale og? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Skrevet August 19, 2008 Forfatter Share Skrevet August 19, 2008 Har bilen stått i sommerdvale og? Nei, den er ute å triller litt, har vert 2 ganger på rudskogen i år, å den var en tur på gatebil i kristiansand i helgen, å skal en tur til våler i neste måned. Jeg var en tur på Nürburgring i sommer, men siden vi skulle kjøre en del utenom det, så ble det til at vi kjørte 1-eren. Her er et par bilder fra Nürburg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ad|oS Skrevet August 19, 2008 Share Skrevet August 19, 2008 Regner med det ble en bra tur. Bare du som kjørte på ringen, eller fikk du kona også til å ta en runde? Greit turtall på bilen til å ligge i 220 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Skrevet August 20, 2008 Forfatter Share Skrevet August 20, 2008 Regner med det ble en bra tur. Bare du som kjørte på ringen, eller fikk du kona også til å ta en runde?Greit turtall på bilen til å ligge i 220 Fikk bare kjørt 4 runder, ettersom banen bare var åpen litt over 1 time på ettermiddagen for "turistkjøring" Måtte sette av kona etter 3 runder, da var hun for første gang i sitt liv blitt bilsyk Var mere å gå på på turtallet, men bilen ville ikke mere en 221 km/t på speedoet, (212 km/t på GPS'en) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet August 20, 2008 Share Skrevet August 20, 2008 Oi, 11 km/t misvisning? Mitt er helt likt GPS faktisk, den på TomTom'en altså. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Skrevet August 20, 2008 Forfatter Share Skrevet August 20, 2008 Oi, 11 km/t misvisning? Mitt er helt likt GPS faktisk, den på TomTom'en altså. For å være litt pirkete, så er det 9 km/t missvisning, som ikke er unormalt i slike hastigheter. Misvisningen blir normalt større dess høyere hastighet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torek Skrevet August 20, 2008 Share Skrevet August 20, 2008 9 km/t misvisning var jo lite til å være i sånne hastigheter. Fin den 1'eren din også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik E30 Einum Skrevet August 20, 2008 Share Skrevet August 20, 2008 Jeg testet min 118d opp mot en lånt Garmin Nuvi 200 i går. Fra før har jeg lagt merke til at det er ca 1 km/t misvisning mellom nåla i speedometeret og den digitale måleren til cruisecontrol. 80 km/t på CC = 79 på skiva. Med GPS så testet jeg ulike hastigheter fra 40 km/t og over 100 km/t og kom fram til en omtrentlig misvisning på 4-5%, altså ørlite mer enn det som er tilfelle på din bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå