Kenny_ Skrevet November 17, 2006 Share Skrevet November 17, 2006 Har en E36 95mod 320i med automat. Er det forskjell på bremseklossene om det er manuell og automat. Og en ting til. Greit at biltema ikke er kjent for den beste kvaliteten på alt, men hvorfor ialledager er det 4ganger dyrere å kjøpe bremseklosser andre steder? Er de 4ganger bedre? eller bare dobbelt så bra? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr_Sunde Skrevet November 17, 2006 Share Skrevet November 17, 2006 Er nok samme bremsene om det er automat eller manuell. Bremseklosser fra biltema fungerer sikkert greit det. Har hørt forskjellig om disse. Både positive og negative erfaringer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenny_ Skrevet November 17, 2006 Forfatter Share Skrevet November 17, 2006 Takk Jeg har ikke noe erfaring med biltema bremser på nye biler. Men var prisen som gjorde at jeg stusset litt.. 1/4 av prisen? noen som tjener grovt på deler eller? Tenkte å kjøpe for å prøve. Uansett bedre enn de 2mm klossene jeg har nå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr_Sunde Skrevet November 17, 2006 Share Skrevet November 17, 2006 1/4 av prisen hvor? BMW, GS, KOED?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr_Sunde Skrevet November 17, 2006 Share Skrevet November 17, 2006 Ser Scmiedmann har bremseklosser til 511,25(foran) og 325,00(bak) Dette er til begge sider altså 836,50 for alle 4 hjul. Er prisene på biltema for 1 hjul eller for 2 hjul? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwrasaren Skrevet November 17, 2006 Share Skrevet November 17, 2006 Helt greie de bremseklossene de selger hos biltema. Eneste er at de støver mye. Så du må vaske felgene litt oftere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skywalk3r Skrevet November 17, 2006 Share Skrevet November 17, 2006 lest i siste motorbladet at biltema var veldig dårlig jeg...dem mister bremskraft ved høyetempraturer trur jeg det var, kostet meg 450 kr til 323 min. og det ekke noe å si på. man må ha utstyret i orden til en hver tid:) Mvh Stian S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenny_ Skrevet November 17, 2006 Forfatter Share Skrevet November 17, 2006 Muligens jeg har sett feil på prisen. Ett sett er vel 4stk klosser. Trodde det var kun for 2klosser. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rams Skrevet November 18, 2006 Share Skrevet November 18, 2006 Bremseklossene fra Biltema er helt ok å bruke, du skal bare være oppmerksom på at du får riktige sko, for passformen kan variere! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tobben! Skrevet November 18, 2006 Share Skrevet November 18, 2006 Til vanlig bruk vil jeg påstå at biltema sine klosser er helt greie, ikke noe jeg ville kjørt hardt eller på bane med, men til vanlig bruk fungerer de helt greit. Har brukt de på alle mine biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet November 18, 2006 Share Skrevet November 18, 2006 Bremsedeler er iaf ikke noe jeg vil spare pener på... Org klossene er vel ikke urealistiske dyre ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.E.E. Skrevet November 18, 2006 Share Skrevet November 18, 2006 Bremsedeler er iaf ikke noe jeg vil spare pener på... Org klossene er vel ikke urealistiske dyre ? Helt enig. Det er ikke på dette området det skal spares penger. Ville uansett valgt originalt eller oppgraderte. Hverken F.eks. EBC eller Ferrodo sine oppgraderte klosser er spesielt dyre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
C0bra Skrevet November 19, 2006 Share Skrevet November 19, 2006 Har kun sett en bruke biltemaklosser, dette var på en E34 518. Klossene var ikke gamle, var goodt med belegg igjen.. Men når jeg tok klossene av var under 50% av belegget fast i resten av klossen.. Kvalitet? jeg skal hvertfall ALDRI handle bremsedeler på biltema! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenny_ Skrevet Desember 4, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 4, 2006 Jeg ente opp med biltema bremser pga jeg først var innom. Tror du ikke jeg har fått feile bremser da. 1: bremseneklossene passet ikke. 2: bremsebelegget var 30%mindre enn på det orginale Så selv om jeg skrapa de opp, og ikke har noe kvitering, så skal jeg opp å bytte de. Jeg spurte også etter en 7mm umbraco (hvilken hylle det var) Tror du ikke idioten spurte hva faen jeg skulle med det? trengte jo ikke det til å skifte bremser. Så her får biltema stryk, på service og kunnskap Fant forresten ut at skivene måtte byttes. Blir kjøpt inn orginale klosser og skiver nå snart. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simen Malerbakken Skrevet Desember 4, 2006 Share Skrevet Desember 4, 2006 Bare for å skyte inn med de generelt svake bremsene på e36 så anbefaler jeg oppgradering, til feks (som jeg har selv) Zimmermann sport skiver og EBC klosser (Kjører Redstuff) Bremsene ble bedre, men lagt fra optimale, neste er vel slanger og rør og etter hvert hovedsylinder. BTW er det noen som vet om ASC har akkumulatorkule? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå