Gå til innhold

Azzido sin 318is Coupe.


Azzido
 Share

Anbefalte innlegg

Starta på bakdemperne i dag.

Gikk relativt greit å få av, enste som satt noe sykt var demptertoppen innvendig på førersida, der hadde skruene rusta fast på selve demptertoppen, men ikke noe antydning til rust ellers...

demonterte_dempere_bak.sized.jpg

Monterte de nye demperne isammen, klar til å montere på bil.

monterte_dempere_bak.sized.jpg

Her ser dere de nye og gamle dempertoppene... den ene var helt morken.. når den var skrudd på dempern og stod i press kunne jeg vri og vende på den som jeg ville. på tide og skifte tror jeg ;)

demptertopper_bak.sized.jpg

Blir å montere de i morra tenker jeg, samtidig som at jeg bytter noen foringer over til powerflex ;) Utrolig greit med ett prosjekt å ikke stresse med.. bare kose seg og skru når det passer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 181
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har allerede posta ett bud i den tråden... Men lurer på å være litt trendy og gå for noe alle det samme som jeg hadde på Integran... Sorte felger.

Men tenker da på sort senter og chrome kant.

felger og dekk går for det rette budet. alt er til salgs ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kveld blei det til at jeg monterte dempere og fjærer bak, samt ett powerflex foring sett... Foringene som har med selve bakstillinga tror jeg lar ett verksted se på.

Så for min del så er jeg da ferdig med understellet i første omgang nå...

demper_fj_r_og_foring_montet_bak_2.sized.jpg

demper_fj_r_og_foring_montet_bak.sized.jpg

Bilde underviser at bilen svetter endel ifra bakakselen, men ser ut som at det er en gummipakning som ikke er helt tett... bytta denne på de forrige e36'ene jeg hadde også.

under_318is.sized.jpg

Og til slutt ett bilde av bilen inni garasjen.

318is_i_garasje.sized.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gøy å følge en tråd hvor det stadig skjer forandringer + masse bilder!! Kan ikke vente på fortsettelsen!

Liker å dokumentere arbeidet på bilene jeg jobber med, og tenkte da at jeg likegodt kan dele bildene med dere også ;)

Neste ting ut nå er stabstaget baki og låsemekanismen i passasjer døra.

Det med 328is er vel heller bare en drømmetenkning ;)

Flere bilder kommer siden i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det dørlåsen du skal bytte? der hadde det vært supert med litt bilder..!

Ja, Jeg starta å demontere dørlåsen og fikk den ut etter noe plunder, men viste seg at jeg hadde fått feil dørlås fra schmiedmann... fått en som ikke er til sentrallås og alarm. så jeg monterte igjen

Så får bestille en ny en. Men framgangsmåten er å ta av dørtrekket, skru av 3 skruer som holder den, hekte av 4 stag, som førøvrig er ett helvete å få på igjen med klubbene mine av noen hender ;)

defekt_d_rl_s_demontering.sized.jpg

defekt_d_rl_s.sized.jpg

Ellers tok jeg å monterte tårnstagstaget baki og de originale høytallerkassene igjen. Måtte skjære litt i trekket for å få det imellom.

stabstag_bak_montert.sized.jpg

Utover det har jeg skrudd på bakdekka og jekka ned bilen og cruisa en runde her på tomta. kjedelig uten lappen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser ut som det blir en fin oppgradering fra den allerede så pene is'n dette her! Men kan jeg spør siden jeg ikke har så peiling hva gjør egentlig tårnstivere/stabstag hvis det er det samme? Logikken tilsier at de stiver opp dempere, fjærer eller noe?!

Kjempekjekt å følge med på denne tråden forresten, nye oppdateringer og bilder hver dag nesten.. Keep it up :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser ut som det blir en fin oppgradering fra den allerede så pene is'n dette her! Men kan jeg spør siden jeg ikke har så peiling hva gjør egentlig tårnstivere/stabstag hvis det er det samme? Logikken tilsier at de stiver opp dempere, fjærer eller noe?!

Kjempekjekt å følge med på denne tråden forresten, nye oppdateringer og bilder hver dag nesten.. Keep it up :)

Du er inne på det, hjelper til å stive opp bakstillinga generelt, har hatt dette på en integra før og var merkbar forskjell på den ihvertfall.

Virker som rompa sitter mere klistra til bakken på en måte... må nesten prøves for å skjønne/føle det.

Artig at du liker tråden og oppdateringene. Liker å dokumentere ting som skjer da med bilder og info.

Mere vil skje framover. Neste nå blir å skru ut dashen og feilsøke på varmeapparatet. er en dårlig kontakt der eller eventuelt noen gåene lager på vifta. det får tiden vise.

Ellers så blir det å få bestilt ny låsmekanisme, bytte de siste powerflex foringene i bakstillinga, 4 hjulskontroll, få lakkert bakrute senkern og e39 hekkspoilern, ta ut alle rutene og sote de med en lav toning.

Kommer garantert mere etter dette også... Felger og motor summer litt i hode på meg hele tida ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...