E46Hazey Skrevet November 13, 2006 Share Skrevet November 13, 2006 Noen som kan fortelle meg om rust på paser og bakluke gjelder alle E46er eller bare de eldre? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Andreas| Skrevet November 13, 2006 Share Skrevet November 13, 2006 Mulig dette ble fikset da faceliften kom. Jeg har funnet rust på min bil og den er en 2001mod. Det letteste er å kikke litt i skjøtene i panseret, dørene og bagasjelokket å se etter rust. Rustgarantien er vel på 5år Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ca///e Skrevet November 13, 2006 Share Skrevet November 13, 2006 Rustgarantien er på 6 år. Byttet panser i august på min E46 som er reg okt '00. Rett før 6 år hadde gått Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E46Hazey Skrevet November 13, 2006 Forfatter Share Skrevet November 13, 2006 synes det ser ut som det nesten ikke lakk helt nede i hjørnet ved lykta på kortenden av panseret, kan nesten skimte litt misfarging og miiicro bobler der hvis jeg åpner panseret og ser rett på. Og dette er en 2004 modell hmm mulig jeg må ned på stenshagen å høre hva de sier. Andreas du må la meg få se på bilen din en dag. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Andreas| Skrevet November 13, 2006 Share Skrevet November 13, 2006 Andreas du må la meg få se på bilen din en dag. Det skal du få lov til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E46Hazey Skrevet November 13, 2006 Forfatter Share Skrevet November 13, 2006 hehe vi bor jo i samme nabolaget (nesten) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ca///e Skrevet November 13, 2006 Share Skrevet November 13, 2006 Hvis du kjenner på undersiden i forkant av panseret (der det ser ut som en sveiseskjøt) og "stryker" fingeren bortover og kan høre at det knaser, da er det rust der. Har du det tar det stenshagen 2 sek å si: "Dette må byttes". Det skjedde med meg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet November 13, 2006 Share Skrevet November 13, 2006 Vedr. E46 og rust varierer det relativt mye hvordan de forskjellige årsmodellene er påvirket av problemet. Noen har rust der man kan forvente rust på en E46 (underkanten av bakluke, under dørene, forkanten av panseret etc.), mens andre ikke har rust. Jeg har f.eks en "dansk" E46 318d Touring fra 11/2002 som er helt uten rust... tiltross for at den står utendørs og brukes 365 dager i året. Andre er dessverre mindre heldige og opplever nye rustangrep hele tiden... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå