maartn Skrevet November 17, 2006 Share Skrevet November 17, 2006 Står i beskrivelsen "ny typen skilter", disse passer vell skiltene med gamlebokstavene? Altså de med rund form.. er jo kommet 2 nye etter dette nå mener jeg, så vil være sikker før jeg bestiller Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet November 17, 2006 Share Skrevet November 17, 2006 De tidligere skiltene med runde bokstaver hadde forskjellige størrelser. Har du mange 1 tall bør du med andre ord ikke bestille disse skiltplatene hvis det skal være pent. De forrige og dagens er på 110 x 520 mm uansett tall, som er standard EU størrelse.. Jeg har skilt som er 110 x 520 mm og har skiltplater med bimmers.no skrift - perfekt..! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maartn Skrevet November 17, 2006 Forfatter Share Skrevet November 17, 2006 Jeg har "ett" 1 tall. Så da skulle vell det gå rimelig greit? Noen som har skiltene jeg snakker om med bimmers.no skiltplatene? Bilder? Hva koster det egentlig å få nye skilter hos biltilsynet? 500? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet November 17, 2006 Share Skrevet November 17, 2006 Jeg tror faktisk ikke at det er 500kr engang jeg. Er vel rundt 400kr nå om jeg ikke tar helt feil... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maartn Skrevet November 17, 2006 Forfatter Share Skrevet November 17, 2006 Men nå får jeg vell bare tak i de nyeste? Med norge logo etc. Ikke glem spørsmålet mitt i post 3, om noen har Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maartn Skrevet November 17, 2006 Forfatter Share Skrevet November 17, 2006 "Gunnar" ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet November 17, 2006 Share Skrevet November 17, 2006 Skiltplatene/holderne passer den siste typen man får nå, med norsk flagg og hele pakka, og typen som var før den, fra 2002 eller noe sånt. De andre (som har vært siden 70-tallet eller noe sånt), passer også inni, men de er som oftest litt for korte. De varierer nemlig i lengde alt etter hvilke tegn man har på skiltet, i motsetning til de to nyeste typene hvor alle tegn tar like stor plass. Men jeg vet det er folk som bruker skiltplatene på de gamle skiltene også.. en av de som har lagt ut bilder her skar ut noe plast fra den gamle skiltplata og tetta igjen med på sidene, så ut til å bli greit. Jo lenger skilt man har jo mindre plass blir det å tette igjen. Det greieste er om du måler skiltene dine og ser hvor mye som mangler på 520mm.. Edit: Her er bilen jeg snakket om: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?p=252430#252430 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Riefarn Skrevet November 17, 2006 Share Skrevet November 17, 2006 Koster vel 440.- kroner for nye skilt.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maartn Skrevet November 18, 2006 Forfatter Share Skrevet November 18, 2006 da tenker jeg at jeg bestiller meg nye skilt. Men får jeg tak i de med firkanta bokstaver nå? Eller kun de aller nyeste med flagg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet November 18, 2006 Share Skrevet November 18, 2006 da tenker jeg at jeg bestiller meg nye skilt. Men får jeg tak i de med firkanta bokstaver nå? Eller kun de aller nyeste med flagg? Nå er det kun de nyeste med blått felt og flagg man får.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Anders- Skrevet November 18, 2006 Share Skrevet November 18, 2006 Får man nye oblater hvis man skal ha nye skilter? så jeg slipper å pelle av de gamle altså.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Skrevet November 18, 2006 Share Skrevet November 18, 2006 Får man nye oblater hvis man skal ha nye skilter? så jeg slipper å pelle av de gamle altså.. Jepp, det går ikke å plukke av de gamle, da går de i "oppløsning" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Anders- Skrevet November 18, 2006 Share Skrevet November 18, 2006 ja var det jeg tenkte kom til å bli vanskelig! Men da blir det å reise på B.T. på mandagen da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toms Skrevet November 19, 2006 Share Skrevet November 19, 2006 Jeg byttet ut mine gamle skilter for en måned siden fikk de nest nyeste. Tror du får de enda hvis du spør om det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet November 19, 2006 Share Skrevet November 19, 2006 Jeg byttet ut mine gamle skilter for en måned siden fikk de nest nyeste. Tror du får de enda hvis du spør om det. Det var i så fall fordi du gjorde det før de nye ble innført. De kom 1. november. Altså knapt tre uker siden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå