Garasjesalg Skrevet November 13, 2006 Skrevet November 13, 2006 Hei hå..Skal ta ut veiva fra en motor nå, men er det slik at den må balanseres når man tar den ut?
Evopower Skrevet November 13, 2006 Skrevet November 13, 2006 Hvis du bare skal overhale motoren trenger du ikke å avbalansere veiva. skal du trimme motoren, er en avbalansering billig forsikring av motoren. Alf Eng tar 1000kr+ for dette..
Bimmerlars Skrevet November 13, 2006 Skrevet November 13, 2006 Hvis du bare skal overhale motoren trenger du ikke å avbalansere veiva. skal du trimme motoren, er en avbalansering billig forsikring av motoren. Alf Eng tar 1000kr+ for dette.. Satan Er det kun veiva? Eller avbalanserer han veiv, svinghjul og clutch for rundt tusenlappen? Etter hva jeg husker tar Oslo sylinderservice rundt 3000,- for å avbalansere veiv
stian329 Skrevet November 13, 2006 Skrevet November 13, 2006 De fleste tror at balansering er en enkel affære men det er ikke så enkelt. 9x% av de som balanserer har ikke utstyr som forteller hvor på veiva i lengderetning man skal fjerne vekt. Man ser bare et bilde som viser hvor på "sirkelen" ubalansen er, men ikke om det er på "skinkene" til syl1-syl2-syl3-syl4 osv... Greit nok for å balansere et svinghjul, men sansynligvis ikke for ei veiv som skal møte ekstreme påkjenninger. Når dere leverer bunndeler til balansering så spør om å få se utstyret og få dem til å vise hvordan de kommer frem til hvor i lengderetningen vekt skal fjernes.. Da stusser de(mange) nok
Bimmerlars Skrevet November 13, 2006 Skrevet November 13, 2006 De fleste tror at balansering er en enkel affære men det er ikke så enkelt.9x% av de som balanserer har ikke utstyr som forteller hvor på veiva i lengderetning man skal fjerne vekt. Man ser bare et bilde som viser hvor på "sirkelen" ubalansen er, men ikke om det er på "skinkene" til syl1-syl2-syl3-syl4 osv... Greit nok for å balansere et svinghjul, men sansynligvis ikke for ei veiv som skal møte ekstreme påkjenninger. Når dere leverer bunndeler til balansering så spør om å få se utstyret og få dem til å vise hvordan de kommer frem til hvor i lengderetningen vekt skal fjernes.. Da stusser de(mange) nok Trodde Alf Eng var en kjent motormann? Kan være han ikke har ustyret til dette da men. Er litt forskjell på 1000 og 3000. Hvem er det som har det skikkelige utstyret da? Vil jo gjerne levere bunndelen til motorene mine på et sted hvor de faktisk balanserer
stian329 Skrevet November 13, 2006 Skrevet November 13, 2006 Det er mange "kjente motormenn"..er det ikke?
Bimmerlars Skrevet November 13, 2006 Skrevet November 13, 2006 Det er mange "kjente motormenn"..er det ikke? Helt klart
Garasjesalg Skrevet November 13, 2006 Forfatter Skrevet November 13, 2006 Tenkte jeg skulle ha ut veiva for og bytte lagerene som er i bunn. Har aldri skrudd på denne motoren før, så kunne noen ha fortalt meg hvordan i h1#¤%# man får av det jævla dekselet som "sperrer" for veiva..? Dette dekselet her.. http://195.204.237.17/openImage.php3?im ... der/13.gif
02 Touring Skrevet November 14, 2006 Skrevet November 14, 2006 Det står kaskje noe her? http://www.velom.net/bimmers/haynes_e30_e28_e34.pdf
Rotty Skrevet November 14, 2006 Skrevet November 14, 2006 Tenkte jeg skulle ha ut veiva for og bytte lagerene som er i bunn. Har aldri skrudd på denne motoren før, så kunne noen ha fortalt meg hvordan i h1#¤%# man får av det jævla dekselet som "sperrer" for veiva..? Dette dekselet her..http://195.204.237.17/openImage.php3?im ... der/13.gif har du fjerna reimhjulet som står inni der? det til reg kjede.
Garasjesalg Skrevet November 14, 2006 Forfatter Skrevet November 14, 2006 Nei det har jeg ikke. Har ikke anelse om hvordan jeg skal få løst det. Det står et annet hjul foran det igjen..
Rotty Skrevet November 14, 2006 Skrevet November 14, 2006 Nei det har jeg ikke. Har ikke anelse om hvordan jeg skal få løst det. Det står et annet hjul foran det igjen.. Der har du svaret på hvorfor du ikke får det av, sitter en splint inne imellom de reimhjulene. sitter som regel no sinnsykt. det første reimhjulet viftreima går i tesjer du eller banker forsiktig ut. det andre til reg reima er litt verre men løsner som regel greit med en tersj der å.veit det skal være en orginal tersj eller fikse deg en tersj selv, trur det vises hvordan i hayns boka.. jeg løsna alle skruene vridde litt på dekslet og banka på sidene med en hardgummihammer. da løsna det etterhvert men det ble noen stygge merker så er ikke anbefalle.
Garasjesalg Skrevet November 14, 2006 Forfatter Skrevet November 14, 2006 Men den lange 6 kantet saken som stikker ut..Hvordan får man av den? Regner med den skal av, så det første reimhjulet og deretter register reim hjulet..
Rotty Skrevet November 14, 2006 Skrevet November 14, 2006 Men den lange 6 kantet saken som stikker ut..Hvordan får man av den? Regner med den skal av, så det første reimhjulet og deretter register reim hjulet.. øhh bolten?? er det eneste seks kanta jeg kan tenke meg stikker ut. se side 43 i hayns pdf der er det forklart noe..bolde 7.7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå