Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Bbs Lemans , sort senter og polert kant!! you can do it, artig tråd dette her azzido. må hilse på(igjen) neste gang du er i stavanger så jeg får sett herligheten. ser ut for at begge trakk tilbake til bmw etter å ha prøvd honda(y)

Tanken har streifa de bbs lemans felgene, men vi får se ;) KOmmer bortover så fort lappen er i hus igjen. men enda lenge til igrunn det ;(

Honda var morro det, men tydeligvis noe som trakk med bmw igjen også ;)

E-36 328: Festa det rett og slett i skruene som er på toppen av dempertårna... skrudde det fast med de 2 muttrene på toppen der. Kan jo alltids få til ett bilde om du lurer.

• Svar 181
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

E-36 328: Da er bilde tatt... håper dette hjelper deg litt ;)

t_rnstabstag_innfesting.sized.jpg

Ellers så begynte jeg å fundere på hvordan man får åpna/demontert Boksen til vifta i motorrommet? noen som har tips. forslag?

boks_til_vifte.sized.jpg

Skrevet

Søreng: Stabbstag og Tårnstivere er ikke samme greier, men funker på samme måte :)

Azzido: nydelig bil =) Men likte den blåe din bedre, den var sykt pen, den blåfargen der!:)

Hmm.. glemt å lagd runding ? eller er det jeg som ser dårlig.. ser bare tekst da :P

Skrevet
Søreng: Stabbstag og Tårnstivere er ikke samme greier, men funker på samme måte :)

Azzido: nydelig bil =) Men likte den blåe din bedre, den var sykt pen, den blåfargen der!:)

Hmm.. glemt å lagd runding ? eller er det jeg som ser dårlig.. ser bare tekst da :P

Den blå var utrolig digg ;) men sliten teknisk... det var nok en av grunnene for at jeg solgte den.

Det med rundingen så blei nok ikke den med i lagringa i photoshop ;)

Skrevet

Skal ikke være spydig, men er vel gjerne bremsekraftsforsterken du har merket rundt..

For å komme til viften må du skru av viskerarmene og ta vekk dekselet over der. Da ser du viftemotoren. Deretter må du løsne det "dekselet" som er på midten der. Bl.a den boksen hvor ledningene er trekt igjennom. Du fjerner dette ved å skyve den rett opp. Nå kommer du til motoren sånn delvis. Når du først er så langt kan du jo gjerne bytte mikrofiltrene samtidig. skal stå et på hver side av viftemotoren. Evt hvis ikke det er filtre men bare slike "hetter" så kan du montere filtre istedet. så slipper du f.eks blader inn i luftekanalene....

Skrevet
Skal ikke være spydig, men er vel gjerne bremsekraftsforsterken du har merket rundt..

For å komme til viften må du skru av viskerarmene og ta vekk dekselet over der. Da ser du viftemotoren. Deretter må du løsne det "dekselet" som er på midten der. Bl.a den boksen hvor ledningene er trekt igjennom. Du fjerner dette ved å skyve den rett opp. Nå kommer du til motoren sånn delvis. Når du først er så langt kan du jo gjerne bytte mikrofiltrene samtidig. skal stå et på hver side av viftemotoren. Evt hvis ikke det er filtre men bare slike "hetter" så kan du montere filtre istedet. så slipper du f.eks blader inn i luftekanalene....

Oki, takk for at du sier ifra ;) spurte de på schmiedmann i dag og de nevnte en stor rund sort boks bak motoren... da var det den som passa best utifra forklaringa ;)

Aldri sagt jeg er mekaniker ;)

Skrevet

Jeg var gjerne litt uklar isted, men det er den delen hvor du ser at pakningen over torpedovegg/deksel over viskeroverføringen går ut et stykke på midten. Dette er en løs del som skal dyttes rett opp..

Skrevet
Azzido. supert med bilder, sier mer enn 1000 ord :D Hvor kjøpte du stab-staget, og hvor mye kostet det. Tror nesten jeg må ha et slikt selv...

Hei!

Tror det stabstaget endte på ca 1000kr hos schmiedmann med frakt og alt.

Lettmontert og greit er det også ;)

Skrevet

Dagens lille update!!

Har demontert varmevifta på bilen for å få delenummer osv på den. Fant også ut at om jeg kakka litt til den så starta den... dårlig kontakt, men som jeg ikke fant. Rimelig lett demontering. av med viskere, deksla over, og klipsa på boksen rundt vifta... hadde demontert, bestilt ny og montert igjen på 1 time.

Fant ut at jeg hadde ett BEHR varmeanlegg i bilen. ny vifte kom på 3500inkl mva og frakt... *grøsse*

demontering_for_komme_til_varmevifta.sized.jpg

It's Alive

gammel_varmevifte_i_live.sized.jpg

varmevifta.sized.jpg

Ellers har jeg Lagt opp strøm og signal kabel i bilen på hver sin side. Strømkabelen tok jeg imellom torpedoveggen rett under batteriet og førte bakover på passasjer sida... Signalkabelen på førersida.

lagt_kabler_til_stereo_bak.sized.jpg

tilkobling_batteri.sized.jpg

Skrevet
Har demontert varmevifta på bilen for å få delenummer osv på den. Fant også ut at om jeg kakka litt til den så starta den... dårlig kontakt, men som jeg ikke fant.

Den er nok bare slitt.. elektromotorer oppfører seg slik når børstene er slitt. En liten bevegelse kan være nok til å få kontakt igjen.

Fant ut at jeg hadde ett BEHR varmeanlegg i bilen. ny vifte kom på 3500inkl mva og frakt... *grøsse*

Da hadde jeg kjøpt brukt til en såpass gammel bil.. ;)

Skrevet
Har demontert varmevifta på bilen for å få delenummer osv på den. Fant også ut at om jeg kakka litt til den så starta den... dårlig kontakt, men som jeg ikke fant.

Den er nok bare slitt.. elektromotorer oppfører seg slik når børstene er slitt. En liten bevegelse kan være nok til å få kontakt igjen.

Da hadde jeg kjøpt brukt til en såpass gammel bil.. ;)

Ja regna med det var børstene som krangla litt, ellers så har jeg satt ordren på nye viftemotor på hold... mulig en på bmwccn hadde en brukt liggende. greit å spare de kronene...

Skrevet

Tror nok det blir salg, aldri vært stor tilhenger av 17" på e36. Alltid hatt 18"

Felgvalg er litt usikkert enda, men en av kandidatene er OZ Mito for å få opp tyskerstuket litt på bilen. Ellers så ser jeg etter 18" felger med polert kant

CL911-11.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...