Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har berre kjøyrt ein del flyttelast med dei bilene der. Og er gode biler og kjøyre, men er ikkje noko langdistanse bil.

Ellers er det da rust på desse Fordene. Blant anna i kanal, skjermbuer og rundt "lasteburet"...

Skrevet

Hadde en 1.8 diesel en gang på slutten av 90 tallet og det var forferdelige serviceutgifter, måtte omtrent bytte hele forstillinga ved hver service, en service kom sjelden på under 10'.

Sjekk for rust, ellers var den helt grei til sitt bruk, men ikke mer. Kupén er ganske trang.

Trodde ikke at det var noen av de som fortsatt levde... (tror det var en '96 modell jeg hadde).

Godt moment er vel å ta i... er vel ikke turbo på disse så vidt jeg husker? Jeg fikk aldri følesen av at G-kreftene dro no særlig når jeg ga gass.

Når fikk den 6 gir? Er det bytta girkasse?!?

Rails?!?

Justerbart ratt var ikke noe option på den jeg hadde mener jeg å huske.

Skrevet

Hadde selv en Ford Courier 1.8D til vinter/arbeidsbil i fjord 2005.

Pluss: -Grei å kjøre

-Bruker lite drivstoff

-Billig forsikring

-Billig i innkjøp

-Lett å få tak i brukte deler

Minus: -Dyrt vedlikehold (ja mye går i stykker)

-RUST!!

-Svakhet med reg.reim på diesel

Jeg skiftet ventiler 2 ganger, det ente opp med at jeg måtte skifte motor :? plutslig ble den bilen så jeg kjøpte så "billigt" (5000kr) ganske dyr. Kostet vel på den ca 15tusen kr, og solgte den for 10tusen til slutt.

Så alt i alt, ville jag ha satset på en Opel combo e.l.

Anbefaler IKKE courier.

20000kr var DYRT!!!

men lykke til :wink:

Skrevet

Ja oki.Hører hva dere sier,men er ikke meg som skal betale.Er sjefen, jeg fikk bare beskjed om å finne meg en billig arbeidsbil.For etter nyttår skulle han kjøpe ny bil.Så satser på den holder til da :wink:

Dette er jo en grei bil å starte forsikringen min på,visst de er billige å forsikre. Den skal skal avsted å kikke på om en halvtime er akkurat EU- godkjent.Så det burde vel holde en liten stund?

En annen kollega har den nye VW Transporter 4*4, 165Diesel hester,fyfaen den trekker godt :lol:

Skrevet

Gå heller for en Skoda PickUp.. Nyere og bedre enn Ford.. Skulle jeg solgt min nå skulle du fått den for 30000,- .. 2000mod 1,9diesel. Går knall billig og billig forsikring. Gode å kjøre er de å. Ser ut som noen dasser, men det gjør jo ford'n å. Er endel lakkrust på de, men kun i lakken. (Dette er svakhet på Skoda) Min har gått mye på saltete veier, men har ikke en rustflekk under.

Skrevet

Har kjørt en del Skoda Pickup 1.9D jeg også. Veldig praktiske og lettkjørte biler, spesielt om du finner en med glassfibertopp (fås evt. brukt til rundt 5-6 lapper har jeg sett).

Desverre ruster de noe sinnsykt spesielt mellom kanaler og plan, men så er de billige også. Litt småplukk må du regne med, men det må du nok på de fleste "arbeidsbiler" i den prisklassen (20-30k).

Skrevet

Jeg kjøpte meg nettopp en Renault kangoo 1.9d, helt fin bil å kjøre, 65hk, så den går ikke så bra, men det er vell ikke poenget med sånne biler heller, jeg ga 33000kr og jeg syns jeg har fått ''mye'' bil for pengene. Helt grei stor lasterom bak. God bil å kjøre sånn ellers.

Skrevet

Jeg har omtrent de samme erfaringene med Courier som Sondre. De vanlige servicene lå jevnt på 10K + at jeg var innom verksted med den 5-6-7 ganger i året for å få reparert andre ting. Er glad det ikke var jeg som betalte de regningene..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...