azemat Skrevet November 13, 2006 Skrevet November 13, 2006 Hei startern har nå blitt ødelagt på bilen min.. jeg har sjekket om det virkelig er den som er ødelagt og det er den. jeg har skaffet en annen starter nå. Problemet er da at jeg rett og slett ikke finner startern, er det noen som gidder å forklare meg hvor den ligger?? jeg har sjekka haynes boka, og der står det at den ligger under bilen, men ikke noe mer enn det.. det er forresten en E30 318i det er snakk om. Blir svært takknemlig for svar.
325icab_88 Skrevet November 13, 2006 Skrevet November 13, 2006 azemat skrev: Heistartern har nå blitt ødelagt på bilen min.. jeg har sjekket om det virkelig er den som er ødelagt og det er den. jeg har skaffet en annen starter nå. Problemet er da at jeg rett og slett ikke finner startern, er det noen som gidder å forklare meg hvor den ligger?? jeg har sjekka haynes boka, og der står det at den ligger under bilen, men ikke noe mer enn det.. det er forresten en E30 318i det er snakk om. Blir svært takknemlig for svar. sitter på førersiden i fronten av girkassa om jeg ikke tar feil
Aama_Racing Skrevet November 13, 2006 Skrevet November 13, 2006 det gjør den.. men hvordan kan du sjekke at det virkelig er den vist du faktisk ikke finner den??
azemat Skrevet November 13, 2006 Forfatter Skrevet November 13, 2006 Aama_Racing skrev: det gjør den.. men hvordan kan du sjekke at det virkelig er den vist du faktisk ikke finner den?? vel bilen starter KUN når man dytter den. jeg har også snakket med en mekaniker som var rimelig sikker på at det er det etter at vi måtte dytte den bortover veien for å komme hjem..
Toro Skrevet November 13, 2006 Skrevet November 13, 2006 kuttet den helt plutselig? hva med å sjekke om det er strøm i ledingene fra batteriet og frem til starteren, og om de i det hele tatt er kontakt på den. Skulle starte den ene 325`en min engang, og det var ikke noe liv i den, men feilen var at strømledningen til starteren var løs
azemat Skrevet November 13, 2006 Forfatter Skrevet November 13, 2006 Toro skrev: kuttet den helt plutselig?hva med å sjekke om det er strøm i ledingene fra batteriet og frem til starteren, og om de i det hele tatt er kontakt på den. Skulle starte den ene 325`en min engang, og det var ikke noe liv i den, men feilen var at strømledningen til starteren var løs nei, det var ikke sånn helt plutselig da.. i begynnelsen så gjorde den det noen gang når den følte for det, men på den tida så viste jeg ikke at jeg måtte dytte den så da bare lot jeg den stå. for det meste så funka den, men en sjelden gang så gjorde den det. nå er det umulig å få den i gang uten å dytte, vrir man nøkkelsen når den står stille så er det bare lysa som skrur seg på.. for vel sjekke det med kablene som du nevner før jeg bytter da, takk for godt forslag forresten.. noen som vet om det er vanskelig å bytte den, eller er det bare 2 muttere så er den av?
325icab_88 Skrevet November 13, 2006 Skrevet November 13, 2006 azemat skrev: Toro skrev: kuttet den helt plutselig?hva med å sjekke om det er strøm i ledingene fra batteriet og frem til starteren, og om de i det hele tatt er kontakt på den. Skulle starte den ene 325`en min engang, og det var ikke noe liv i den, men feilen var at strømledningen til starteren var løs nei, det var ikke sånn helt plutselig da.. i begynnelsen så gjorde den det noen gang når den følte for det, men på den tida så viste jeg ikke at jeg måtte dytte den så da bare lot jeg den stå. for det meste så funka den, men en sjelden gang så gjorde den det. nå er det umulig å få den i gang uten å dytte, vrir man nøkkelsen når den står stille så er det bare lysa som skrur seg på.. for vel sjekke det med kablene som du nevner før jeg bytter da, takk for godt forslag forresten.. noen som vet om det er vanskelig å bytte den, eller er det bare 2 muttere så er den av? ikke no stress sitter vel med 2 bolter....litt kronglete å komme til...hvertfall på 325
azemat Skrevet November 13, 2006 Forfatter Skrevet November 13, 2006 da har jeg funnet et plass for å løfte bilen, på fredag skal jeg prøve meg.. tusen takk for all hjelp.. må virkelig si at dette er et konge forum
Evopower Skrevet November 13, 2006 Skrevet November 13, 2006 hvis du syns det er vanskelig å bytte startmotor på denne, da må du ikke kjøpe bil med m30 motor! Herregud sier bare jeg....
Bjørn 320 Skrevet November 13, 2006 Skrevet November 13, 2006 Evopower skrev: hvis du syns det er vanskelig å bytte startmotor på denne, da må du ikke kjøpe bil med m30 motor! Herregud sier bare jeg.... Han har vel ikkje sagt noko om at det var vanskeleg å bytte?! Men for å få bytta må du i det minste vite kor du skal leite...
Evopower Skrevet November 13, 2006 Skrevet November 13, 2006 Nei, hehe. meinte bare at hvis han syns dette er vanskelig, så bør han ikke kjøpe m30 motor seinere. DER er det trangt der... Det var en liten tanke jeg hadde bare
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå