jensemann23 Skrevet November 14, 2006 Share Skrevet November 14, 2006 Har denne for hånden nå: Håper på synspunkter. Skal ha den på NAF-test..http://finn.no/finn/car/object?finnkode=8673756&sid=8a1vfzMdT355806&pos=7&tot=795 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet November 14, 2006 Share Skrevet November 14, 2006 En OK bruksbil hvis NAF-testen viser at den ikke har alvorlige feil og/eller mangler. 313000 Km er 313000 Km... og vedlikeholdet er absolut avgjørende for om bilen gir deg mange og dyre problemer eller ikke. At selger påstår at man kan kjøre en E36 318tds på under 0,5 liter/mil er en overdrivelse, men det vet du sikkert allerede... 0,6-0,7 er mer realistisk... By the way... velkommen til bimmers... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellingsen B. Skrevet November 14, 2006 Share Skrevet November 14, 2006 Hør om turbo, reimer,ventiler etc. er byttet. eller generelt hva som er overhalt i motor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet November 14, 2006 Forfatter Share Skrevet November 14, 2006 Hvis det ikke blir kjøp, hvem er det da som skal betale NAF-testen egentlig? Hva er vanlig? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellingsen B. Skrevet November 14, 2006 Share Skrevet November 14, 2006 Hvis du ber han ta en slik så ville vel jeg betalt selger..Evt splittet..Den er jo fin å ha for selger ved en evt annen kunde. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NoTriX Skrevet November 14, 2006 Share Skrevet November 14, 2006 Hvis du ber han ta en slik så ville vel jeg betalt selger..Evt splittet..Den er jo fin å ha for selger ved en evt annen kunde. DET kommer vel anpå resultatet av testen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sn|per Skrevet November 14, 2006 Share Skrevet November 14, 2006 Keyless Go på 97-modell? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet November 14, 2006 Forfatter Share Skrevet November 14, 2006 Serviceheftet var bare til ca 90.000km... Men den har vært godt vedlikeholdt. Prøvekjørte i dag. Virker utrolig tight og fin i fjæringer/dempere. Har bestillt NAFtest. Håper dette blir et bra kjøp... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet November 17, 2006 Forfatter Share Skrevet November 17, 2006 er det ingen tds-eiere her som har noen tips? Vurderer fremdelse bilen da jeg likte den veldig godt, på tross av endel feil... Det eneste jeg er i tvil om er om motoren vil holde... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellingsen B. Skrevet November 17, 2006 Share Skrevet November 17, 2006 hør om det har vært noen overhaling av turbo, reimer, registerkjedet, ventiler etc. Dette er jo slitedeler som ville være dårlig hvis de ikke er blitt byttet enda.. Evt så trekker man fra dette på prisen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet November 17, 2006 Forfatter Share Skrevet November 17, 2006 har nok ikke vært gjort noe med hverken turbo eller reg.kjede. Kan jo være at det er reg.kjedet som lager lyden under oppstart.. Ikke bra.. Clutch er ny i år da.. Kan jo komme med et bud på 40-45 lapper da, men selv dette er jo dyrt hvis jeg kjøper meg en bil som må stå på verksted hele tiden...? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellingsen B. Skrevet November 17, 2006 Share Skrevet November 17, 2006 registerkjede koster bare en 800,- tror jeg.. og er ikke så mye jobb å bytte. En brukt turbo finner man sikkert også billig. Tror generelt det er billige deler å få til de. Et bud på 40-45k er vel kurrant. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet November 17, 2006 Forfatter Share Skrevet November 17, 2006 hva annet er det som kan gå istykker på en sånn motor da? Skjæring er vel ikke så vanlig, råde og rammelagre holder vel leeenge så fremt den er normalkjørt? Manuellkassen er vel ganske holdbar? Det som koster er vel verkstedtimene for å skifte reg.kjedet,pluss strammehjul? Hva er det som vanligvis ryker når en BMW motor går skeis da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet November 17, 2006 Forfatter Share Skrevet November 17, 2006 Jeg vurderer om jeg heller skal satse på en 318 bensin coupe i samme prisklassen med litt kortere km og et par år eldre? Synspunkter på det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet November 17, 2006 Share Skrevet November 17, 2006 har nok ikke vært gjort noe med hverken turbo eller reg.kjede. Kan jo være at det er reg.kjedet som lager lyden under oppstart.. Ikke bra..Clutch er ny i år da.. Kan jo komme med et bud på 40-45 lapper da, men selv dette er jo dyrt hvis jeg kjøper meg en bil som må stå på verksted hele tiden...? Du har vel allerede gitt deg selv svaret... som du er inne på i dette innlegget er du usikker på om dette er et fornuftig kjøp pga. de feil tilstandsrapporten nevner. Det er i grunnen lite vi kan hjelpe deg med utover det som allerede har kommet frem i trådene... og det er kun generelt i forhold til E36 318tds og biler/motorer som har kjørt langt. Hvis du stadig er usikker kan du evt. ta bilen med til en annen mekaniker for en ny gjennomgang. Det er dessverre alltid en risiko når man kjøper brukte biler av privatpersoner... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå