Hr.smith Skrevet November 20, 2006 Skrevet November 20, 2006 Har fjernet den lage potta som ligger midt under biler og sveiset inn no rør der i steden, men syns bilen har blitt så dæu etter det. Hva kan ha skjedd? kan det være det at det ikke har blitt helt tett der?
Fredrik Skrevet November 20, 2006 Skrevet November 20, 2006 Har fjernet den lage potta som ligger midt under biler og sveiset inn no rør der i steden, men syns bilen har blitt så dæu etter det. Hva kan ha skjedd? kan det være det at det ikke har blitt helt tett der? Trolig mangler motoren motstand... free flow er ikke alltid gunstig på en original motor. Alternativt mangler motoren signaler fra en lambdasonde, men det er vel ikke aktuelt på en E30...
Hr.smith Skrevet November 20, 2006 Forfatter Skrevet November 20, 2006 nei kunne ikke se noe lambda der hvertfall. Har bakpotte så tenkte at den holdt siden det jeg fjernet kun var lyddemper. En annen ting er lyden i bilen, syns det er så mange e30 som har dyp gromlyd. Høres ut som en v8 hos meg
Bimmerlars Skrevet November 20, 2006 Skrevet November 20, 2006 E30 har lambdasond jo. Hvertfall noen(min ene E30. 86 318i har det)
rolfi Skrevet November 21, 2006 Skrevet November 21, 2006 Dyp gromlyd... I e21n er det M20B20 og et stort hull i bakpotta. Den høres ut som en plenklipper i en megafon, så det blir ikke alltid bra lyd
Hr.smith Skrevet November 21, 2006 Forfatter Skrevet November 21, 2006 Jeg kunne ikke se noe lambdasone hos meg som sagt. Syns mange a de e30ene som jeg ser i byen har ganske fin gromlyd. Jeg har ikke hull i potta, mulig det ikke blei 100%tett etter jeg sveisa inn de nye røra da. Men hadde forventa meg helt annen lyd etter denne operasjonen. Har sebring grenrør og eff.anlegg ellers
Rotty Skrevet November 21, 2006 Skrevet November 21, 2006 Jeg kunne ikke se noe lambdasone hos meg som sagt. Syns mange a de e30ene som jeg ser i byen har ganske fin gromlyd. Jeg har ikke hull i potta, mulig det ikke blei 100%tett etter jeg sveisa inn de nye røra da. Men hadde forventa meg helt annen lyd etter denne operasjonen. Har sebring grenrør og eff.anlegg ellers mest sansynlig så har du ikke fått det tett. husk at og modifisere ett ellers så bra effektanlegg på orginal motor,det kan du tape effekt på. en orginal motor trenger som nevnt tidligere litt motstand for å gå ordtlig.
Hr.smith Skrevet November 21, 2006 Forfatter Skrevet November 21, 2006 hmm du sier noe der ja. Nå tror jeg ikke at det mellom grenrøret og bakpotta er sebring. Ellers hadde jeg ikke rørt det! Grenrøret og røra fra grenrøret til lyddemper er fra sebring, videre derfra er det orginalt trur jeg, også er bakpotta sebring. Må vel til å sveise litt igjen da Men hva er best å sveise inn der da, en katalysator, eller lyddemper?
Rotty Skrevet November 21, 2006 Skrevet November 21, 2006 jeg ville brukt lydemper fra samme fabrikant som resten av effektanlegget men smaken som baken,delt.. koster litt mere en enn vanlig demper,går fint å bruke vanlig demper å bare den er dimmensjonert etter motor og grenrør. da får du jevn flow og en fin fin lyd når du gasser opp litt. ikke bare bråk. men først, sjekk for lekasjer på eksos. det er uansett alfa omega. da blir naboen imponert oxo og ikke irritert, hehe snakker av erfaring
Hr.smith Skrevet November 21, 2006 Forfatter Skrevet November 21, 2006 hehe den er sikkert ikke naboene gla i Skal være sånn det. Skal få sjekket opp pris på lyddemper fra sebring. NOen som vet hvem som fører det?
R.E.H Skrevet November 21, 2006 Skrevet November 21, 2006 tror www.motortechnik.no fører sebring.. iallefall en del..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå